• Latest
SOS της ακτοπλοϊκής αγοράς για το κόστος των καυσίμων

SOS της ακτοπλοϊκής αγοράς για το κόστος των καυσίμων

June 17, 2025
Χώρισαν οι δρόμοι Τζόκοβιτς και Μάρεϊ

Το χρυσό Ολυμπιακό μετάλλιο στο Λ.Α. είναι η νέα εμμονή του Τζόκοβιτς

June 17, 2025
Αναβλήθηκε η δίκη των τριών προστατευόμενων μαρτύρων

Δίκη Novartis – Μανιαδάκης: «Οι καταγγελίες ήταν κατασκευασμένες

June 17, 2025
Προκλητικές οι δηλώσεις Ερντογάν, υπονομεύουν τις προσπάθειες επανέναρξης των διαπραγματεύσεων για το Κυπριακό

Θα απέχει από την αυριανή ψηφοφορία για την Προανακριτική για το δυστύχημα των Τεμπών

June 17, 2025
Ανήσυχοι για την ασφάλεια του συνταξιοδοτικού συστήματος 7 στους 10 πολίτες

Ανήσυχοι για την ασφάλεια του συνταξιοδοτικού συστήματος 7 στους 10 πολίτες

June 17, 2025
Ημιτελής η προσπάθεια για ήρεμα νερά όταν δεν προωθούμε τον στρατηγικό στόχο της χώρας

Ημιτελής η προσπάθεια για ήρεμα νερά όταν δεν προωθούμε τον στρατηγικό στόχο της χώρας

June 17, 2025
Καταδικάστηκε ο προπονητής που κατηγορείται ότι ασέλγησε σε 14χρονη 

Καταδικάστηκε ο προπονητής που κατηγορείται ότι ασέλγησε σε 14χρονη 

June 17, 2025
Στρατηγικός τομέας για την Ευρώπη η γεωργία

Στρατηγικός τομέας για την Ευρώπη η γεωργία

June 17, 2025
Εαρινές οικονομικές προβλέψεις Κομισιόν: Ανάπτυξη 2,3% το 2025 και 2,2% το 2026 για την Ελλάδα

Έκτακτη Σύνοδος των ΥΠΕΞ της Ε.Ε.: Όλα όσα συζητήθηκαν για την Μέση Ανατολή

June 17, 2025
Scandal in Cyprus over video of police officers having sex in patrol car

Scandal in Cyprus over video of police officers having sex in patrol car

June 17, 2025
Υπερ της ουδετερότητας, αν και η Σλοβακία είναι μέλος του ΝΑΤΟ

Υπερ της ουδετερότητας, αν και η Σλοβακία είναι μέλος του ΝΑΤΟ

June 17, 2025
Wall Street: Πτωτικές τάσεις με φόντο τον πόλεμο Ιράν

Wall Street: Πτωτικές τάσεις με φόντο τον πόλεμο Ιράν

June 17, 2025
Ιράν: Πληροφορίες για περισσότερους από 450 νεκρούς

Ιράν: Πληροφορίες για περισσότερους από 450 νεκρούς

June 17, 2025
NeaGreece
Advertisement
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Home ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ

SOS της ακτοπλοϊκής αγοράς για το κόστος των καυσίμων

info@neagreece.gr by [email protected]
June 17, 2025
in ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ, ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ, Ναυτιλία, ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ, ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ, ΠΛΟΙΑ
0
SOS της ακτοπλοϊκής αγοράς για το κόστος των καυσίμων
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σήμα κινδύνου εκπέμπει ξανά η ακτοπλοϊκή αγορά, καθώς οι αυξήσεις στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων, ειδικότερα του MGO (Marine Gas Oil), απειλούν να επιβαρύνουν σημαντικά το κόστος λειτουργίας των πλοίων.

Η κλιμάκωση της συγκρούσεως στη Μέση Ανατολή και οι συνεχείς γεωπολιτικές αβεβαιότητες μεταξύ Ισραήλ και Ιράν δημιουργούν μια εκρηκτική κατάσταση στην αγορά πετρελαίου.

Στελέχη του ακτοπλοϊκού τομέα δήλωσαν στη «Ν» πως είναι επιτακτική η ανάγκη συνεργασίας της κυβέρνησης με τις εταιρείες πετρελαιοειδών, προκειμένου να περιοριστούν οι επιπτώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και στην οικονομική βιωσιμότητα των εταιρειών.

Σύμφωνα με όσα δήλωσαν, το ναυτιλιακό καύσιμο MGO, που είναι βασικό καύσιμο στην ακτοπλοΐα, ειδικά για πλοία χωρίς συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers), ανέβηκε την περασμένη Παρασκευή 13/06 στα 606 δολ. ο τόνος και χθες διαμορφώθηκε στα 650 δολ. ο τόνος, σημειώνοντας αύξηση 8%.

Ένα πλοίο που εκτελεί τη διαδρομή Πειραιάς-Χανιά μετ’ επιστροφής καταναλώνει περίπου 60 τόνους καυσίμου.

