Αισιόδοξος για τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου εμφανίστηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της United Maritime Corporation, Σταμάτης Τσαντάνης, κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου της εταιρείας.
Σύμφωνα με την εισηγμένη στη Wall Street ναυτιλιακή εταιρεία, το πρώτο τρίμηνο του 2025 καταγράφηκε καθαρός κύκλος εργασιών 7,8 εκατ. δολαρίων, σε σύγκριση με 10,6 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ήταν 0,9 εκατ. δολάρια, μειωμένο από 3,7 εκατ. δολάρια πέρυσι.
Οι καθαρές ζημίες διαμορφώθηκαν στα 4,5 εκατ. δολάρια, ενώ οι προσαρμοσμένες καθαρές ζημίες ήταν 4,4 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με 1,3 εκατ. και 1,1 εκατ. δολάρια αντίστοιχα το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου ανήλθε σε 9.953 δολάρια, σε σύγκριση με 15.165 δολάρια πέρυσι.
Στις 31 Μαρτίου 2025, τα ταμειακά διαθέσιμα έφταναν τα 3,4 εκατ. δολάρια, ενώ τα ίδια κεφάλαια ήταν 55,6 εκατ. δολάρια.
Οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις ανέρχονται σε 94,5 εκατ. δολάρια, και η αξία του στόλου φτάνει τα 151,3 εκατ. δολάρια.
Ο κ. Τσαντάνης σχολίασε ότι «το πρώτο τρίμηνο του 2025, η United κατέγραψε καθαρά έσοδα 7,8 εκατ. δολαρίων και EBITDA 0,7 εκατ. δολαρίων, ενώ το ημερήσιο TCE διαμορφώθηκε στα 9.953 δολάρια. Αν και επηρεαστήκαμε από εποχικές παραμορφώσεις, παραμένουμε αισιόδοξοι για τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προοπτικές της βιομηχανίας.»
Κατά συνέπεια, το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε τη διανομή μερίσματος 0,01 δολαρίων ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο, που αποτελεί το δέκατο συνεχόμενο τριμηνιαίο μέρισμα. Από τον Νοέμβριο του 2022, έχουμε επιστρέψει συνολικά 1,62 δολάρια ανά μετοχή στους μετόχους μας, επιβεβαιώνοντας τις δεσμεύσεις μας παρά τις συνθήκες της αγοράς.
Σχετικά με τον στόλο, ανέφερε ότι «στο δεύτερο τρίμηνο αναμένουμε να ολοκληρωθεί η πώληση του παλαιότερου πλοίου μας, M/V Gloriuship, το οποίο συνεχίζει να αποφέρει σημαντικά έσοδα μέχρι την παράδοσή του».
Οι υφιστάμενες χρονοναυλώσεις των M/V Goodship και M/V Nisea εξασφαλίζουν προβλεψιμότητα και σταθερότητα στα μελλοντικά έσοδα, καθώς οι ημερήσιοι ναύλοι τους είναι υψηλότεροι από την αγορά.
Για το δεύτερο τρίμηνο του 2025, όπως ανέφερε ο Σταμάτης Τσαντάνης, έχει εξασφαλιστεί περίπου το 79% των διαθέσιμων ημερών, με μέσο ημερήσιο ναύλο 16.835 δολάρια, και αναμένεται το ημερήσιο TCE να διαμορφωθεί στα 15.653 δολάρια, με βάση τα τρέχοντα επίπεδα τιμών FFA.
Συνολικά, τέσσερα πλοία, συμπεριλαμβανομένου του M/V Gloriuship, είναι δεσμευμένα με σταθερούς ημερήσιους ναύλους, ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα παραμένουν σε χρονοναυλώσεις συνδεδεμένες με τη spot αγορά.
Η βελτίωση αυτή σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο οφείλεται στην ανάκαμψη της αγοράς και στη στρατηγική αντιστάθμισης κινδύνου που ακολουθούμε.
«Είμαστε ικανοποιημένοι με την αυξημένη συμμετοχή μας στο πλοίο “Υποστήριξης Ενεργειακών Υποδομών” ECV (Energy Construction Vessel) υψηλής ενεργειακής απόδοσης. Η συμμετοχή μας στο έργο ανέρχεται πλέον στο 30%, αποτελώντας σημαντικό ορόσημο και στρατηγική διαφοροποίησης. Αυτή η επένδυση αναμένεται να επωφεληθεί από την αυξανόμενη ζήτηση, τόσο στην παραδοσιακή offshore αγορά ενέργειας όσο και στους ανανεώσιμους τομείς, τη στιγμή που η προσφορά είναι περιορισμένη,» συμπλήρωσε.
Η αγορά ξηρού φορτίου
Ο κ. Τσαντάνης αναφέρθηκε στην κατάσταση της αγοράς ξηρού φορτίου, σημειώνοντας ότι το πρώτο τρίμηνο του 2025 επηρεάστηκε από εποχική πτώση στο εμπόριο άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος.
«Μετά τον Μάρτιο, παρατηρούμε τάση εξομάλυνσης, με σημαντική βελτίωση στους ημερήσιους ναύλους. Παρά την ανάκαμψη της αγοράς, οι συνθήκες παραμένουν μεταβλητές λόγω της αναστάτωσης στις διεθνείς εμπορικές πολιτικές.»
«Μακροπρόθεσμα, οι θεμελιώδεις παράγοντες της αγοράς εξακολουθούν να είναι θετικοί, χάρη στον περιορισμένο ρυθμό αύξησης του στόλου και τη σταθερή ζήτηση πρώτων υλών και βασικών εμπορευμάτων.»
«Συνολικά, η United βρίσκεται σε καλή θέση να επωφεληθεί από τη βελτίωση της αγοράς, με ισορροπημένη κεφαλαιακή δομή, στρατηγική ευελιξία και στόχευση στον τομέα του offshore» κατέληξε.