• Latest
Shipbuilding market showing signs of fatigue

Shipbuilding market showing signs of fatigue

May 22, 2025
Έφτασαν τις 14.000 οι υπογραφές υπέρ του δημοψηφίσματος για τη ΔΕΘ

Έφτασαν τις 14.000 οι υπογραφές υπέρ του δημοψηφίσματος για τη ΔΕΘ

May 22, 2025
Η Καλλιόπη πέφτει στον γκρεμό

Η Καλλιόπη πέφτει στον γκρεμό

May 22, 2025
Όποιος δεν γνωρίζει τη δικογραφία, δεν είναι σε θέση να κάνει κριτική στο αίτημά μας

Όποιος δεν γνωρίζει τη δικογραφία, δεν είναι σε θέση να κάνει κριτική στο αίτημά μας

May 22, 2025
Επιχείρηση διάσωσης δύο Βέλγων πεζοπόρων στη χαράδρα του Βίκου

Επιχείρηση διάσωσης δύο Βέλγων πεζοπόρων στη χαράδρα του Βίκου

May 22, 2025
ΣΑΤΑ: 48ωρη απεργία στα ταξί

ΣΑΤΑ: 48ωρη απεργία στα ταξί

May 22, 2025
Ανακρίβειες ότι η Ελλάδα δεν στηρίζει πρωτοβουλίες για τη Γάζα

Ανακρίβειες ότι η Ελλάδα δεν στηρίζει πρωτοβουλίες για τη Γάζα

May 22, 2025
Νέες προκλητικές και ανιστόρητες αναφορές της Αγκυρας για την Ποντιακή Γενοκτονία

Νέες προκλητικές και ανιστόρητες αναφορές της Αγκυρας για την Ποντιακή Γενοκτονία

May 22, 2025
Τρόμος στον αέρα: Ουρλιαχτά πανικού σε καμπίνα αεροπλάνου εν μέσω σφοδρών αναταράξεων

Τρόμος στον αέρα: Ουρλιαχτά πανικού σε καμπίνα αεροπλάνου εν μέσω σφοδρών αναταράξεων

May 22, 2025
“The EU is shooting itself in the foot,” Kremlin warns over tariffs on Russian fertilizers

“The EU is shooting itself in the foot,” Kremlin warns over tariffs on Russian fertilizers

May 22, 2025
Eurovision: Spanish YouTuber analyzes the scores and sees a “Conspiracy” against Greece in the contest

Eurovision: Spanish YouTuber analyzes the scores and sees a “Conspiracy” against Greece in the contest

May 22, 2025
Κ. Μητσοτάκης: Απαράδεκτο αυτό που συμβαίνει στη Γάζα

Έχει έρθει η ώρα να αναθεωρηθεί το άρθρο 103 για τη μονιμότητα στο Δημόσιο

May 22, 2025
Η εξωτερική πολιτική δεν μπορεί να ασκείται κυνικά – Η ελληνική κυβέρνηση εκθέτει τη χώρα

Η εξωτερική πολιτική δεν μπορεί να ασκείται κυνικά – Η ελληνική κυβέρνηση εκθέτει τη χώρα

May 22, 2025
NeaGreece
Advertisement
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Home English

Shipbuilding market showing signs of fatigue

info@neagreece.gr by [email protected]
May 22, 2025
in English
0
Shipbuilding market showing signs of fatigue
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

The shipbuilding industry is starting to exhibit signs of fatigue, as brokers indicate a decline in both order volumes and new vessel prices after three years of strong demand and investment activity.

Clarksons Research reports a significant 57% year-on-year drop in demand for new ships, leading to downward pressure on prices.

Since the start of 2025, new vessel prices have decreased by 1.2%.

While this reduction is modest, it marks a shift from the historically high price levels seen recently.

Moreover, different sectors are experiencing varying trends.

Tankers are facing the most significant price declines, with a 5% drop since early 2025.

Bulk carriers have seen a reduction of 2.2%, while containership prices have fallen by 1.4%.

These changes reflect a substantial decrease in demand across certain sectors and the onset of a price de-escalation cycle from elevated starting points.

The monthly report from Danish Ship Finance emphasizes that the weakening demand is likely to persist in the short term.

In this environment, reduced interest from shipowners, combined with falling freight rates—similar to the beginning of the year—intensifies competition among shipyards for new orders. The scenario is particularly challenging for smaller shipyards that lack long-term contracts.

BRS analysis forecasts a further slowdown in freight transport markets, which may delay or even “freeze” investment decisions.

“We anticipate ongoing global uncertainties, with increased pressures on the shipbuilding industry leading to potential price declines for new vessels exceeding 10% by 2025, contingent on the type and size of the ship,” BRS commented.

Data from VesselsValue also indicates low activity in the commercial shipbuilding sector, with only 369 new orders for bulk carriers, tankers, containerships, and gas carriers registered from January to April 2025.

This marks a 37% decline from the same period in 2024, during which 590 orders were placed, and a 26% decrease compared to 2023, when 500 orders were recorded.

As for 2025, VesselsValue reports the following orders:

  • 136 bulk carriers, down 18% from last year.
  • 97 tankers, a 66% decline from 2024.
  • 23 gas carriers, compared to 125 in 2024, representing an over 80% reduction.

The only increase is seen in containership orders, with 113 compared to 18 last year.

Tags: fatiguemarketshipbuildingshowingsigns
Previous Post

Η Ουκρανία εμπόδισε 50.000 νεοσύλλεκτους να δραπετεύσουν από τη χώρα

Next Post

Η Ελλάδα έχει αφήσει οριστικά πίσω της τα δύσκολα χρόνια

info@neagreece.gr

[email protected]

Next Post
Η Ελλάδα έχει αφήσει οριστικά πίσω της τα δύσκολα χρόνια

Η Ελλάδα έχει αφήσει οριστικά πίσω της τα δύσκολα χρόνια

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

Navigate Site

  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

Follow Us

No Result
View All Result

© 2025 NeaGreece.gr.