Η τραγωδία στα Τέμπη αποτέλεσε κεντρικό θέμα στη σημερινή συνεδρίαση του Ευρωκοινοβουλίου, όπου μίλησε και ο Απόστολος Τζιτζικώστας. Ο Έλληνας επίτροπος τόνισε ότι η Ελλάδα καταβάλλει μεγάλα βήματα για την επίλυση χρόνιων προβλημάτων.
Η πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη και τα απαραίτητα μέτρα για την ενίσχυση της ασφάλειας στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο τις αναδείχθηκαν κατά τη συνεδρίαση του Ευρωκοινοβουλίου. Ο αρμόδιος Επίτροπος Μεταφορών, Απόστολος Τζιτζικώστας, υπογράμμισε την ανάγκη ταχείων ενεργειών από την Ελλάδα.
«Η Ελλάδα καταβάλλει σοβαρές προσπάθειες για να επιλύσει τα σοβαρά συστημικά προβλήματα που υπάρχουν στον σιδηρόδρομο εδώ και δεκαετίες. Αν εντοπίσω οποιαδήποτε καθυστέρηση στην εφαρμογή του σχεδίου δράσης, θα προχωρήσουμε άμεσα στη διαδικασία παραβίασης της ευρωπαϊκής νομοθεσίας από τη χώρα», δήλωσε ο Απόστολος Τζιτζικώστας.
Σύγκρουση απόψεις μεταξύ των ευρωβουλευτών.
«Η αντιπολίτευση στην Ελλάδα προκάλεσε αυτή τη συζήτηση, ισχυριζόμενη ότι μπορεί να ανατρέψει μια νόμιμη κυβέρνηση, ενοχοποιώντας την αποκλειστικά για την τραγωδία», δήλωσε η ευρωβουλευτής της ΝΔ, Ελίζα Βόζεμπεργκ.
Ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης, ανέφερε ότι «δύο χρόνια μετά, οι σιδηρόδρομοι παραμένουν ανασφαλείς. Η επιτροπή οφείλει να προστατεύσει τους ευρωπαίους πολίτες, όχι την κυβέρνηση».
«Η επιτροπή γνώριζε για τις παραλείψεις πριν από την τραγωδία και δεν ενήργησε όπως έπρεπε. Υπάρχουν βαριές ευθύνες στο υπουργείο Μεταφορών και στον Πρωθυπουργό», δήλωσε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Αρβανίτης.
«Είναι τα τρένα στην Ελλάδα ασφαλή αυτή τη στιγμή; Μπορεί η επιτροπή να εγγυηθεί την ασφάλεια των πολιτών;», ρώτησε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Λευτέρης Νικολάου – Αλαβάνος.
Η ευρωβουλευτής της «Φωνής της Λογικής», Αφροδίτη Λατινοπούλου, δήλωσε: «Αν η ελληνική δικαιοσύνη δεν δικαιώσει τους συγγενείς των θυμάτων, θα φέρω το θέμα στην Ευρώπη».
Ο Επίτροπος Απόστολος Τζιτζικώστας σημείωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν υποκαθιστά τις εθνικές αρχές και δεν έχει δικαστικές αρμοδιότητες. «Η ασφάλεια και η λειτουργία των σιδηροδρόμων είναι αποκλειστική ευθύνη των κρατών-μελών και των εθνικών αρχών, όχι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», είπε.
Ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι να θέτει το πλαίσιο και να παρέχει θεσμική υποστήριξη στα κράτη μέλη, επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.