• Latest
Σε μεταβατικό στάδιο ο ναυτιλιακός κλάδος

Σε μεταβατικό στάδιο ο ναυτιλιακός κλάδος

May 22, 2025
Αυτοκίνητο έπεσε στη θάλασσα – Εντοπίστηκε νεκρός ο οδηγός

Αυτοκίνητο έπεσε στη θάλασσα – Εντοπίστηκε νεκρός ο οδηγός

May 22, 2025
Ο IDF καλεί τους κατοίκους κοινότητας στον νότιο Λίβανο να απομακρυνθούν, ενόψει πλήγματος εναντίον της Χεζμπολάχ

Ο IDF καλεί τους κατοίκους κοινότητας στον νότιο Λίβανο να απομακρυνθούν, ενόψει πλήγματος εναντίον της Χεζμπολάχ

May 22, 2025

Olympiacos fan travels from Texas to Piraeus for “Golden Card” – Heads to Abu Dhabi for Final Four

May 22, 2025
Δώδεκα τραυματίες από ουκρανικό πλήγμα στην περιφέρεια Κουρσκ

Δώδεκα τραυματίες από ουκρανικό πλήγμα στην περιφέρεια Κουρσκ

May 22, 2025
Τα 10 σημάδια που μαρτυρούν ότι ένας άνδρας θα σας αγαπάει για πάντα, ακόμη και αν δεν είστε πλέον μαζί

Τα 10 σημάδια που μαρτυρούν ότι ένας άνδρας θα σας αγαπάει για πάντα, ακόμη και αν δεν είστε πλέον μαζί

May 22, 2025
Η Ελεονώρα Μελέτη φέρνει στο επίκεντρο τα θέματα ψυχικής υγείας στον χώρο εργασίας

Η Ελεονώρα Μελέτη φέρνει στο επίκεντρο τα θέματα ψυχικής υγείας στον χώρο εργασίας

May 22, 2025
Παναιτωλικός – Πανσερραϊκός 1-0: Φινάλε με νίκη για τους Αγρινιώτες

Παναιτωλικός – Πανσερραϊκός 1-0: Φινάλε με νίκη για τους Αγρινιώτες

May 22, 2025
Thriller with the mysterious death of a 28-year-old tourist in Turkey – The heart was missing from her body

Thriller with the mysterious death of a 28-year-old tourist in Turkey – The heart was missing from her body

May 22, 2025
Water consumption banned in seven areas of the municipality of Serres due to elevated uranium levels

Water consumption banned in seven areas of the municipality of Serres due to elevated uranium levels

May 22, 2025
Φωτιά σε σταθμευμένο όχημα στο Μικρολίμανο

Φωτιά σε σταθμευμένο όχημα στο Μικρολίμανο

May 22, 2025
FNL Awards: The best restaurants for 2025

FNL Awards: The best restaurants for 2025

May 22, 2025
Metron Analysis: almost three points up for ND at 30.2%, PASOK approached Pλεύsi

Metron Analysis: almost three points up for ND at 30.2%, PASOK approached Pλεύsi

May 22, 2025
NeaGreece
Advertisement
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Home Ναυτιλία

Σε μεταβατικό στάδιο ο ναυτιλιακός κλάδος

info@neagreece.gr by [email protected]
May 22, 2025
in Ναυτιλία, ΠΛΟΙΑ
0
Σε μεταβατικό στάδιο ο ναυτιλιακός κλάδος
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ορισμένοι τομείς παρουσιάζουν κυκλική συμπεριφορά – μια αδιάκοπη σειρά άνθησης, κρίσεων, ανάκαμψης και πτώσης.

Στη ναυτιλία, όπως αναφέρει η Veson Nautical, αυτή η κυκλική κίνηση είναι γνωστή: εντυπωσιακά έσοδα οδηγούν σε υπερεπενδύσεις, ακολουθούμενες από απότομες διορθώσεις που τιμωρούν την απερισκεψία.

Όπως αναφέρεται στο γνωστό απόφθεγμα του Μαρκ Τουέιν: «Η ιστορία δεν επαναληπτεται, αλλά πολλά μοτίβα tend να επαναλαμβάνονται».

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Veson, ο πυρήνας αυτής της κυκλικότητας είναι η δυσκολία στην εξισορρόπηση της προσφοράς πλοίων με τη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές.

Ενώ οι εμπορικές ροές μπορεί να αλλάξουν γρήγορα λόγω μακροοικονομικών ή γεωπολιτικών παραγόντων, η προσθήκη νέου τονάζ στην αγορά είναι μια αργή και γραμμική διαδικασία.

Η παραγγελία και κατασκευή ενός πλοίου απαιτεί δύο έως τρία χρόνια, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να αντιδρούν σε παλιές συνθήκες με μελλοντική προσφορά.

Αυτή η καθυστέρηση εξασφαλίζει ότι η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης σπάνια διατηρείται, δημιουργώντας συνθήκες για έντονες διακυμάνσεις.

Η Περίοδος 2003-2008

Σύμφωνα με την ανάλυση της Veson, η πιο εμβληματική απεικόνιση αυτής της κυκλικής δυναμικής ήταν η περίοδος 2003-2008, γνωστή ως «Champagne supercycle».

Μετά την ένταξη της Κίνας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, η ασιατική οικονομία σημείωσε ραγδαία ανάπτυξη.

