Σύμφωνα με την πρόσφατη οικονομική έκθεση του Ομίλου Bosch για το οικονομικό έτος 2024, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 90,3 δισεκατομμύρια ευρώ, μειωμένες κατά 1,4% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Το περιθώριο κέρδους προ φόρων και τόκων (EBIT) υποχώρησε από το 5,3% προηγουμένως στο 3,5%, φθάνοντας τα 3,1 δισεκατομμύρια ευρώ.
Παρά τις αλλαγές στο εξωτερικό περιβάλλον, η Bosch διατήρησε τη θετική της πορεία στην αγορά της Κίνας το 2024. Όπως αναφέρεται στην έκθεση, οι πωλήσεις της Bosch στην Κίνα ανήλθαν σε 142,7 δισεκατομμύρια γιουάν, σημειώνοντας αύξηση 2,7% σε ετήσια βάση, με τον τομέα των αυτοκινήτων να συνεισφέρει το 82% των συνολικών πωλήσεων, δηλαδή 116,6 δισεκατομμύρια γιουάν, με αύξηση 4%.
Ο κ. Στέφαν Χάρτουγκ, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου Bosch, τόνισε τη στρατηγική σημασία της κινεζικής αγοράς, σημειώνοντας: «Η Κίνα παράγει πάνω από 30 εκατομμύρια οχήματα ετησίως. Ως προμηθευτής τεχνολογίας αυτοκινήτων, η είσοδος στην κινεζική αγορά είναι απαραίτητη για τη σταθερή παρουσία στον τομέα».
Επιπλέον, ανέφερε ότι η Bosch θα ενισχύσει την παραγωγική της ικανότητα, προσαρμοζόμενη στις απαιτήσεις των Κινέζων πελατών και στις εξελίξεις της αγοράς, συμβάλλοντας στη παγκοσμιοποίηση των κινεζικών επιχειρήσεων.
Η Κίνα, μία από τις πιο στρατηγικής σημασίας αγορές για τον Όμιλο Bosch, αντιπροσωπεύει περίπου το 20% των συνολικών πωλήσεων του. Ο κ. Σου Ντατσουέν, πρόεδρος της Bosch Κίνας, επισήμανε τη δέσμευση της εταιρείας να εντείνει τις επενδύσεις της στην κινεζική αγορά και να προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους καταναλωτές.
Τα τελευταία δέκα χρόνια, ο Όμιλος Bosch έχει επενδύσει περισσότερα από 60 δισεκατομμύρια γιουάν στην Κίνα. Το 2024, η εταιρεία επένδυσε κοντά σε 6 δισεκατομμύρια γιουάν στην κινεζική αγορά. Φέτος, αναμένεται να ξεκινήσει η μαζική παραγωγή για 50 νέα έργα ηλεκτροκίνησης, κυρίως στην Ευρώπη και την Κίνα.
«Εχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη για το 2025», δήλωσε ο κ. Σου Ντατσουέν. «Η κινεζική αγορά γίνεται κρίσιμος κόμβος καινοτομίας για τον Όμιλο Bosch, όπου πλήθος καινοτόμων λύσεων αναπτύσσονται και δοκιμάζονται πρώτα».
Το 2024, οι επενδύσεις της Bosch στην Έρευνα και Ανάπτυξη στην Κίνα ανήλθαν σε 11,9 δισεκατομμύρια γιουάν, που αντιστοιχεί περίπου στο 8% του συνολικού τζίρου της εταιρείας.
Από το σύνολο των 56.000 και πλέον υπαλλήλων της Bosch στην Κίνα, πάνω από 10.000 εργάζονται στον τομέα Έρευνας και Ανάπτυξης σε 26 τεχνικά κέντρα σε όλη τη χώρα.
«Οι καινοτομίες και τα επιτεύγματα στην Κίνα υποστηρίζουν όχι μόνο την εγχώρια αγορά αλλά και διαμοιράζονται στο παγκόσμιο δίκτυο της Bosch, αξιοποιώντας το ανθρώπινο δυναμικό και τις εφοδιαστικές αλυσίδες», τόνισε.
Επέμεινε ότι η τεχνητή νοημοσύνη και το λογισμικό αποτελούν στρατηγικές προτεραιότητες της Bosch Κίνας, ενσωματώνονται σταδιακά σε όλες τις διαδικασίες καινοτομίας και παραγωγής.
«Τα τελευταία χρόνια, η Κίνα και η ΕΕ έχουν επιτύχει σημαντικά αποτελέσματα στη συνεργασία, προσφέροντας αμοιβαία οφέλη», πρόσθεσε ο κ. Στέφαν Χάρτουγκ. «Η συνεργασία που βασίζεται στην ειλικρίνεια και στα αμοιβαία οφέλη θα παραμείνει κρίσιμη για την αντιμετώπιση προκλήσεων».
Ο κ. Σου Ντατσουέν ανέφερε επίσης ότι η Bosch θα συνεχίσει να επενδύει στην Έρευνα και Ανάπτυξη στην Κίνα για την ενίσχυση της τοπικής ανάπτυξης και προμήθειας προϊόντων.