Η απήχηση του Youth Pass είναι εντυπωσιακή μεταξύ των νέων δικαιούχων, καθώς μέχρι σήμερα 147.130 νέοι, ηλικίας 18 και 19 ετών, έχουν υποβάλει αίτηση για να το αποκτήσουν. Από αυτούς, οι 64.872 είχαν υποβάλει αίτηση το 2024 και θα λάβουν αυτόματα επιπλέον 150 ευρώ.
Η πλατφόρμα vouchers.gov.gr θα παραμείνει ανοιχτή για αιτήσεις έως τις 15 Μαΐου 2025, ενώ προς το τέλος του μήνα αναμένεται να λειτουργήσει το marketplace, που περιλαμβάνει επιχειρήσεις που προσφέρουν ειδικές εκπτώσεις και προνόμια στους νέους δικαιούχους του Youth Pass.
«Έχουν απομείνει λίγες μέρες έως τις 15 Μαΐου για τους νέους 18 και 19 ετών να υποβάλουν την αίτησή τους για το Youth Pass. Είναι μια κοινωνική πρωτοβουλία που ενθαρρύνει τη συμμετοχή των νέων σε κοινωνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, καθώς και την εγχώρια τουριστική ανάπτυξη. Ήδη 147.000 νέοι έχουν υποβάλει αίτηση», ανέφερε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, και πρόσθεσε:
«Η διαδικασία είναι απλή και απαιτεί μόνο λίγα λεπτά μέσω του vouchers.gov.gr. Όλοι οι δικαιούχοι θα λάβουν μια άυλη ψηφιακή χρεωστική κάρτα, την οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν για ακτοπλοϊκά εισιτήρια, συμμετοχή σε συναυλίες ή θέατρα, διαμονή σε καταλύματα και γενικά στους τομείς του τουρισμού, πολιτισμού και μεταφορών. Το marketplace θα είναι διαθέσιμο τον Μάιο, προσφέροντας επιπλέον εκπτώσεις από τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις.»
Τι είναι το Youth Pass και ποιοι είναι οι δικαιούχοι
Η ψηφιακή χρεωστική κάρτα του προγράμματος αποτελεί μέρος μιας πρωτοβουλίας που προάγει τη συμμετοχή των νέων σε πολιτιστικές και τουριστικές δραστηριότητες, ενισχύοντας τον εγχώριο πολιτισμό και τουρισμό, καθώς και την εξοικείωση με ηλεκτρονικές συναλλαγές. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αγορές και υπηρεσίες σε τομείς όπως πολιτισμός, τουρισμός και μεταφορές. Ενδεικτικά, διευκολύνει αγορές από αεροπορικές εταιρείες, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ακτοπλοϊκά, ηλεκτρονικά βιβλία, ταινίες, μουσική, κάμπινγκ, σινεμά, μουσεία και θεατρικές παραστάσεις.
Δικαιούχοι του Youth Pass είναι φυσικά πρόσωπα που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας και, την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους της αίτησής τους, έχουν συμπληρώσει 18 ή 19 ετών, χωρίς να έχουν φτάσει το 20ό έτος. Οι δικαιούχοι λαμβάνουν ψηφιακή χρεωστική κάρτα με 150 ευρώ το έτος αίτησης και, αν πληρούν τις προϋποθέσεις, επιπλέον 150 ευρώ το επόμενο έτος. Ο προϋπολογισμός για το 2025 ανέρχεται σε 30 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από τον τακτικό προϋπολογισμό. Για να υποβάλουν αίτηση, οι νέοι πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (E.M.Eπ.) στο emep.gov.gr.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, από την 1η Απριλίου που άνοιξε η πλατφόρμα, 26.000 νέοι έχουν λάβει push notification στο ψηφιακό τους πορτοφόλι Gov.gr Wallet για να υποβάλουν αίτηση για το Youth Pass.
Δημιουργία Μητρώου Επιχειρήσεων Προωθητικών Ενεργειών (marketplace)
Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και Εσωτερικών, προχωρά στη ίδρυση του Μητρώου Επιχειρήσεων Προωθητικών Ενεργειών (marketplace) για την ενίσχυση της συμμετοχής των νέων σε κοινωνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες. Το Μητρώο δημιουργείται από την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ Μ.Α.Ε.) και αφορά επιχειρήσεις που επιθυμούν να προσφέρουν ειδικές εκπτώσεις και προνόμια στους δικαιούχους του Youth Pass. Όταν ένας δικαιούχος απευθύνεται σε μια επιχείρηση του marketplace, θα μπορεί να επωφελείται των επιπλέον εκπτώσεων που προσφέρονται. Έτσι, οι νέοι θα έχουν περισσότερη οικονομική στήριξη μέσω του Youth Pass.
Το marketplace αναμένεται να είναι διαθέσιμο στα τέλη Μαΐου, αμέσως μετά την ολοκλήρωση των αιτήσεων. Ήδη πολλές επιχειρήσεις έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για συμμετοχή στο marketplace.
Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να ενταχθούν στο Μητρώο θα πρέπει να δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού, πολιτισμού και μεταφορών και να παρέχουν εκπτώσεις στους δικαιούχους του Youth Pass όσο είναι ενεργή η ψηφιακή τους κάρτα, ανεξάρτητα από τον τρόπο πληρωμής.
Η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει στο να προσφέρει στα νέα άτομα κίνητρα και ευκολίες για την αξιοποίηση του Προγράμματος Youth Pass, προκειμένου να απολαύσουν περισσότερες εμπειρίες και πολιτιστικές δράσεις. Ταυτόχρονα, η συμμετοχή των επιχειρήσεων ενισχύει την κοινωνική τους παρουσία και υποστηρίζει τη νέα γενιά.