• Latest
Ο αμερικανικός κολοσσός που αγοράζει Εθνική, οι απουσίες στα φροντιστήρια των υπουργών και μια παραίτηση με άρωμα σκανδάλου

Η επιθετική εξαγορά που έσπασε όλους τους κανόνες. Και ένας κυνηγός που έγινε θήραμα

June 11, 2025
Επίσημη διαπίστευση για το ολοκληρωμένο Κέντρο Καρκίνου στο νοσοκομείο «Άγιος Σάββας»

Επίσημη διαπίστευση για το ολοκληρωμένο Κέντρο Καρκίνου στο νοσοκομείο «Άγιος Σάββας»

June 13, 2025
Η επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν αυξάνει την πιθανότητα πίεσης για αλλαγή καθεστώτος, δηλώνουν Αμερικανοί αξιωματούχοι

Η επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν αυξάνει την πιθανότητα πίεσης για αλλαγή καθεστώτος, δηλώνουν Αμερικανοί αξιωματούχοι

June 13, 2025
Ανοιχτός ο Νετανιάχου σε μια συμφωνία για το τέλος των επιχειρήσεων στη Γάζα

Αναμένεται να επικοινωνήσει με Τραμπ και Πούτιν

June 13, 2025
Προβάδισμα ξανά για το ευρώ

Γιατί η επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν «σηκώνει» το δολάριο

June 13, 2025
Ποιες είναι οι αιτίες και πότε πρέπει να ανησυχήσουμε – Πώς περνάνε;

Ποιες είναι οι αιτίες και πότε πρέπει να ανησυχήσουμε – Πώς περνάνε;

June 13, 2025
Παναθηναϊκός: Ανακοίνωσε την απόκτηση του Αχμέντ Τουμπά

Παναθηναϊκός: Ανακοίνωσε την απόκτηση του Αχμέντ Τουμπά

June 13, 2025
Ο Τσιτσιπάς θα επιστρέψει, αν δουλέψει όπως πρέπει

Ο Τσιτσιπάς θα επιστρέψει, αν δουλέψει όπως πρέπει

June 13, 2025
Ο Χουάντσο μίλησε για την viral στάση του στο ΣΕΦ

Ο Χουάντσο μίλησε για την viral στάση του στο ΣΕΦ

June 13, 2025
Περισσότεροι από 70 οι νεκροί από την ισραηλινή επίθεση

Περισσότεροι από 70 οι νεκροί από την ισραηλινή επίθεση

June 13, 2025
Δίδυμο ληστών μπούκαρε σε καταστήματα, ακινητοποιούσε με όπλο τους υπαλλήλους και άδειαζε τα ταμεία

Αυτά είναι τα μέλη της συμμορίας που διέπραττε κλοπές από οχήματα οδηγών που είχαν κάνει ανάληψη μεγάλων ποσών από τράπεζες

June 13, 2025
Ινδία και Πακιστάν συμφώνησαν «σε πλήρη και άμεση εκεχειρία»

«Εξαιρετικά» τα ισραηλινά πλήγματα κατά του Ιράν – «Έρχονται κι άλλα, πολλά περισσότερα»

June 13, 2025
Κρουαζιέρα στην Ελλάδα: Στο επίκεντρο συζήτησης Κικίλια – Κεφαλογιάννη

Κρουαζιέρα στην Ελλάδα: Στο επίκεντρο συζήτησης Κικίλια – Κεφαλογιάννη

June 13, 2025
NeaGreece
Advertisement
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Home BUSINESS STORIES

Η επιθετική εξαγορά που έσπασε όλους τους κανόνες. Και ένας κυνηγός που έγινε θήραμα

info@neagreece.gr by [email protected]
June 11, 2025
in BUSINESS STORIES, Stories, ΕΞΑΓΟΡΕΣ - ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ, ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
0
Ο αμερικανικός κολοσσός που αγοράζει Εθνική, οι απουσίες στα φροντιστήρια των υπουργών και μια παραίτηση με άρωμα σκανδάλου
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ο Μάρτιν Σόρελ, νεαρός CEO της σχετικά άγνωστης βρετανικής εταιρείας Wire and Plastic Products, προχωρά σε μια τολμηρή πρόταση 45 δολαρίων ανά μετοχή για την εξαγορά της JWT Group, μητρικής της διάσημης διαφημιστικής J. Walter Thompson και της Hill and Knowlton.

Η ημερομηνία είναι 11 Ιουνίου 1987 και στη Madison Avenue επικρατεί αναστάτωση. Μέσα σε δύο εβδομάδες η προσφορά ανεβαίνει στα 55 δολάρια και το διοικητικό συμβούλιο της JWT υποχωρεί. Έτσι, σημειώνεται η πρώτη επιτυχημένη επιθετική εξαγορά στον κόσμο της διαφήμισης, αλλάζουν τα δεδομένα για πάντα.

Μέχρι τότε, οι περισσότεροι πίστευαν ότι οι διαφημιστικές εταιρείες είναι ασφαλείς από επιθετικές κινήσεις. Ο κλάδος των υπηρεσιών θεωρείται γενικά ανενόχλητος από τέτοιες προσεγγίσεις. Ο λόγος; Το πιο πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο τους είναι τα ταλέντα τους – οι άνθρωποι που κατέχουν κρίσιμες θέσεις. Αν αυτοί αποχωρήσουν, τότε δεν μένει τίποτα.

