• Latest
Supermarket sales up 6.7% – Surge in demand for sunscreens and ready meals

Supermarket sales up 6.7% – Surge in demand for sunscreens and ready meals

May 28, 2025
Η Ρωσία κατηγορεί την Ουκρανία ότι ανέβαλε την ανταλλαγή αιχμαλώτων

Η Ρωσία κατηγορεί την Ουκρανία ότι ανέβαλε την ανταλλαγή αιχμαλώτων

June 7, 2025
Χτυπούσε ύπουλα τους παίκτες σε όλη τη διάρκεια του αγώνα

Χτυπούσε ύπουλα τους παίκτες σε όλη τη διάρκεια του αγώνα

June 7, 2025
Σκάνδαλο στη Γερμανία: Οι μάσκες της πανδημίας «καίνε» τον πρώην υπουργό Υγείας

Σκάνδαλο στη Γερμανία: Οι μάσκες της πανδημίας «καίνε» τον πρώην υπουργό Υγείας

June 7, 2025
Σύλληψη 46χρονου που έκλεψε ταξί από την Μεταμόρφωση

Ποσότητα «μαμούθ» κάνναβης εντοπίστηκε σε αποθήκη τελωνείου

June 7, 2025
Κοινή συνέντευξη Τύπου Τραμπ – Μασκ την Παρασκευή στο Οβάλ Γραφείο

Ο Τραμπ προειδοποιεί τον Μασκ

June 7, 2025

Fire in progress in Stenyklaro Messinia – Mobilization of strong firefighting forces

June 7, 2025
Οι 7 φράσεις που μαρτυρούν ότι μια γυναίκα βλέπει ερωτικά έναν άνδρα, αλλά περιμένει από εκείνον να κάνει το πρώτο βήμα

Οι 7 φράσεις που μαρτυρούν ότι μια γυναίκα βλέπει ερωτικά έναν άνδρα, αλλά περιμένει από εκείνον να κάνει το πρώτο βήμα

June 7, 2025
Υπάρχουν χώροι οι οποίοι ενδεχομένως να εγκυμονούν κινδύνους

Υπάρχουν χώροι οι οποίοι ενδεχομένως να εγκυμονούν κινδύνους

June 7, 2025
Ακόμη δεν έχουμε δει μια δήλωση αποδοκιμασίας από την πλευρά της ΚΑΕ Ολυμπιακός

Ακόμη δεν έχουμε δει μια δήλωση αποδοκιμασίας από την πλευρά της ΚΑΕ Ολυμπιακός

June 7, 2025
Μπορεί μια σέλφι να προβλέψει το προσδόκιμο ζωής σας; Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αποκαλύπτει τη βιολογική ηλικία

Μπορεί μια σέλφι να προβλέψει το προσδόκιμο ζωής σας; Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αποκαλύπτει τη βιολογική ηλικία

June 7, 2025
«Σοβαρές συνέπειες» αν χρηματοδοτήσεις τους Δημοκρατικούς

«Σοβαρές συνέπειες» αν χρηματοδοτήσεις τους Δημοκρατικούς

June 7, 2025
Νομοθετική ρύθμιση για την αυτόματη αναγνώριση του τίτλου της ειδικότητας που απέκτησαν Έλληνες ιατροί στις ΗΠΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης: Στη Νίκαια της Γαλλίας για την 3η Διάσκεψη του ΟΗΕ για τους Ωκεανούς

June 7, 2025
NeaGreece
Advertisement
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Home English

Supermarket sales up 6.7% – Surge in demand for sunscreens and ready meals

info@neagreece.gr by [email protected]
May 28, 2025
in English
0
Supermarket sales up 6.7% – Surge in demand for sunscreens and ready meals
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Fast-moving consumer goods experienced a 6.7% increase in sales and a 5.2% rise in volume compared to the same timeframe in 2024, showcasing the resilience and adaptability of organized food retail in Greece amidst a fiercely competitive and price-sensitive market.

This impressive momentum in the industry is supported by the latest data available from NielsenIQ, covering the period from the start of the year through May 11, 2025.

11% Growth in Fresh and Bulk Products

The food and beverage sector was the primary driver of growth, registering a value increase of 7.8% and a volume increase of 5.3%.

Fresh and bulk products, including meat, fish, and vegetables, saw the highest percentage rise, with an increase of 11% in value.

Meanwhile, Bazaar items—comprising non-food products like clothing, toys, and electronics—also showed significant growth, with a 10.8% increase.

Fastest Growing Supermarket Categories

Categories registering the most rapid growth include sunscreen (+28.9%), ready meals (+22.4%), and chocolates (+19.4%).

Conversely, some products experienced a decline, such as hand sanitizers (-14.8%), insecticides (-13.5%), and olive oils (-9.7%).

NielsenIQ suggests that these trends can be attributed to rising raw material costs, evolving consumer habits, and the prevailing weather conditions compared to the same period in 2024.

Private Labels Holding Steady at 24.4%

Sales of private labels remained stable, accounting for 24.4% of all fast-moving consumer goods. Notably, there has been a reduction in promotional efforts for branded products, particularly in the personal hygiene and care sectors (down to 73% from 86.1%) and in food and beverages (down to 33.8% from 41.9%). This trend highlights the significant impact of government regulations through the code of conduct on suppliers’ promotional strategies, according to NielsenIQ.

Online Sales Reach 3.3%

Online sales saw a value increase of 12.9%, reaching a 3.3% share of total sales. The categories with the highest online penetration include children’s and infant products, cleaning supplies, bottled water, and cheeses, indicating a shift in consumer preference towards the convenience of digital shopping, especially for certain categories.

Store Type and Geographic Performance

All store types exhibited positive growth, with hypermarkets seeing a 9.1% increase, while Superettes (stores ranging from 100 to 400 sq m) performed even better with a 10.6% increase. Geographically, growth is widespread, with Crete (+9.6%) and the islands (+11.5%) noting the highest increases, while Attica, representing 43% of the consumption value, showed a more modest growth rate of +6.8%.

Tags: demandmealsreadysalessunscreenssupermarketSurge
Previous Post

Τραγωδία στην Καλλιθέα: «Έχασα το παιδί μου…»

Next Post

Εξερράγη (ξανά) το διαστημόπλοιο με το οποίο ο Μασκ θέλει να στείλει ανθρώπους στον Άρη (βίντεο)

info@neagreece.gr

[email protected]

Next Post
Εξερράγη (ξανά) το διαστημόπλοιο με το οποίο ο Μασκ θέλει να στείλει ανθρώπους στον Άρη (βίντεο)

Εξερράγη (ξανά) το διαστημόπλοιο με το οποίο ο Μασκ θέλει να στείλει ανθρώπους στον Άρη (βίντεο)

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

Navigate Site

  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

Follow Us

No Result
View All Result

© 2025 NeaGreece.gr.