Η Tesla αντιμετωπίζει εκ νέου νομικές περιπέτειες, αφού μια ομαδική αγωγή καταγγέλλει ότι αλλοιώνει τις αναγνώσεις των χιλιομετρητών (οδόμετρα) στα ηλεκτρικά της οχήματα. Ο σκοπός αυτής της πρακτικής φέρεται να είναι η πρόωρη λήξη των εργοστασιακών εγγυήσεων, με απώτερο στόχο τη μείωση του κόστους επισκευών.
Η προτεινόμενη συλλογική αγωγή υποβλήθηκε από τον Νάιρι Χίντον, κάτοικο του Λος Άντζελες, ο οποίος ισχυρίζεται ότι ο χιλιομετρητής του Tesla Model Y, το οποίο αγόρασε τον Δεκέμβριο του 2022 με 36.772 μίλια, «έδειχνε» τουλάχιστον 15% περισσότερα από την πραγματική χιλιομετρική απόσταση.
Σύμφωνα με τον Χίντον, το αυτοκίνητό του φαινόταν ότι διανύει 72 μίλια την ημέρα, ενώ στην πραγματικότητα δεν είχε διανύσει πάνω από 20 μίλια.
Η αγωγή αναφέρει ότι «η σύνδεση των ορίων εγγύησης και των ορίων μισθωμένων μιλίων με φουσκωμένες ενδείξεις “χιλιομετρητών” επιτρέπει στην Tesla να αυξάνει τα έσοδα από επισκευές, να μειώνει τις εγγυητικές της υποχρεώσεις και να αναγκάζει τους καταναλωτές να αποκτούν πρόωρες επεκτάσεις εγγύησης».
Ο Χίντον ισχυρίζεται ότι λόγω αυτής της παραποίησης, η βασική εγγύηση των 50.000 μιλίων του οχήματος του έληξε πολύ νωρίτερα από το αναμενόμενο, γεγονός που τον οδήγησε να πληρώσει 10.000 δολάρια για επισκευές στην ανάρτηση – ποσό που θεωρεί ότι έπρεπε να καλύψει η Tesla.
Ο ενάγων ζητά αποζημιώσεις για τους οδηγούς Tesla στην Καλιφόρνια, με την αγωγή να αφορά ενδεχομένως περισσότερα από ένα εκατομμύριο οχήματα, σύμφωνα με τα νομικά έγγραφα.
Παρά τις αιτήσεις του Reuters για σχόλιο, η Tesla και οι νομικοί εκπρόσωποί της δεν δώσανε άμεσες απαντήσεις, αλλά έχουν αρνηθεί τις κατηγορίες που περιλαμβάνονται στην αγωγή.
Η εταιρία του Έλον Μασκ έχει βρεθεί και στο παρελθόν αντιμέτωπη με νομικές αγωγές, σύμφωνα με το πρακτορείο, που την κατηγορούν για «υπερβολικές» εκτιμήσεις της αυτονομίας των οχημάτων της.
Τον Μάρτιο του 2024, ο ομοσπονδιακός δικαστής στην Καλιφόρνια αποφάσισε ότι οι οδηγοί σε αυτή την υπόθεση πρέπει να προχωρήσουν με ατομικές νομικές ενέργειες αντί μέσω συλλογικής αγωγής.