• Latest
Supermarket sales up 6.7% – Surge in demand for sunscreens and ready meals

Supermarket sales up 6.7% – Surge in demand for sunscreens and ready meals

May 28, 2025
Γερμανία: Δύο τραυματίες από την επίθεση μιας γυναίκας με μαχαίρι στο Μόναχο

Γερμανία: Δύο τραυματίες από την επίθεση μιας γυναίκας με μαχαίρι στο Μόναχο

June 7, 2025
«Θα κάνουμε, ό,τι περνάει από το χέρι μας την Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη»

«Θα κάνουμε, ό,τι περνάει από το χέρι μας την Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη»

June 7, 2025
Ευρυδίκη Βαλαβάνη: Η τρυφερή ανάρτηση του Γρηγόρη Μόργκαν για τα γενέθλιά της

Η τρυφερή φωτογραφία που δημοσίευσε ο Γρηγόρης Μόργκαν λίγο πριν γίνουν γονείς

June 7, 2025
Έλαμψε ξανά η νεανική Εθνική

Έλαμψε ξανά η νεανική Εθνική

June 7, 2025
19χρονος ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις του ύστερα από εκτροπή αυτοκινήτου

19χρονος ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις του ύστερα από εκτροπή αυτοκινήτου

June 7, 2025
Γιολάντα Καλογεροπούλου – Σταύρος Σβήγκος: Ένας χρόνος μαζί

Γιολάντα Καλογεροπούλου – Σταύρος Σβήγκος: Ένας χρόνος μαζί

June 7, 2025
Μαζική κινητοποίηση της αντιπολίτευσης για τη Γάζα

Μαζική κινητοποίηση της αντιπολίτευσης για τη Γάζα

June 7, 2025
«Μου ανατέθηκε από την ΚΑΕ Παναθηναϊκός η εξάρθρωση Εγκληματικής Οργάνωσης στο μπάσκετ»

«Μου ανατέθηκε από την ΚΑΕ Παναθηναϊκός η εξάρθρωση Εγκληματικής Οργάνωσης στο μπάσκετ»

June 7, 2025
Αποκαλύπτοντας τα μυστήρια του Ναού της Εκάτης

Αποκαλύπτοντας τα μυστήρια του Ναού της Εκάτης

June 7, 2025
Μόναχο: «Πολλοί» τραυματίες από επίθεση 30χρονης με μαχαίρι

Μόναχο: «Πολλοί» τραυματίες από επίθεση 30χρονης με μαχαίρι

June 7, 2025
Πόλεμος στην Ουκρανία: Πόσο πιθανό είναι να πετύχει η θερινή επίθεση που ετοιμάζει ο Πούτιν

Πόλεμος στην Ουκρανία: Πόσο πιθανό είναι να πετύχει η θερινή επίθεση που ετοιμάζει ο Πούτιν

June 7, 2025
Συνελήφθησαν οι κηδεμόνες του 15χρονου που τραυματίστηκε από ρίψη φωτοβολίδας

Κρήτη: Νεκρός 75χρονος από ανατροπή τρακτέρ

June 7, 2025
NeaGreece
Advertisement
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Home English

Supermarket sales up 6.7% – Surge in demand for sunscreens and ready meals

info@neagreece.gr by [email protected]
May 28, 2025
in English
0
Supermarket sales up 6.7% – Surge in demand for sunscreens and ready meals
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Fast-moving consumer goods experienced a 6.7% increase in sales and a 5.2% rise in volume compared to the same timeframe in 2024, showcasing the resilience and adaptability of organized food retail in Greece amidst a fiercely competitive and price-sensitive market.

This impressive momentum in the industry is supported by the latest data available from NielsenIQ, covering the period from the start of the year through May 11, 2025.

11% Growth in Fresh and Bulk Products

The food and beverage sector was the primary driver of growth, registering a value increase of 7.8% and a volume increase of 5.3%.

Fresh and bulk products, including meat, fish, and vegetables, saw the highest percentage rise, with an increase of 11% in value.

Meanwhile, Bazaar items—comprising non-food products like clothing, toys, and electronics—also showed significant growth, with a 10.8% increase.

Fastest Growing Supermarket Categories

Categories registering the most rapid growth include sunscreen (+28.9%), ready meals (+22.4%), and chocolates (+19.4%).

Conversely, some products experienced a decline, such as hand sanitizers (-14.8%), insecticides (-13.5%), and olive oils (-9.7%).

NielsenIQ suggests that these trends can be attributed to rising raw material costs, evolving consumer habits, and the prevailing weather conditions compared to the same period in 2024.

Private Labels Holding Steady at 24.4%

Sales of private labels remained stable, accounting for 24.4% of all fast-moving consumer goods. Notably, there has been a reduction in promotional efforts for branded products, particularly in the personal hygiene and care sectors (down to 73% from 86.1%) and in food and beverages (down to 33.8% from 41.9%). This trend highlights the significant impact of government regulations through the code of conduct on suppliers’ promotional strategies, according to NielsenIQ.

Online Sales Reach 3.3%

Online sales saw a value increase of 12.9%, reaching a 3.3% share of total sales. The categories with the highest online penetration include children’s and infant products, cleaning supplies, bottled water, and cheeses, indicating a shift in consumer preference towards the convenience of digital shopping, especially for certain categories.

Store Type and Geographic Performance

All store types exhibited positive growth, with hypermarkets seeing a 9.1% increase, while Superettes (stores ranging from 100 to 400 sq m) performed even better with a 10.6% increase. Geographically, growth is widespread, with Crete (+9.6%) and the islands (+11.5%) noting the highest increases, while Attica, representing 43% of the consumption value, showed a more modest growth rate of +6.8%.

Tags: demandmealsreadysalessunscreenssupermarketSurge
Previous Post

Τραγωδία στην Καλλιθέα: «Έχασα το παιδί μου…»

Next Post

Εξερράγη (ξανά) το διαστημόπλοιο με το οποίο ο Μασκ θέλει να στείλει ανθρώπους στον Άρη (βίντεο)

info@neagreece.gr

[email protected]

Next Post
Εξερράγη (ξανά) το διαστημόπλοιο με το οποίο ο Μασκ θέλει να στείλει ανθρώπους στον Άρη (βίντεο)

Εξερράγη (ξανά) το διαστημόπλοιο με το οποίο ο Μασκ θέλει να στείλει ανθρώπους στον Άρη (βίντεο)

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

Navigate Site

  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

Follow Us

No Result
View All Result

© 2025 NeaGreece.gr.