Sure! Here’s a rewritten version of the content:
Η απειλή της Ρωσίας στην ανατολική Ευρώπη είναι ισχυρή, και την Τετάρτη, η Ε.Ε. παρουσίασε μια νέα στρατηγική για τη Μαύρη Θάλασσα που θα διευκολύνει τη μεταφορά βαρέων στρατιωτικών εξοπλισμών, σύμφωνα με το περιοδικό Politico.
«Η ασφάλεια της Μαύρης Θάλασσας είναι κρίσιμη για την ευρωπαϊκή ασφάλεια», δήλωσε η επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας, Κάγια Κάλλας, σε συνέντευξη Τύπου, επισημαίνοντας ότι η ασφάλεια αυτή υπονομεύεται από τον ολοκληρωτικό πόλεμο του Κρεμλίνου στην Ουκρανία και από υβριδικές επιθέσεις σε θαλάσσιες υποδομές.
Η στρατηγική αυτή αποτελεί επίσης απάντηση στις γεωπολιτικές προκλήσεις ενός κόσμου όπου οι εξαρτήσεις χρησιμοποιούνται ως όπλα, όπως δήλωσε η Μάρτα Κος, Επιτροπος Διεύρυνσης της Ε.Ε. Η Μαύρη Θάλασσα λειτουργεί ως γέφυρα προς τον Νότιο Καύκασο και την Κεντρική Ασία, καθώς και ως ζωτική οδός για το εμπόριο ενέργειας και τροφίμων.
Η περιοχή της Μαύρης Θάλασσας έχει αποσταθεροποιηθεί λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, καθώς η ευρεία χρήση ναρκών και οι στρατιωτικές ενέργειες έχουν εμποδίσει την κυκλοφορία αγαθών. Οι χώρες της ανατολικής Ευρώπης είναι επίσης προσεκτικές για ενδεχόμενη περαιτέρω επιθετικότητα από τη Μόσχα και επιθυμούν να ενισχύσουν τις αμυντικές τους ικανότητες.
Επενδύσεις περίπου 75 δισ. ευρώ σε στρατιωτικές υποδομές
Η Ρουμανία και η Βουλγαρία είναι οι μόνοι Eυρωπαίοι εταίροι στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας, και η Ε.Ε. σκοπεύει να επενδύσει στην αναβάθμιση των υποδομών της περιοχής, περιλαμβάνοντας λιμάνια, σιδηρόδρομους και αεροδρόμια, για να διευκολύνει τη διαχείριση βαρέων στρατιωτικών εξοπλισμών. Αυτές οι βελτιώσεις θα εξασφαλίσουν ότι «τα στρατεύματα θα μπορούν να βρίσκονται εκεί που απαιτείται, όταν απαιτείται», δήλωσε η Κάγια Κάλλας.
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών Απόστολος Τζιτζικώστας ανέφερε ότι η αναβάθμιση των υποδομών για στρατιωτικές μεταφορές σε όλη την Ευρώπη θα έχει κόστος περίπου 75 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Η Ε.Ε. σχεδιάζει επίσης τη δημιουργία ενός κόμβου ναυτικής ασφάλειας στη Μαύρη Θάλασσα, ο οποίος θα λειτουργεί ως ένα ευρωπαϊκό σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης στην περιοχή. Σύμφωνα με την Κάγια Κάλλας, ο κόμβος θα ενισχύσει την ευαισθητοποίηση σχετικά με την κατάσταση και θα βοηθήσει την Ε.Ε. να προασπιστεί τις κρίσιμες υποδομές της. Οι λεπτομέρειες σχετικά με την τοποθεσία του κόμβου, το λειτουργικό του μοντέλο και το κόστος παραμένουν προς καθορισμό.
Μια άλλη πρωτοβουλία για την ασφάλεια είναι η ενισχυμένη παρακολούθηση της ξένης ιδιοκτησίας λιμανιών και άλλων κρίσιμων εγκαταστάσεων, δήλωσε η Κάλλας.
Όσον αφορά το εμπόριο, η Ε.Ε. θα προχωρήσει στην ανάπτυξη νέων ενεργειακών διαδρόμων, συνδέσεων μεταφορών και ψηφιακών υποδομών με περιφερειακούς εταίρους, σύμφωνα με την Μάρτα Κος. Επιπλέον, θα επενδύσει στην ετοιμότητα των παράκτιων κοινοτήτων και της θαλάσσιας οικονομίας για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών ζημιών που προκαλεί ο πόλεμος, καθώς και των κινδύνων από την κλιματική αλλαγή.
«Συνολικά, οι χώρες αναζητούν συνεργασία με αξιόπιστους και προβλέψιμους εταίρους, όπως η Ε.Ε. Τέτοιες συνεργασίες θα αποφέρουν συλλογική ασφάλεια και επιχειρηματικές ευκαιρίες για όλους», τόνισε η Μάρτα Κος.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει τονίσει την επιθυμία της να δημιουργήσει στενότερους δεσμούς με την Ουκρανία, τη Μολδαβία, τη Γεωργία, την Τουρκία, την Αρμενία και το Αζερμπαϊτζάν μέσω της νέας στρατηγικής της.