Η κίνηση που άλλαξε τους κανόνες

Ο Σόρελ αποδεικνύει με εντυπωσιακό τρόπο ότι αυτή η αντίληψη είναι λανθασμένη. Ενώ η JWT βιώνει εσωτερικές αναταραχές —με τον Τζο Ο’Ντόνελ να προσπαθεί να ανατρέψει τον μέντορά του Ντον Τζόνστον— ο Σόρελ εντοπίζει την ευκαιρία. Χωρίς καμία δημιουργική υποδομή, ως οικονομολόγος και πρώην θαύμα της Σάατσι, χρησιμοποιεί την Wire and Plastic Products για να εξαγοράσει την πιο ιστορική διαφημιστική εταιρεία του κόσμου. Σενάριο που θα φάνταζε αδιανόητο για το Χόλιγουντ.

Σε δύο χρόνια η κερδοφορία της JWT διπλασιάζεται. Ο Σόρελ δεν κερδίζει απλώς το στοίχημα, αλλά θέτει νέα πρότυπα. Με μια εμμονή στη μικροδιαχείριση — λέγεται ότι απαντά σε emails σε δευτερόλεπτα — μετατρέπει τη WPP σε μια ισχυρή μηχανή εξαγορών. Οι φιλοδοξίες του είναι φανερές, αποθεώνει τη Goldman Sachs, τη McKinsey και τη JPMorgan. Σκοπός του είναι η διαφήμιση να ενταχθεί στη σοβαρή οικονομία, όχι να είναι μια παράπλευρη του θεάματος. Και φέρνει επανάσταση στο χώρο.

Αγοράζοντας τον ανταγωνισμό

Στα επόμενα χρόνια, χτίζει τη WPP εξαγοράζοντας κάθε σημαντική εταιρεία του τομέα, όπως οι Ogilvy, Y&R, Grey, Kantar και GroupM. Όταν οι Omnicom και Publicis σχεδιάζουν μια mega συγχώνευση, τους κάνε πρόταση να αναλάβει CFO, ίσως ως αστείο ή προκλητικά, ή και τα δύο.

Καθώς ο Σόρελ καθορίζει το νέο μοντέλο – χαμηλό κόστος, δεδομένα, metrics, διαχωρισμός μέσων και δημιουργικού, ψηφιοποίηση – κάτι αρχίζει να χάνεται. Οι παλιές φωνές μιλούν για την «sorrell-οποίηση» της διαφήμισης: η δημιουργικότητα μειώνεται, τα ταλέντα αποχωρούν, τα agencies γίνονται commodities. Η ευχαρίστηση στη δουλειά φθίνει, λένε. Αυτός, όμως, δεν δείχνει να νοιάζεται. «Δεν μας παίρνουν σοβαρά», απαντά και προσπαθεί να το αλλάξει.

Το 2018, μετά από μια αναταραχή στην WPP, ιδρύει την S4 Capital. Σκοπός του είναι να αποδείξει ότι παραμένει μπροστά, εστιάζοντας στο ψηφιακό και την τεχνητή νοημοσύνη, αφήνοντας πίσω τις παραδοσιακές διαφημιστικές. Η πανδημία του δίνει έδαφος, αλλά η συνέχεια δεν είναι τόσο επιτυχής.

«Δεν υπάρχουν επιθετικές εξαγορές»

Το 2024, η μετοχή της S4 καταρρέει 75% και τα έσοδα μειώνονται. Σε ηλικία 79 ετών, ο σπουδαίος dealmaker, από κυνηγός γίνεται θήραμα. Η Stagwell του Μαρκ Πεν του προσφέρει 700 εκατομμύρια για την εξαγορά της S4, αλλά ο Σόρελ αρνείται. Διατηρεί το δικαίωμα του βέτο, απαντά αρνητικά και σε private equity. Παρά τις παρατηρήσεις των συνεργατών του, επιμένει: δεν πουλάει φτηνά.

«Δεν υπάρχουν επιθετικές εξαγορές», είχε πει κάποτε. «Μόνο CEOs που δεν τις θέλουν».

Ο Μάρτιν Σόρελ είναι ακόμα εν ζωή. Μικρότερος από τον Ναπολέοντα —όπως αποκαλεί τον εαυτό του με χαμόγελο— αλλά με μεγαλύτερη επιρροή στην παγκόσμια διαφήμιση από ότι θα ήθελαν οι παλιοί τιτάνες του χώρου. Διότι όπου άλλοι έβλεπαν τέχνη, αυτός αντίκρυζε ευκαιρίες για συμφωνίες. Και τις πραγματοποίησε.

Tags: έγινεέναςεξαγοράεπιθετικήέσπασεθήραμακαικανόνεςΚυνηγόςόλουςπουτους
Previous Post

Greek banks on a dynamic growth path

Next Post

Λος Άντζελες: Πάνω από 100 συλλήψεις

info@neagreece.gr

[email protected]

Next Post
Λος Άντζελες: Πάνω από 100 συλλήψεις

Λος Άντζελες: Πάνω από 100 συλλήψεις

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

Navigate Site

  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

Follow Us

No Result
View All Result

© 2025 NeaGreece.gr.