• Latest
Ρεκόρ παραδόσεων νεότευκτων διπλού καυσίμου

Ρεκόρ παραδόσεων νεότευκτων διπλού καυσίμου

June 8, 2025

European Commission accused of funding activist organisations to put pressure on German companies

June 8, 2025
Νεκρός 68χρονος δικυκλιστής έπειτα από τροχαίο στην Αθηνών – Κορίνθου

Νεκρός 68χρονος δικυκλιστής έπειτα από τροχαίο στην Αθηνών – Κορίνθου

June 8, 2025
Συνελήφθη οδηγός ταξί για υπερχρέωση επιβατών στο λιμάνι

Συνελήφθη οδηγός ταξί για υπερχρέωση επιβατών στο λιμάνι

June 8, 2025
Ηράκλειο: Νέα βλάβη σε μηχανήματα του φράγματος του Αποσελέμη

Ηράκλειο: Νέα βλάβη σε μηχανήματα του φράγματος του Αποσελέμη

June 8, 2025
Τέλος οι οικονομικές δυσκολίες για 3 ζώδια

Τέλος οι οικονομικές δυσκολίες για 3 ζώδια

June 8, 2025
«Φέτος αποτύχαμε, θα επανέλθουμε πιο δυνατοί»

Δημήτρης Γιαννακόπουλος: Η αντίδρασή του μετά την απόφαση για Φουρνιέ

June 8, 2025
Σεισμός στο Άγιο Όρος: Αρκετές ζημιές σε 3 παραλιακές Μονές

Σεισμός στο Άγιο Όρος: Αρκετές ζημιές σε 3 παραλιακές Μονές

June 8, 2025
Βίντεο: Αρκούδα επισκέφθηκε αυλή σπιτιού στην Καστοριά

Βίντεο: Αρκούδα επισκέφθηκε αυλή σπιτιού στην Καστοριά

June 8, 2025
Ενδιαφέρον του Παναθηναϊκού για τον Βαλέντι

Ενδιαφέρον του Παναθηναϊκού για τον Βαλέντι

June 8, 2025
Μπλόκο Ισραήλ στο πλοίο Madleen που μεταφέρει ανθρωπιστική βοήθεια

Μπλόκο Ισραήλ στο πλοίο Madleen που μεταφέρει ανθρωπιστική βοήθεια

June 8, 2025
Από «κόσκινο» τα οικονομικά προγράμματα των κομμάτων

Από «κόσκινο» τα οικονομικά προγράμματα των κομμάτων

June 8, 2025
ΕΛ.ΑΣ.: Επτά συλλήψεις από Ομάδες ΔΙ.ΑΣ. σε Ζεφύρι

ΕΛ.ΑΣ.: Επτά συλλήψεις από Ομάδες ΔΙ.ΑΣ. σε Ζεφύρι

June 8, 2025
NeaGreece
Advertisement
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Home BULK CARRIERS

Ρεκόρ παραδόσεων νεότευκτων διπλού καυσίμου

info@neagreece.gr by [email protected]
June 8, 2025
in BULK CARRIERS, CONTAINERSHIPS, LNG, ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ, ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ, ΜΕΛΙΝΑ ΤΡΑΥΛΟΥ, Ναυτιλία, ΠΛΟΙΑ, ΤΑΝΚΕΡ
0
Ρεκόρ παραδόσεων νεότευκτων διπλού καυσίμου
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ο παγκόσμιος στόλος πλοίων που μπορεί να λειτουργήσει με εναλλακτικά καύσιμα αναμένεται να φτάσει τα 1.000 έως το τέλος του 2025, χάρη στον αυξημένο αριθμό νέων παραδόσεων πλοίων διπλού καυσίμου από ναυπηγεία παγκοσμίως.

Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Lloyd’s List που βασίζεται σε στοιχεία του DNV Alternative Fuel Insight (AFI), το 2025 θα αποτελέσει έτος-ρεκόρ με 285 νέα πλοία διπλού καυσίμου να παραδίδονται στους ιδιοκτήτες τους, ενώ επτά πλοία βρίσκονται υπό μετασκευή για dual-fuel λειτουργίες.

Αυτή η αύξηση αντιπροσωπεύει το 48% σε σύγκριση με τα 198 πλοία διπλού καυσίμου που παραδόθηκαν το 2024.

