• Latest
Attica Group: Ο μεγαλύτερος εργοδότης Ελλήνων ναυτικών παγκοσμίως

Attica Group: Ο μεγαλύτερος εργοδότης Ελλήνων ναυτικών παγκοσμίως

June 5, 2025
Ολυμπιακός: Οι δωδεκάδες του αποψινού ντέρμπι στο ΟΑΚΑ

Ολυμπιακός: Οι δωδεκάδες του αποψινού ντέρμπι στο ΟΑΚΑ

June 6, 2025
Πώς ο Τραμπ θα μπορούσε ενδεχομένως να προκαλέσει ζημιά στις επιχειρήσεις του Μασκ

Πώς ο Τραμπ θα μπορούσε ενδεχομένως να προκαλέσει ζημιά στις επιχειρήσεις του Μασκ

June 6, 2025
ΕΕ: Συμφωνία για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών

ΕΕ: Συμφωνία για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών

June 6, 2025
Η Hellmann’s ενώνει τους λάτρεις του BBQ με γεύσεις που απογειώνουν κάθε πιάτο

Η Hellmann’s ενώνει τους λάτρεις του BBQ με γεύσεις που απογειώνουν κάθε πιάτο

June 6, 2025
Η ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ παραμένει στη σφαίρα της θεωρίας και της αφέλειας

Η Ελλάδα έχει ανεξάρτητη Δικαιοσύνη και αυτό φαίνεται να ενοχλεί το ΠΑΣΟΚ

June 6, 2025
Μασκ: 8 τρόποι για να προκαλέσουν «πόνο» ο ένας στον άλλον

Μασκ: 8 τρόποι για να προκαλέσουν «πόνο» ο ένας στον άλλον

June 6, 2025
Τραμπ για Μασκ: «Έχει χάσει το μυαλό του, ο καημένος έχει πρόβλημα»

Τραμπ για Μασκ: «Έχει χάσει το μυαλό του, ο καημένος έχει πρόβλημα»

June 6, 2025
Ρόδος: Τραγικός επίλογος στην εξαφάνιση 63χρονου

Ηλικιωμένος ανασύρθηκε νεκρός από την θάλασσα

June 6, 2025
Ισχυρή ανάπτυξη, στρατηγικές επενδύσεις και διεθνής επέκταση το 2024              

Ισχυρή ανάπτυξη, στρατηγικές επενδύσεις και διεθνής επέκταση το 2024              

June 6, 2025
Από αύριο οι εγγραφές για το καλοκαιρινό πρόγραμμα «Ανοιχτά Σχολεία»

Από αύριο οι εγγραφές για το καλοκαιρινό πρόγραμμα «Ανοιχτά Σχολεία»

June 6, 2025
Shocking videos of the Ukrainian attack on a refinery in Engels, Russia

Shocking videos of the Ukrainian attack on a refinery in Engels, Russia

June 6, 2025
Συνάντηση με τον Ευρωπαίο Επίτροπο Αλιείας και Ωκεανών και τους Περιφερειάρχες

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου υπήρξε ένας ολοκληρωμένος διανοούμενος, ενεργός πολίτης

June 6, 2025
NeaGreece
Advertisement
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Home ATTICA GROUP

Attica Group: Ο μεγαλύτερος εργοδότης Ελλήνων ναυτικών παγκοσμίως

info@neagreece.gr by [email protected]
June 5, 2025
in ATTICA GROUP, ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ, Ναυτιλία, ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ, ΠΛΟΙΑ
0
Attica Group: Ο μεγαλύτερος εργοδότης Ελλήνων ναυτικών παγκοσμίως
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ο όμιλος Attica προγραμματίζει επένδυση 700 εκατομμυρίων ευρώ για την ανάπτυξη του στόλου του, εστιάζοντας στα ταχύπλοα, έως το τέλος της δεκαετίας.

Ως ο μεγαλύτερος ακτοπλοϊκός όμιλος της χώρας και κύριος εργοδότης Ελλήνων ναυτικών, με περίπου 2.500 προσωπικό στα πλοία, διαθέτει συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Μετά τη συμφωνία του περασμένου έτους για πλοία ro pax στην Αδριατική, τώρα στρέφεται προς το Αιγαίο.

Αυτός υπήρξε και ο βασικός λόγος πώλησης της συμμετοχής του στο Μαρόκο, επιλέγοντας να επενδύσει στην Ελλάδα, ενώ συνεχώς αναζητά ευκαιρίες εξωτερικά, κυρίως στην Ευρώπη.

Στα σχέδιά του περιλαμβάνεται η ενίσχυση του στόλου των ταχύπλοων, με έμφαση στον Αργοσαρωνικό και την προσθήκη δύο ή τριών πλοίων τύπου “Aero”, καθώς και ναυπήγηση δύο high-speed ταχύπλοων με αυξημένη ικανότητα μεταφοράς οχημάτων.

Όπως τονίζουν στελέχη της εταιρείας, οι επιβάτες επιθυμούν γρήγορες μετακινήσεις με υψηλής ποιότητας υπηρεσίες.