Η ζήτηση για πρώτες ύλες, όπως το σιδηρομετάλλευμα και ο άνθρακας, εκτοξεύθηκε: οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος αυξήθηκαν από 92 εκατ. τόνους το 2001 σε πάνω από 686 εκατ. το 2011.

Ταυτόχρονα, οι ναύλοι γνώρισαν θεαματική άνοδο. Το 2008, τα πλοία τύπου capesize, που είχαν αξία 20.000 δολαρίων την ημέρα το 2003, έφτασαν τα 193.000 δολάρια, με έσοδα που κάλυπταν το κόστος απόκτησης σε λιγότερο από ένα χρόνο.

Έτσι, οι πλοιοκτήτες, επηρεασμένοι από την ευφορία, «έπνιξαν» τα ασιατικά ναυπηγεία με παραγγελίες.

Το παγκόσμιο orderbook έφτασε το 60% του ενεργού στόλου – μια επικίνδυνη επένδυση, βασισμένη στην πεποίθηση ότι η ανάπτυξη της Κίνας θα συνέχιζε αμείωτη.

Ωστόσο, η άνοδος του κύκλου οδηγεί τελικά σε πτώση.

Η κατάρρευση της Lehman Brothers τον Σεπτέμβριο του 2008 εγκαινίασε μια ραγδαία ύφεση. Σε λίγους μήνες, οι ναύλοι κατέρριψαν 94% και η αγορά εισήλθε σε ελεύθερη πτώση.

Εν τω μεταξύ, τα πλοία που είχαν παραγγελθεί συνέχισαν να παραδίδονται, αυξάνοντας και άλλο την προσφορά, τη στιγμή που η ζήτηση είχε ήδη καταρρεύσει.

Καταγράφονται και άλλα παραδείγματα. Οι κύκλοι των δεκαετιών 1970, 1980 και 1990 ακολούθησαν παρόμοια μοτίβα: βραχύβια άνθηση, υπερεπένδυση, εξωτερικά σοκ, και τελικά χρόνια στασιμότητα.

Με φόντο αυτές τις ιστορικές αναδρομές, οι αναλυτές υπογραμμίζουν ότι η γοητεία αλλά και ο κίνδυνος της ναυτιλιακής κυκλικότητας έγκειται στο μείγμα του αναπόφευκτου και του απρόβλεπτου.

Κάθε άνθηση οδηγεί σε υπερβολές και κάθε κρίση προετοιμάζει το έδαφος για ανάκαμψη.

Η φετινή χρονιά

Με βάση τα σημερινά δεδομένα, η Veson Nautical δηλώνει ότι η φετινή χρονιά βρίσκει τη ναυτιλία σε μεταβατικό στάδιο.

Η παγκόσμια ανάπτυξη επιβραδύνεται, το κόστος δανεισμού παραμένει υψηλό και οι γεωπολιτικές αναταραχές επιφέρουν νέες προκλήσεις.

Παράλληλα, οι εμπορικές ροές αλλάζουν και η ανάγκη για στρατηγική ευελιξία αυξάνεται.

«Ορισμένοι τομείς συνεχίζουν να παραγγέλνουν πλοία με ρυθμό, ίσως ετοιμάζοντας το επόμενο κύμα υπερπροσφοράς.

Άλλοι παραμένουν πιο προσεκτικοί. Όπως πάντα, ο χρόνος θα δείξει ποιοι θα αποδειχθούν σωστοί», καταλήγει η ανάλυση.

Η σύγκλιση τιμών second hand και νεότευκτων

Αν και οι ναυτιλιακοί κύκλοι επαναλαμβάνονται, οι αναλυτές της Veson Nautical επισημαίνουν ότι είναι δύσκολο να προβλεφθούν.

Κάθε κύκλος έχει τη μοναδικότητά του, διαφέρει σε διάρκεια, ένταση και αιτίες, ενώ αποτυπώνει κοινές διαρθρωτικές αλήθειες.

«Αν και δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε με ακρίβεια πότε θα αλλάξει ο κύκλος, μπορούμε να αναγνωρίσουμε τα σημάδια που προαναγγέλλουν αυτήν την αλλαγή» αναφέρουν οι αναλυτές της Veson.

Ένα από τα πιο αξιόπιστα σημάδια είναι η σύγκλιση τιμών μεταξύ second hand και νεότευκτων πλοίων.

Όταν δηλαδή, ένα πλοίο πέντε ετών πωλείται στην ίδια ή και σε υψηλότερη τιμή από ένα νεότευκτο, αυτή η αγορά προμηνύει ανάγκη για άμεση απόδοση – ένδειξη ότι πλησιάζει η κορύφωση του κύκλου.

Tags: κλάδοςμεταβατικόναυτιλιακόςΣεστάδιο
Previous Post

Νετανιάχου για την επίθεση στην Ουάσινγκτον: «Βλέπουμε το τρομερό τίμημα του αντισημιτισμού»

Next Post

6.1 magnitude earthquake in Crete: buildings damaged by the tremor, exhibits broken at the Archaeological Museum of Heraklion

info@neagreece.gr

[email protected]

Next Post
6.1 magnitude earthquake in Crete: buildings damaged by the tremor, exhibits broken at the Archaeological Museum of Heraklion

6.1 magnitude earthquake in Crete: buildings damaged by the tremor, exhibits broken at the Archaeological Museum of Heraklion

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

Navigate Site

  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

Follow Us

No Result
View All Result

© 2025 NeaGreece.gr.