• ΠΡΟΣΦΑΤΑ
Supermarket sales up 6.7% – Surge in demand for sunscreens and ready meals

Supermarket sales up 6.7% – Surge in demand for sunscreens and ready meals

May 28, 2025
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προκάλεσε την πολύωρη διακοπή των δρομολογίων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προκάλεσε την πολύωρη διακοπή των δρομολογίων

June 25, 2025
Ο «έμπορος χαλιών» που βάζει ξανά το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ

Ο «έμπορος χαλιών» που βάζει ξανά το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ

June 25, 2025
Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις «υπέστησαν σοβαρές ζημιές» από τις αμερικανικές επιδρομές

Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις «υπέστησαν σοβαρές ζημιές» από τις αμερικανικές επιδρομές

June 25, 2025
Από αύριο επεκτείνεται πιλοτικά σε 3 κλάδους

Από αύριο επεκτείνεται πιλοτικά σε 3 κλάδους

June 25, 2025
Χάγη: Ο Ρούτε αποκάλεσε τον Τραμπ «μπαμπά» σε συνέντευξη Τύπου

Χάγη: Ο Ρούτε αποκάλεσε τον Τραμπ «μπαμπά» σε συνέντευξη Τύπου

June 25, 2025
500.000 ευρώ για εκσυγχρονισμό των κτηρίων του ΟΠΑ

500.000 ευρώ για εκσυγχρονισμό των κτηρίων του ΟΠΑ

June 25, 2025
Προσκάλεσε για δεύτερη φορά τον Τραμπ στο Μπάκιγχαμ

Προσκάλεσε για δεύτερη φορά τον Τραμπ στο Μπάκιγχαμ

June 25, 2025
57χρονη πέθανε την ώρα που έτρωγε με την κόρη της

66χρονος εντοπίστηκε νεκρός από σφαίρα στο κεφάλι

June 25, 2025
Αναλαμβάνω τα καθήκοντα του προέδρου της Προανακριτικής Επιτροπής με αίσθημα ευθύνης για την αναζήτηση της αλήθειας και με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας

Αναλαμβάνω τα καθήκοντα του προέδρου της Προανακριτικής Επιτροπής με αίσθημα ευθύνης για την αναζήτηση της αλήθειας και με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας

June 25, 2025
Κεραυνός σκότωσε τον γαμπρό σε παραλία

Κεραυνός σκότωσε τον γαμπρό σε παραλία

June 25, 2025
Μετά τις ύβρεις Τραμπ, η χυδαία χειρονομία του Τζέι ντι Βανς σε ομιλία στο Οχάιο (βίντεο)

Μετά τις ύβρεις Τραμπ, η χυδαία χειρονομία του Τζέι ντι Βανς σε ομιλία στο Οχάιο (βίντεο)

June 25, 2025
Επτά Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί στη Γάζα

Επτά Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί στη Γάζα

June 25, 2025
NeaGreece
Διαφημιστειτε
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτικήσ
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτικήσ
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Αρχική English

Supermarket sales up 6.7% – Surge in demand for sunscreens and ready meals

May 28, 2025
in English
Supermarket sales up 6.7% – Surge in demand for sunscreens and ready meals
Share on FacebookShare on Twitter

Fast-moving consumer goods experienced a 6.7% increase in sales and a 5.2% rise in volume compared to the same timeframe in 2024, showcasing the resilience and adaptability of organized food retail in Greece amidst a fiercely competitive and price-sensitive market.

This impressive momentum in the industry is supported by the latest data available from NielsenIQ, covering the period from the start of the year through May 11, 2025.

11% Growth in Fresh and Bulk Products

The food and beverage sector was the primary driver of growth, registering a value increase of 7.8% and a volume increase of 5.3%.

Fresh and bulk products, including meat, fish, and vegetables, saw the highest percentage rise, with an increase of 11% in value.

Meanwhile, Bazaar items—comprising non-food products like clothing, toys, and electronics—also showed significant growth, with a 10.8% increase.

Fastest Growing Supermarket Categories

Categories registering the most rapid growth include sunscreen (+28.9%), ready meals (+22.4%), and chocolates (+19.4%).

Conversely, some products experienced a decline, such as hand sanitizers (-14.8%), insecticides (-13.5%), and olive oils (-9.7%).

NielsenIQ suggests that these trends can be attributed to rising raw material costs, evolving consumer habits, and the prevailing weather conditions compared to the same period in 2024.

Private Labels Holding Steady at 24.4%

Sales of private labels remained stable, accounting for 24.4% of all fast-moving consumer goods. Notably, there has been a reduction in promotional efforts for branded products, particularly in the personal hygiene and care sectors (down to 73% from 86.1%) and in food and beverages (down to 33.8% from 41.9%). This trend highlights the significant impact of government regulations through the code of conduct on suppliers’ promotional strategies, according to NielsenIQ.

Online Sales Reach 3.3%

Online sales saw a value increase of 12.9%, reaching a 3.3% share of total sales. The categories with the highest online penetration include children’s and infant products, cleaning supplies, bottled water, and cheeses, indicating a shift in consumer preference towards the convenience of digital shopping, especially for certain categories.

Store Type and Geographic Performance

All store types exhibited positive growth, with hypermarkets seeing a 9.1% increase, while Superettes (stores ranging from 100 to 400 sq m) performed even better with a 10.6% increase. Geographically, growth is widespread, with Crete (+9.6%) and the islands (+11.5%) noting the highest increases, while Attica, representing 43% of the consumption value, showed a more modest growth rate of +6.8%.

Tags: demandmealsreadysalessunscreenssupermarketSurge
Προηγούμενο Άρθρο

Τραγωδία στην Καλλιθέα: «Έχασα το παιδί μου…»

Επόμενο Άρθρο

Εξερράγη (ξανά) το διαστημόπλοιο με το οποίο ο Μασκ θέλει να στείλει ανθρώπους στον Άρη (βίντεο)

Επόμενο Άρθρο
Εξερράγη (ξανά) το διαστημόπλοιο με το οποίο ο Μασκ θέλει να στείλει ανθρώπους στον Άρη (βίντεο)

Εξερράγη (ξανά) το διαστημόπλοιο με το οποίο ο Μασκ θέλει να στείλει ανθρώπους στον Άρη (βίντεο)

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

  • ΣΧΕΤΙΚΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακολουθήστε Μας

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • LIFESTYLE

© 2025 NeaGreece.gr.