Επιπλέον, ο όμιλος ανακοίνωσε την προσθήκη δύο ταχύπλοων σε τρεις νέες συνδέσεις προς τις Κυκλάδες.

Όσον αφορά τις επενδύσεις στα νέα high-speed ταχύπλοα, η εταιρεία περιμένει περισσότερες διευκρινίσεις σχετικά με τα νέα πράσινα καύσιμα.

Παράλληλα, στο σχέδιο περιλαμβάνεται και ένα νέο συμβατικό πλοίο για το Αιγαίο, μήκους 145 μέτρων, παρόμοιο με το Δήλος, αλλά με μεγαλύτερη ικανότητα μεταφοράς οχημάτων. Όπως επισημαίνεται, τα φορτηγά είναι κρίσιμα για τη βιωσιμότητα των εταιρειών που εξυπηρετούν τα ελληνικά νησιά καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Στο πλαίσιο αυτό, δεν αποκλείεται και επέκταση των επενδύσεων σε Ro-Ro πλοία.

Μέσα στους σχεδιασμούς παραμένει και η πιθανότητα ναυπήγησης ενός πλοίου 100 μέτρων στις ναυπηγείες Ελευσίνας της ONEX, που θα εξυπηρετεί άγονες γραμμές. Η εταιρεία επισημαίνει ότι η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου απαιτεί αύξηση του χρονικού ορίζοντα των συμβάσεων.

Επενδύσεις και λιμάνια

Ο όμιλος έχει υποβάλει προτάσεις για παραχωρήσεις νησιωτικών λιμένων, με σκοπό την αναβάθμιση των υποδομών για τους επιβάτες. Διαμαρτύρονται ότι οι επιβάτες περιμένουν μακριά από τα πλοία πίσω από κάγκελα. «Αποφασίστε και εμείς θα επενδύσουμε», είναι το μήνυμα της Attica προς την κυβέρνηση.

Κόστος καυσίμων

Φέτος τον Μάιο, μετά από παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας, Βασίλη Κικίλια, δεν σημειώθηκαν αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τα συμβατικά πλοία, λόγω της περιφερειακής ελέγχου εκπομπών θείου στη Μεσόγειο. Αυτή η αλλαγή έχει ως αποτέλεσμα οι συμβατικοί πλοία που δεν διαθέτουν συστήματα scrubber να χρησιμοποιούν ακριβότερο πετρέλαιο με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο. Η μείωση των ακτοπλοϊκών τελών κατά 50% που κατέβαλε ο υπουργός, σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές του πετρελαίου, διατήρησαν σταθερές τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Ωστόσο, αν οι τιμές φτάσουν τα 75 δολάρια το βαρέλι, αναμένονται αύξηση στα εισιτήρια, όπως σημείωσαν από την εταιρεία.

Το θέμα όμως της καυσίμου και των τιμών είναι πολύπλοκο. Αυτή τη στιγμή, οι εταιρείες αγοράζουν δικαιώματα για το ETS στις γραμμές Κρήτης και Αδριατικής, με εξαίρεση το υπόλοιπο Αιγαίο μέχρι το τέλος του 2029. Επίσης, το νέο πρόγραμμα της ΕΕ, Fuel EU, θα επιβάλλει πρόστιμα για τις εκπομπές CO2.

Μια εναλλακτική λύση είναι η χρήση βιοκαυσίμων, αλλά σήμερα η τιμή τους είναι τριπλάσια

Κίνηση και placement

Όσον αφορά την κίνηση φέτος, λόγω της Σαντορίνης και γεωπολιτικών παραγόντων, παρατηρείται μείωση 4% σε σύγκριση με το 2024, ενώ η κίνηση των οχημάτων έχει αυξηθεί κατά 2% περίπου.

Οι εμπορικοί πόλεμοι και οι λεπτές ισορροπίες παγκοσμίως επηρεάζουν τη διάθεση μετοχών (placement) της Attica, η οποία είχε προγραμματιστεί για το καλοκαίρι. Στελέχη της εταιρείας ανέφεραν ότι η παρούσα περίοδος δεν είναι κατάλληλη, καθώς η έξοδος στην αγορά μπορεί να υποδηλώνει ανάγκη για κεφάλαια. Σύμφωνα με πληροφορίες, το placement αναβάλλεται για το 2026.

Tags: AtticaGroupΕλλήνωνεργοδότηςμεγαλύτεροςναυτικώνπαγκοσμίως
Previous Post

Δεν πάνε καλά τα πράγματα για τον… Τραμπ

Next Post

Οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ εξετάζονται στα μαθήματα ειδικότητας

info@neagreece.gr

[email protected]

Next Post
Ο σχολιασμός των θεμάτων στα Νέα Ελληνικά για τα ΕΠΑΛ

Οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ εξετάζονται στα μαθήματα ειδικότητας

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

Navigate Site

  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

Follow Us

No Result
View All Result

© 2025 NeaGreece.gr.