Μια γυναίκα από τον Βόλο έμεινε άναυδη όταν παρήγγειλε ένα πουκάμισο για τον σύζυγό της μέσω διαδικτύου και παρέλαβε ένα ζευγάρι μεταχειρισμένες σαγιονάρες.
Η απάτη στο διαδίκτυο συνεχώς εξελίσσεται, με τη διάσταση του φαινομένου να επηρεάζεται σημαντικά από την Τεχνητή Νοημοσύνη.
Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας έχει ιδρύσει μια ειδική ομάδα που ασχολείται με τις απάτες στον τομέα των τηλεπικοινωνιών και του διαδικτύου. Οι καταγγελίες για απάτες έχουν καταλάβει κεντρική θέση στη δραστηριότητά τους.
Τις τελευταίες εβδομάδες, το τηλεφωνικό κέντρο της ΕΝΚΑ έχει λάβει πολυάριθμες καταγγελίες για καταστήματα «φαντάσματα», με πολλούς ανυποψίαστους πολίτες να χάνουν τα χρήματά τους περιμένοντας προϊόντα που δεν παραλαμβάνουν.
Επιχειρήσεις-βιτρίνα για χρηματική εκμετάλλευση
Στην εφημερίδα Ταχυδρόμος της Μαγνησίας, ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας, Κωνσταντίνος Λυχναρόπουλος, αναφέρει ότι η πλειονότητα των καταγγελιών αφορά καταστήματα που προβάλλονται στα κοινωνικά δίκτυα και μέσω διαφημίσεων, συχνά χωρίς καν ηλεκτρονική παρουσία, καθιστώντας δύσκολη την ανεύρεση των υπευθύνων.
«Πρόκειται για επιχειρήσεις-βιτρίνα, που δεν διαθέτουν φυσικό ή ψηφιακό κατάστημα, μόνο μια ιστοσελίδα παραγγελιών από την οποία προσπαθούν να αποσπάσουν χρήματα από ανυποψίαστο κοινό» τονίζει ο κ. Λυχναρόπουλος.
Αναφορά γίνει και σε μια γυναίκα στον Βόλο, η οποία ήθελε να κάνει δώρο στον σύζυγό της και παρήγγειλε ένα πουκάμισο. Όταν άνοιξε το πακέτο της, ανακάλυψε ότι είχε λάβει ένα ζευγάρι χρησιμοποιημένων σαγιονάρων.
Ο κ. Λυχναρόπουλος επισημαίνει ότι το 95% των καταγγελιών αφορά περιπτώσεις με μικρό οικονομικό κόστος. Ωστόσο, οι καταναλωτές ζητούν βοήθεια για να διερευνηθούν τα στοιχεία των εταιρειών, να εντοπιστούν IP και VPN, και να ενημερωθούν για τις δυνατές ενέργειές τους ώστε να ανακτήσουν τα χρήματά τους.