Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, επισήμανε τα κορυφαία οδικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη κατά τη διάρκεια του συνεδρίου «Ελλάδα 2025-2030», που διοργανώνεται από τη Next is Now και τη Dome Consulting, στην ενότητα «Υποδομές – Τα milestones της Πενταετίας».
Από τον Κωνσταντίνο Νικολόπουλο
«Οι υποδομές και οι μεταφορές είναι καθοριστικές για την οικονομική ανάπτυξη, την ευημερία και την κοινωνική δικαιοσύνη. Η πρόοδος που σημειώνεται τα τελευταία χρόνια στις υποδομές είναι ένα σημαντικό βήμα. Η Ελλάδα είναι αυτή τη στιγμή ένα μεγάλο εργοτάξιο», δήλωσε ο Υπουργός.
Ο κ. Δήμας ανέφερε ότι για τον οδικό άξονα Πάτρας – Πύργου, οι πρώτοι 65 χιλιόμετρα θα παραδοθούν μέχρι το τέλος Ιουλίου, τονίζοντας την προσπάθεια τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων. «Ο ΒΟΑΚ παραμένει η τελευταία μεγάλη εκκρεμότητα στους αυτοκινητοδρόμους. Συμβασιοποιήσαμε το έργο στις 9 Μαΐου, με τη σύμβαση να έχει ήδη κυρωθεί από τη Βουλή. Σημαντικό είναι ότι στον ΒΟΑΚ θα εφαρμοστούν αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας, επιβεβλημένα από την επιτυχία τους στο Πάτρα – Πύργος», πρόσθεσε.
Αναφερόμενος στο εργατικό δυναμικό, ο κ. Δήμας σημείωσε τη σημαντική έλλειψη εργαζομένων σε μεγάλα έργα υποδομής και αγροτικές εργασίες. «Αντιμετωπίζουμε μια σοβαρή έλλειψη», τόνισε, επεσήμανοντας τις διμερείς συμφωνίες με άλλες χώρες για την αναζήτηση εργατικού δυναμικού.
Ο Ντίνος Μπενρουμπή, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΜΕΤΚΑ, υπογράμμισε τη σημασία των χρονοδιαγραμμάτων. «Η ολοκλήρωση ενός έργου στην ώρα του είναι καθοριστική για όλους τους εμπλεκόμενους», πρόσθεσε.
«Ο κόσμος των έργων αλλάζει, καθώς μεταβάλλονται οι χρόνοι ανταπόκρισης των δημοσίων και ιδιωτικών φορέων», παρατήρησε ο κ. Μπενρουμπή, επισημαίνοντας τους λόγους καθυστέρησης των έργων, όπως οι απαλλοτριώσεις και τα περιβαλλοντικά ζητήματα.
Ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, επεσήμανε ότι το πρόβλημα στην υλοποίηση των έργων είναι διαχρονικό. «Η ανάπτυξη στρατηγικού σχεδιασμού παραμένει ζήτημα», είπε, αναφερόμενος στα προαπαιτούμενα για την υλοποίηση έργων.
Από την πλευρά του, ο Αναστάσιος Αρανίτης, Γενικός Διευθυντής Aktor, αναγνώρισε ότι υπάρχουν πολλές προκλήσεις κατά την υλοποίηση μεγάλων έργων, με χρόνο και συγκεκριμένες απρόβλεπτες παραμέτρους, όπως η αρχαιολογία, να παίζουν ρόλο.
Ο Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος & Γενικός Τεχνικός Διευθυντής ΤΕΡΝΑ Α.Ε., μίλησε για τα έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων, υπογραμμίζοντας ότι η αντλησιοταμίευση θα μπορούσε να παρέχει πράσινη ενέργεια με σημαντικά οφέλη.
«Η πλειονότητα των έργων δεν είναι μόνο εμβληματικά αλλά και μικρότερα που πραγματοποιούνται από τεχνικές εταιρείες και μηχανικούς, τα οποία έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην κοινωνία», τόνισε ο Κωνσταντίνος Μακέδος, Πρόεδρος ΤΜΕΔΕ.
Η ενότητα «Υποδομές – Τα milestones της Πενταετίας» συντονίστηκε από την Μαριάννα Πυργιώτη, Co-founder της Dome Consulting & Communication Expert.
Πλατινένιος χορηγός: Metlen. Χρυσοί χορηγοί: ΑΚΤΟΡ, ALPHA BANK, Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, THEONGroup, ΕΥΔΑΠ, AVAX. Ασημένιοι χορηγοί: ΙΟΝ, Olympios, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, NETCompany. Χορηγοί: ΕΒΕΑ, ΑΔΜΗΕ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ναυπηγείο Σκαραμαγκά, Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία Α.Ε., EREN Hellas, ΑΝΤΙPOLLUTION, MEGATUGS, ΤΜΕΔΕ, ΗΛΙΟΣ, HELLENIQ ENERGY.
Δείτε τη δεύτερη ημέρα του συνεδρίου: