Ανατροπή στα σχέδια της Tesla για εργοστάσιο παραγωγής στην Ινδία
Η κυβέρνηση της Ινδίας έβαλε τέλος στις φήμες που ήθελαν την Tesla να ανοίγει εργοστάσιο παραγωγής στη χώρα, δηλώνοντας ότι ένα τέτοιο σχέδιο δεν προγραμματίζεται.
«Ο Έλον Μασκ δεν ενδιαφέρεται για τη δημιουργία εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ινδία», ανέφερε τη Δευτέρα ο υπουργός βαριάς βιομηχανίας, παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης να προσελκύσει αντίστοιχες επενδύσεις.
Για πρώτη φορά, η Ινδία παραδέχεται δημόσια την αποτυχία της στην κατάληψη επενδυτικών κεφαλαίων από τον Μασκ, παρά την ανακοίνωση επενδύσεων από άλλες μεγάλες εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων τον περασμένο Μάρτιο.
Ο υπουργός επιβεβαίωσε ότι η Tesla σχεδιάζει να ανοίξει δύο εκθεσιακούς χώρους στην Ινδία και να εισέλθει στην λιανική αγορά της χώρας. «Η Mercedes Benz, η Skoda-Volkswagen, η Hyundai και η Kia έχουν δείξει ενδιαφέρον για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην Ινδία, αλλά δεν περιμένουμε κάτι αντίστοιχο από την Tesla».
Κυβερνητικές πηγές αναφέρουν ότι αντιπροσωπεία της Tesla συμμετείχε στον πρώτο γύρο προώθησης της παραγωγής, αλλά όχι στους επόμενους δύο.
Οι εξελίξεις αυτές ακολούθησαν δηλώσεις του πρώην προεδρικού υποψηφίου Τραμπ, ο οποίος είχε χαρακτηρίσει άδικη τη δυνατότητα λειτουργίας εργοστασίου της Tesla στην Ινδία τον Φεβρουάριο.
Ιστορικό διαπραγματεύσεων Tesla – Ινδίας
Το ερώτημα παραμένει αν τα ηλεκτρικά οχήματα της Tesla μπορούν να προσελκύσουν τους Ινδούς καταναλωτές, οι οποίοι δίνουν σημασία στην τιμή.
Τα αρχικά σχέδια της εταιρείας για εγκατάσταση στην Ινδία αναβλήθηκαν το 2022, καθώς η κυβέρνηση επέμεινε σε τοπική παραγωγή των οχημάτων.
Το 2023, ο Μασκ ανέφερε ότι αναμένει την «κατάλληλη στιγμή» για να προβεί σε επενδυτικές κινήσεις στην Ινδία.
Σε συνάντηση με τον πρωθυπουργό Ναρέντρα Μόντι, οι δύο άνδρες συζήτησαν τις «τεράστιες προοπτικές» μιας πιθανής συνεργασίας στους τομείς της τεχνολογίας και της καινοτομίας.
Πέρυσι, η Ινδία αφαίρεσε τους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα από παγκόσμιους κατασκευαστές, προσελκύοντας επενδύσεις ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων και δίνοντας τη δυνατότητα τοπικής παραγωγής εντός τριών ετών. Αυτή η ενέργεια ήρθε ως απάντηση στις δηλώσεις του Μασκ, ότι το υψηλό κόστος μεταφοράς αποτρέπει την είσοδο στην αγορά.
Απόψεις των αναλυτών
Παρά τις προσδοκίες, οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι η ινδική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ίσως μην είναι ακόμη έτοιμη για σοβαρές επενδύσεις από την Tesla.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 3% των συνολικών πωλήσεων στην Ινδία, και οι τοπικές εναλλακτικές μπορεί να κοστίζουν το μισό από τον τιμοκατάλογο της Tesla.
Οι υποδομές φόρτισης και οι τοπικές οδικές συνθήκες ενδέχεται επίσης να αποτελούν προκλητικές παραμέτρους.
Παγκοσμίως, η Tesla αντιμετωπίζει εντεινόμενο ανταγωνισμό από κορυφαίους παίκτες όπως η BYD από την Κίνα.
Οι πωλήσεις της κατέγραψαν το χαμηλότερο επίπεδο τριών ετών κατά τους πρώτους τρεις μήνες του 2025, λόγω αντιδράσεων προς τον Μασκ και τον ρόλο του στην κυβέρνηση Τραμπ.
Ο Μασκ ανακοίνωσε την αποχώρησή του από τις κυβερνητικές του θέσεις την περασμένη εβδομάδα.
Πηγή: BBC