• ΠΡΟΣΦΑΤΑ
Ποιες υπηρεσίες του μπαίνουν στο μικροσκόπιο της αξιολόγησης των πολιτών

Ποιες υπηρεσίες του μπαίνουν στο μικροσκόπιο της αξιολόγησης των πολιτών

April 27, 2025
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προκάλεσε την πολύωρη διακοπή των δρομολογίων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προκάλεσε την πολύωρη διακοπή των δρομολογίων

June 25, 2025
Ο «έμπορος χαλιών» που βάζει ξανά το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ

Ο «έμπορος χαλιών» που βάζει ξανά το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ

June 25, 2025
Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις «υπέστησαν σοβαρές ζημιές» από τις αμερικανικές επιδρομές

Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις «υπέστησαν σοβαρές ζημιές» από τις αμερικανικές επιδρομές

June 25, 2025
Από αύριο επεκτείνεται πιλοτικά σε 3 κλάδους

Από αύριο επεκτείνεται πιλοτικά σε 3 κλάδους

June 25, 2025
Χάγη: Ο Ρούτε αποκάλεσε τον Τραμπ «μπαμπά» σε συνέντευξη Τύπου

Χάγη: Ο Ρούτε αποκάλεσε τον Τραμπ «μπαμπά» σε συνέντευξη Τύπου

June 25, 2025
500.000 ευρώ για εκσυγχρονισμό των κτηρίων του ΟΠΑ

500.000 ευρώ για εκσυγχρονισμό των κτηρίων του ΟΠΑ

June 25, 2025
Προσκάλεσε για δεύτερη φορά τον Τραμπ στο Μπάκιγχαμ

Προσκάλεσε για δεύτερη φορά τον Τραμπ στο Μπάκιγχαμ

June 25, 2025
57χρονη πέθανε την ώρα που έτρωγε με την κόρη της

66χρονος εντοπίστηκε νεκρός από σφαίρα στο κεφάλι

June 25, 2025
Αναλαμβάνω τα καθήκοντα του προέδρου της Προανακριτικής Επιτροπής με αίσθημα ευθύνης για την αναζήτηση της αλήθειας και με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας

Αναλαμβάνω τα καθήκοντα του προέδρου της Προανακριτικής Επιτροπής με αίσθημα ευθύνης για την αναζήτηση της αλήθειας και με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας

June 25, 2025
Κεραυνός σκότωσε τον γαμπρό σε παραλία

Κεραυνός σκότωσε τον γαμπρό σε παραλία

June 25, 2025
Μετά τις ύβρεις Τραμπ, η χυδαία χειρονομία του Τζέι ντι Βανς σε ομιλία στο Οχάιο (βίντεο)

Μετά τις ύβρεις Τραμπ, η χυδαία χειρονομία του Τζέι ντι Βανς σε ομιλία στο Οχάιο (βίντεο)

June 25, 2025
Επτά Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί στη Γάζα

Επτά Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί στη Γάζα

June 25, 2025
NeaGreece
Διαφημιστειτε
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτικήσ
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτικήσ
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Αρχική ΔΗΜΟΣΙΟ

Ποιες υπηρεσίες του μπαίνουν στο μικροσκόπιο της αξιολόγησης των πολιτών

April 27, 2025
in ΔΗΜΟΣΙΟ, κοινωνία, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Ποιες υπηρεσίες του μπαίνουν στο μικροσκόπιο της αξιολόγησης των πολιτών
Share on FacebookShare on Twitter

Εντός της εβδομάδας θα ενεργοποιηθεί η πρώτη ηλεκτρονική πλατφόρμα αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες.

Η ανάγκη για αξιολόγηση των υπηρεσιών του ελληνικού Δημοσίου από τους συναλλασσόμενους έχει προκύψει λόγω των διαχρονικών προβλημάτων στη δημόσια διοίκηση, όπως η γραφειοκρατία και οι χρονοβόρες διαδικασίες.

Από την αρχή της δεκαετίας του 2000, έχουν ξεκινήσει οι πρώτες προσπάθειες συστηματικής αξιολόγησης της απόδοσης των δημόσιων υπηρεσιών μέσω ερευνών, ερωτηματολογίων και πλατφορμών υποβολής παραπόνων και προτάσεων.

Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) εισήγαγαν οργανωμένο σύστημα αξιολόγησης της εξυπηρέτησης, ενώ η λειτουργία του gov.gr δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να βαθμολογούν τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Η νέα πρωτοβουλία των υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης εισάγει για πρώτη φορά έναν οργανωμένο μηχανισμό αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες.

