Το πορτρέτο των αδελφών Λίαμ και Νόελ Γκάλαχερ, δημιουργία της Ελίζαμπεθ Πέιτον, πωλείται από την Sotheby’s στην κατάλληλη στιγμή. Ο πίνακας του 1996 είναι ένα από τα κορυφαία έργα στη δημοπρασία σύγχρονης τέχνης του οίκου στο Λονδίνο στις 24 Ιουνίου, με εκτιμώμενη αξία πώλησης 1,5 έως 2 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας (2,03 – 2,71 εκατομμύρια δολάρια).
Δημιουργημένο μετά τις ιστορικές συναυλίες τους στο Knebworth Park, το έργο “Liam + Noel (Gallagher)” βασίζεται σε φωτογραφία των αδελφών από ένα χρόνο πριν. Αυτός ο πίνακας ανήκει σε μια κεντρική σειρά της Πέιτον που απεικονίζει τους Γκάλαχερ, και ένα από τα έργα της πωλήθηκε πέρυσι για 4,1 εκατομμύρια δολάρια.

Η χρονιά 1996 υπήρξε κομβική για τους Oasis, καθώς πραγματοποίησαν τις μεγαλύτερες ζωντανές συναυλίες στην ιστορία του Ηνωμένου Βασιλείου. Περίπου 500.000 άνθρωποι παρακολούθησαν τις δύο παραστάσεις στο Knebworth Park, που καθόρισαν τη Britpop.
Με το ντεμπούτο άλμπουμ τους, “Definitely Maybe”, το 1994, οι Oasis κατέκτησαν αμέσως τον τίτλο των βασιλιάδων της Britpop, ανταγωνιζόμενοι τους Blur και Pulp.
Μέχρι το 1995, οι Oasis είχαν γίνει πολιτιστική δύναμη, αν και η δυναμική τους χαρακτηριζόταν από δημιουργική λάμψη και σχεδόν ανεξέλεγκτη εχθρότητα, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Rolling Stone.
Η αντιπαλότητα μεταξύ των αδελφών Γκάλαχερ δεν ήταν μόνο θέμα για τα μέσα ενημέρωσης, αλλά ο πυρήνας των Oasis, οδηγώντας τους στην επιτυχία, αν και απειλούσε να τους διαλύσει ανά πάσα στιγμή.
«Ο Νόελ Γκάλαχερ αποχώρησε από τους Oasis. Δεν μπορούσε να αντέξει πια την κατάσταση. Δεν μπορούσε να αντέξει το ροκ εν ρολ», είχε πει κάποτε ο Λίαμ, ενώ ο Νόελ αναφερόταν στον Λίαμ ως «τον πιο θυμωμένο άνθρωπο που θα συναντήσετε ποτέ».
Η σχέση τους τροφοδότησε την άνοδό τους, αλλά και την τελική τους πτώση.
Στο πορτρέτο που θα πωληθεί στο τέλος Ιουνίου, οι Νόελ και Λίαμ Γκάλαχερ φοράνε φόρμες και αγκαλιάζονται, αλλά η ήρεμη ένταση που αποπνέουν τα πρόσωπά τους προδίδει τη σύνθετη δυναμική της σχέσης τους. «Είναι μια φωτογραφία για τα μέσα, έχουν αγκαλιαστεί, αλλά υπάρχει αυτή η ελαφριά ένταση. Φαίνεται προφητική, καθώς γνωρίζουμε πώς κατέληξαν όλα», δήλωσε η Αντόνια Γκάρντνερ στην εφημερίδα “The Guardian”.
Η Πέιτον έχει εδραιώσει τη φήμη της ως μία από τις πιο σημαντικές Αμερικανίδες προσωπογράφους της εποχής.