Ο Όμιλος Alimia, συμφερόντων Αθανάσιου Λασκαρίδη, γιορτάζει τα «καρπούς» του εκτενούς ναυπηγικού προγράμματος με σύγχρονα bulk carriers και tankers.
Πιο συγκεκριμένα, η ελληνική εταιρεία Laskaridis Maritime S.A., υπεύθυνη για τα bulk carriers του ομίλου, πραγματοποίησε πρόσφατα την τελετή ονοματοδοσίας τριών νέων bulk carriers στα ναυπηγεία Hengli Shipbuilding στο Dalian της Κίνας.
Τα πλοία είναι τα «M/V Ithaki I», «M/V Elatos» και «M/V Punta del Chileno», και η εκδήλωση αποτελεί την πρώτη τριπλή ονοματοδοσία στην ιστορία του ναυπηγείου. Κάθε bulk carrier έχει χωρητικότητα 82.000 DWT και ναυπηγήθηκαν για τη Laskaridis Maritime S.A., ενισχύοντας τη συνεργασία των δύο ομίλων.
Επιπλέον, το πλοίο ITHAKI I παραδόθηκε 24 ημέρες νωρίτερα από το προγραμματισμένο.
Κατά τη διάρκεια της τελετής, ο πρόεδρος του Ομίλου Alimia, Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, υπογράμμισε τη σημασία της τριπλής ονοματοδοσίας. Η παρουσία εκπροσώπων από τον ελληνικό όμιλο, νηογνώμονες, οικονομικούς συνεργάτες και τη διοίκηση της Hengli επιβεβαίωσε την ολοένα αυξανόμενη επιρροή της Κίνας στην κατασκευή υψηλής ποιότητας πλοίων για παγκόσμιους πελάτες.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2021 και, σε σύντομο χρονικό διάστημα, έχει καταφέρει να διαχειρίζεται 16 σύγχρονα πλοία χύδην μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Φέτος, αναμένει την παράδοση ενός ακόμα νεότευκτου kamsarmax από τη Hengli Shipbuilding και οκτώ kamsarmaxes το επόμενο έτος.
Η Alimia Shipping, εταιρεία του Ομίλου Alimia, διαθέτει 34 πλοία, εκ των οποίων τα 31 είναι νεότευκτα ή υπό ναυπήγηση. Το στόλο περιλαμβάνει τρία capes των 180.000 τόνων, 18 kamsarmaxes και επτά ultramaxes.
Μέχρι πέρυσι, ο όμιλος είχε και ένα δεξαμενόπλοιο τύπου LR2, αλλά το καλοκαίρι του 2024 συμφώνησε για τη ναυπήγηση πέντε MR2 δεξαμενόπλοιων στο ναυπηγείο Penglai Zhongbai Jinglu.
Η εταιρεία, με τον σύγχρονο στόλο της, έχει ναυπηγήσει πλοία σε κορυφαία κινεζικά και νοτιοκορεατικά ναυπηγεία.
Ο όμιλος
Ο Όμιλος Alimia είναι ένας διαφοροποιημένος όμιλος που δραστηριοποιείται στην πλοιοκτησία, επισκευή πλοίων και επενδύσεις σε logistics/υποδομές.
Συγκεντρώνει την Alimia Shipping Limited και την Alimia Enterprises Company Limited, με κεντρικά γραφεία στην Αθήνα, Λευκωσία και Μαδρίτη.
Η διαχείριση των πλοίων γίνεται αποκλειστικά από την Laskaridis Maritime S.A., η οποία διαθέτει επίσης τρεις ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες—δυο στην Ισπανία και μία στον Παναμά.
Η Astican στην Ισπανία έχει ευέλικτη πλατφόρμα Syncrolift για πλοία έως 36.000 dwt και επτά θέσεις για dry docking.
Η Astander, επίσης στην Ισπανία, αναλαμβάνει όλες τις επισκευές στους διάφορους τύπους πλοίων.
Η ibal στον Παναμά διαθέτει τρεις δεξαμενές και είναι το μοναδικό ναυπηγείο της περιοχής με δυνατότητα για πλοία 82.000 dwt.
Η Alimia περιλαμβάνει και το Christophersen Group που έχει έδρα την Ουρουγουάη, εξειδικευμένο στα logistics, πρακτορεύσεις και bunkering, με εγκαταστάσεις φόρτωσης και αποθήκευσης στην περιοχή Nueva Palmira.
Λειτουργεί επίσης το TGM (Terminal de Graneles de Montevideo) στο λιμάνι του Μοντεβιδέο και σιδηροδρομικές υπηρεσίες, ενώ παρέχει καύσιμα στην ελεύθερη ζώνη του ποταμού Plate, μεταξύ Αργεντινής και Ουρουγουάης.