Η εξέλιξη του κόστους

Επισημάνθηκε ότι αν η κρίση στον τομέα του πετρελαίου επιδεινωθεί λόγω της πολεμικής κατάστασης στη Μέση Ανατολή, τότε η τιμή του ναυτιλιακού καυσίμου, που ήδη την περασμένη Παρασκευή ήταν στα 608 δολ. ο τόνος, ενδέχεται να οδηγήσει σε αύξηση του κόστους της ακτοπλοϊκής αγοράς κατά 35-40 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του χρόνου.

Επιπλέον, αν οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων αυξηθούν κατά 30%, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα υποχρεωθούν να προχωρήσουν σε αύξηση των ναύλων κατά 10%.

Αξιολόγησαν, ωστόσο, ως σημαντικές τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης για τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών, προκειμένου να συγκρατηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων φέτος τον Μάιο, αλλά τόνισαν πως ο κλάδος βρίσκεται πάλι σε μια νέα κατάσταση ανησυχίας εξαιτίας των διεθνών τιμών πετρελαίου και των γεωπολιτικών εξελίξεων.

Αμετάβλητα

Αξιοσημείωτο είναι ότι τον Μάιο φέτος οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για συμβατικά πλοία παρέμειναν σταθερές, χάρη σε πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας, Βασίλη Κικίλια.

Αυτή η απόφαση σχετίζεται με τις νέες περιβαλλοντικές υποχρεώσεις που προκύπτουν από την ανακήρυξη της Μεσογείου σε Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου (SECA), που επιβάλλει στα συμβατικά πλοία τη χρήση πετρελαίου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, το οποίο είναι ακριβότερο.

Η προσωρινή σταθεροποίηση των τιμών επιτεύχθηκε λόγω της μείωσης κατά 50% των ακτοπλοϊκών τελών και των ευνοϊκών τιμών πετρελαίου.

Τα λιμενικά τέλη συνθέτουν περίπου το 5% της τελικής τιμής του εισιτηρίου (2,5% στο λιμάνι αναχώρησης και 2,5% στο λιμάνι άφιξης).

Η μείωσή τους κατά 50% αποφέρει άμεση έκπτωση 2,5% στην τελική τιμή, γεγονός που, σε συνδυασμό με την προσπάθεια συγκράτησης των εξόδων, βοήθησε τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να απορροφήσουν το αυξημένο κόστος των καυσίμων.

Ωστόσο, κύκλοι της αγοράς προειδοποίησαν ότι μια ενδεχόμενη αύξηση της τιμής του αργού στα 75 δολάρια/βαρέλι θα κατέληγε σε επιπλέον αυξήσεις στα ναύλα.

Η κατάσταση του κόστους καυσίμων περιπλέκεται επίσης με την επιβολή του ETS σε ορισμένες γραμμές, όπως αυτές της Κρήτης και της Αδριατικής, ενώ το υπόλοιπο Αιγαίο εξαιρείται μέχρι το 2029.

Επιπλέον, η εφαρμογή του ευρωπαϊκού συστήματος FuelEU Maritime θα επιβάλει πρόστιμα για τις εκπομπές CO2.

Άνοδος στις διεθνείς τιμές

Σημειώνεται ότι οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για το αργό πετρέλαιο WTI έφτασαν χθες Δευτέρα κοντά στα 74 δολάρια ανά βαρέλι, συνεχίζοντας την ανοδική τους πορεία για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα.

Η στρατιωτική δράση του Ισραήλ στο κοίτασμα φυσικού αερίου South Pars στον Περσικό Κόλπο και οι επιθέσεις στις ιρανικές πυρηνικές εγκαταστάσεις έχουν ενισχύσει την αβεβαιότητα στις αγορές.

Παρόλο που οι εξαγωγές ιρανικού πετρελαίου δεν έχουν επηρεαστεί άμεσα, κυριαρχεί ο φόβος ότι μια πιθανή διακοπή της ναυσιπλοΐας από τα Στενά του Ορμούζ -μια στρατηγικής σημασίας δίοδος- θα είχε σοβαρές συνέπειες στην παγκόσμια ενεργειακή αλυσίδα.

Tags: SOSαγοράςακτοπλοϊκήςγιακαυσίμωνκόστοςτηςΤοτων
Previous Post

H κυβέρνηση χειρίζεται την εξωτερική πολιτική και τα ελληνοτουρκικά χωρίς εθνική στρατηγική

Next Post

Savvidis on PAOK deal with Mystakidis: “The announcement was made without my knowledge, I will launch the new Toumba vision, and will see it through, anyone is welcome to join”

info@neagreece.gr

[email protected]

Next Post
Savvidis on PAOK deal with Mystakidis: “The announcement was made without my knowledge, I will launch the new Toumba vision, and will see it through, anyone is welcome to join”

Savvidis on PAOK deal with Mystakidis: “The announcement was made without my knowledge, I will launch the new Toumba vision, and will see it through, anyone is welcome to join”

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

Navigate Site

  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

Follow Us

No Result
View All Result

© 2025 NeaGreece.gr.