Από την ερχόμενη Τετάρτη και για δύο εβδομάδες, 5 εκατομμύρια εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (η βάση που συγκεντρώνει τα στοιχεία επικοινωνίας όλων των πολιτών), ηλικίας 17 ετών και άνω, θα έχουν την ευκαιρία να αξιολογήσουν την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται από φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης και της Αυτοδιοίκησης.

Θα κληθούν μέσω email να απαντήσουν σε 40–50 ερωτήσεις, βαθμολογώντας την εξυπηρέτηση, την ταχύτητα, την ευγένεια και την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών από 1 έως 10, ενώ θα είναι σε θέση να κάνουν παρατηρήσεις.

Η πλατφόρμα (η ηλεκτρονική διεύθυνση θα ανακοινωθεί την Τετάρτη) θα είναι προσβάσιμη μέσω των προσωπικών κωδικών του gov.gr για να διασφαλιστεί η μοναδικότητα της ψήφου.

Ανάμεσα στις υπηρεσίες που θα αξιολογηθούν περιλαμβάνονται φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης, όπως η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) και το Κτηματολόγιο, καθώς και ψηφιακές υπηρεσίες όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και άλλες υπηρεσίες του gov.gr (υπεύθυνη δήλωση, kids wallet, εισιτήρια αθλητικών αγώνων κ.ά.).

Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στις υπηρεσίες των δήμων, όπως ο ηλεκτροφωτισμός, η ανακύκλωση, το πράσινο, οι παιδικές χαρές, οι δρόμοι, οι πεζοδρόμοι, τα δημοτικά ιατρεία, η πολεοδομία, η δημοτική συγκοινωνία και οι χώροι στάθμευσης.

Θα υπάρχουν επίσης δύο ερωτήσεις για προτάσεις και παρατηρήσεις, μία για άλλες υπηρεσίες που θα ήθελαν να ψηφιοποιηθούν και μία για ελεύθερα σχόλια προς τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, οι απαντήσεις θα ανωνυμοποιηθούν και θα συνοψίζονται, προκειμένου να επεξεργαστούν «σαν μία μεγάλη δημοσκόπηση που αφορά την καθημερινότητα», όπως ανέφερε ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος. Τα δεδομένα θα είναι διαθέσιμα στο κοινό μέσα στον Μάιο.

Η διαδικασία θα επαναλαμβάνεται δύο φορές τον χρόνο, τον Απρίλιο και τον Οκτώβριο, δίνοντας τη δυνατότητα στους φορείς να εντοπίζουν προβλήματα και να προβαίνουν σε βελτιώσεις.

Το φθινόπωρο αναμένεται η δεύτερη φάση της αξιολόγησης, κατά την οποία οι πολίτες θα λαμβάνουν μοναδικό QR code μετά από την επίσκεψή τους σε δημόσιες υπηρεσίες, για να αξιολογήσουν τη συναλλαγή απευθείας σε ηλεκτρονική πλατφόρμα.

«Ο τελικός κριτής των υπηρεσιών του κράτους πρέπει να είναι ο πολίτης και για πρώτη φορά θα του δώσουμε τα εργαλεία να μας αξιολογεί και να μας προτείνει βελτιώσεις», είχε δηλώσει ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Εσωτερικών τον περασμένο Μάρτιο, αναγγέλλοντας τη νέα πρωτοβουλία.

Διάφορες έρευνες που διενεργούνται περιοδικά για την αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες ίσως προσφέρουν προοπτική για τα αποτελέσματα της ψηφιακής αξιολόγησης. Οι έρευνες αυτές δείχνουν ότι οι πολίτες εκφράζουν θετικές απόψεις για τις υπηρεσίες που έχουν εκσυγχρονιστεί (όπως τα ΚΕΠ και το gov.gr) και αρνητικές για τις υπηρεσίες που απαιτούν φυσική παρουσία και έντυπα έγγραφα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Tags: αξιολόγησηςμικροσκόπιομπαίνουνΠοιεςπολιτώνστοτηςτουτωνυπηρεσίες
Προηγούμενο Άρθρο

Ανακαλύφθηκαν τυχαία τεφροδόχοι και ανθρώπινα οστά σε αρχαία ελληνική πόλη κατά τη διάρκεια οδικών έργων

Επόμενο Άρθρο

Η εγχείρηση πέτυχε, ο ασθενής…

Επόμενο Άρθρο
Η εγχείρηση πέτυχε, ο ασθενής…

Η εγχείρηση πέτυχε, ο ασθενής…

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

  • ΣΧΕΤΙΚΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακολουθήστε Μας

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • LIFESTYLE

© 2025 NeaGreece.gr.