Η κυριαρχία του LNG

Το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) παραμένει το κυρίαρχο καύσιμο, καλύπτοντας περίπου το 75% των νέων πλοίων διπλού καυσίμου που θα παραδοθούν φέτος, με το υπόλοιπο ποσοστό να αφορά πλοία που θα χρησιμοποιούν μεθανόλη.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το LNG θεωρείται μεταβατικό καύσιμο στο πλαίσιο της μετάβασης από τα συμβατικά στα καθαρά καύσιμα.

Ωστόσο, τα μεσοπρόθεσμα μέτρα που ανακοινώθηκαν στη MEPC 83 του ΙΜΟ και αναμένονται προς έγκριση τον προσεχή Οκτώβριο δεν προάγουν τη στήριξη σε μεγάλες επενδύσεις για dual-fuel πλοία με LNG.

Η ανάλυση των στοιχείων από τα μεσοπρόθεσμα μέτρα προκαλεί ανησυχία σε στελέχη της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας. Ειδικότερα, η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, υπογράμμισε ότι η έλλειψη αναγνώρισης του ρόλου των μεταβατικών καυσίμων, όπως το LNG, υπονομεύει τις επενδύσεις και τις προσπάθειες του κλάδου για αποδέσμευση από τον άνθρακα.

Ο πρόεδρος της Martecma, Πάνος Κουρκουντής, έχει δηλώσει ότι οι νέες ρυθμίσεις φαντάζουν άδικες για τα dual-fuel πλοία, καθώς το πρόστιμο για τη χρήση VLSFO είναι χαμηλότερο σε σχέση με το κόστος του LNG.

Οι τομείς

Ο τομέας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι στην πρώτη γραμμή αυτής της μετάβασης, με τα μισά από τα νέα πλοία που θα παραδοθούν το 2025 να είναι διπλού καυσίμου.

Φέτος προγραμματίζεται η παράδοση 120 container ships, εκ των οποίων 81 θα χρησιμοποιούν LNG και 39 μεθανόλη.

Μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, όπως η CMA CGM και η Cosco, δεσμεύθηκαν να μετατρέψουν μέρος του στόλου τους σε πλοία διπλού καυσίμου με μεθανόλη.

Ο τομέας μεταφοράς οχημάτων ακολουθεί επίσης, με όλα τα 60 Pure Car and Truck Carriers που θα παραδοθούν φέτος να είναι διπλού καυσίμου, εκτός από ένα που θα χρησιμοποιεί μεθανόλη.

Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων προγραμματίζονται 39 παραδόσεις πλοίων διπλού καυσίμου το 2025, εκ των οποίων επτά θα λειτουργούν με μεθανόλη.

Στον τομέα του ξηρού φορτίου, προγραμματίζεται η παράδοση τριών Ultramax bulk carriers με μεθανόλη και 14 διπλού καυσίμου LNG έως το τέλος του έτους.

Τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία αναμένονται να παραδώσουν δέκα νέα κρουαζιερόπλοια διπλού καυσίμου, εκ των οποίων οκτώ με LNG και δύο με μεθανόλη. Η Stena Group θα παραλάβει φέτος τα πρώτα παγκοσμίως πλοία ro-ro διπλού καυσίμου μεθανόλης για διαδρομές στην Ιρλανδική Θάλασσα.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η Attica Group θα αποκτήσει δύο νέα E-Flexer πλοία μέσω leasing, τα οποία θα παραδοθούν το 2027. Αυτά τα πλοία θα έχουν μηχανές διπλού ή τριπλού καυσίμου.

Επίσης, η Grimaldi έχει παραγγείλει εννέα Ro-Pax (methanol-ready), με τα δύο να παραδίδονται στις Μινωικές Γραμμές. Το κόστος του ναυπηγικού προγράμματος ανέρχεται στα 1,3 δισ. δολάρια.

Tags: διπλούκαυσίμουνεότευκτωνπαραδόσεωνρεκόρ
Previous Post

Henry Holterman: Dutch Midas found a 1 billion euro gold opportunity in Greece

Next Post

Panhellenic Examinations 2025: The first estimates for scores and results

info@neagreece.gr

[email protected]

Next Post
Panhellenic Examinations 2025: The first estimates for scores and results

Panhellenic Examinations 2025: The first estimates for scores and results

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

Navigate Site

  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

Follow Us

No Result
View All Result

© 2025 NeaGreece.gr.