Η στρατηγική του Ομίλου Άβαξ για την επόμενη πενταετία επικεντρώνεται στη διατήρηση ενός ικανοποιητικού περιθωρίου EBITDA (κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) από την κατασκευή, καθώς και στην επέκταση σε παραχωρήσεις, οικιστικά ακίνητα, μαρίνες και επιλεκτικά στον τομέα της ενέργειας.
Ο πρόεδρος του Άβαξ, Χρήστος Ιωάννου, και ο εντεταλμένος σύμβουλος, Αντώνης Μιτζάλης, εκτίμησαν κατά την ενημέρωση των αναλυτών και του Τύπου ότι, με βάση το μίγμα έργων του Ομίλου, το περιθώριο EBITDA θα παραμείνει τουλάχιστον στο 10% για τα επόμενα χρόνια από την κατασκευή (από 6% το 2023).
Παράλληλα, στόχος είναι οι υπόλοιπες δραστηριότητες (παραχωρήσεις, ΣΔΙΤ, real estate) να συνεισφέρουν το 40% του συνολικού EBITDA σε πέντε χρόνια, μέσω επενδύσεων που προέρχονται από τις λειτουργικές ταμειακές ροές.
Ανάμεσα στα έργα ΣΔΙΤ που διεκδικεί ο Άβαξ περιλαμβάνονται δύο οδικά έργα (σε φάση ανταγωνιστικού διαλόγου) συνολικής αξίας περίπου 700 εκατ. ευρώ, καθώς και δύο κτιριακά έργα, όπως η μετεγκατάσταση των φυλακών Κορυδαλλού στον Ασπρόπυργο (ΣΔΙΤ αξίας 765 εκατ.) και η δημιουργία του κυβερνητικού πάρκου στις εγκαταστάσεις της Πυρκάλ (ΣΔΙΤ αξίας 520 εκατ.).
Σημαντικό είναι να σημειωθεί ότι τα εκτιμώμενα έσοδα από τις υπάρχουσες παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ ανέρχονται σε περίπου 900 εκατ. ευρώ για τη διάρκεια τους.
Οικονομικά Στοιχεία
Το 2024, ο τζίρος του Άβαξ αυξήθηκε κατά 43,6%, φτάνοντας τα 651,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 30,4 εκατ. ευρώ από 10,4 εκατ. το 2023 (αύξηση 192%). Τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 105,3 εκατ. ευρώ από 60,8 εκατ.
Ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός του Ομίλου ανήλθε σε 237,5 εκατ., μειωμένος κατά 49% σε σύγκριση με το 2020, με τον δείκτη μόχλευσης να διαμορφώνεται στο 2,25x.
Τέλος, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των συμβάσεων του Άβαξ στο τέλος της προηγούμενης χρήσης ήταν 2,89 δισ. ευρώ (από 3,05 δισ. το 2023), με αναμενόμενη αύξηση στα 3,2 δισ. ευρώ έως το 2025, εκ των οποίων το 51% αφορά σε ιδιωτικά έργα και ΣΔΙΤ.
Η προτεινόμενη μέρισμα στη γενική συνέλευση ανέρχεται σε 0,07 ευρώ ανά μετοχή (34,5% των καθαρών κερδών του 2024), σημειώνοντας αύξηση 133% σε σχέση με το 0,03 ευρώ της προηγούμενης χρήσης.
Έργα σε Εξέλιξη
Η κατασκευή της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας είναι στο 22%. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται καθυστερημένα σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα του 2029, λόγω των καθυστερήσεων στην παράδοση των χώρων για κατασκευή των νέων σταθμών.
Στο μεγάλο έργο ανάπτυξης του Ελληνικού, οι υποδομές που κατασκευάζει ο Άβαξ έχουν ολοκληρωθεί κατά 51%, με στόχο την ολοκλήρωση το 2027. Η διοίκηση τονίζει πως είναι μια περίπλοκη διαδικασία λόγω των δεσμών με δίκτυα κοινής ωφέλειας.
Οι εργασίες για το Flyover στη Θεσσαλονίκη έχουν προχωρήσει στο 17% και για το έργο Μπράλος – Άμφισσα στο 11%, ενώ στο έργο Ιωάννινα – Κακαβιά βρίσκονται σε φάση μελετών χωρίς να έχουν αρχίσει οι κατασκευαστικές εργασίες.