• ΠΡΟΣΦΑΤΑ
«…Η ελευθερία είναι μια επίπονη διαδικασία…»

«…Η ελευθερία είναι μια επίπονη διαδικασία…»

May 21, 2025
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προκάλεσε την πολύωρη διακοπή των δρομολογίων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προκάλεσε την πολύωρη διακοπή των δρομολογίων

June 25, 2025
Ο «έμπορος χαλιών» που βάζει ξανά το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ

Ο «έμπορος χαλιών» που βάζει ξανά το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ

June 25, 2025
Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις «υπέστησαν σοβαρές ζημιές» από τις αμερικανικές επιδρομές

Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις «υπέστησαν σοβαρές ζημιές» από τις αμερικανικές επιδρομές

June 25, 2025
Από αύριο επεκτείνεται πιλοτικά σε 3 κλάδους

Από αύριο επεκτείνεται πιλοτικά σε 3 κλάδους

June 25, 2025
Χάγη: Ο Ρούτε αποκάλεσε τον Τραμπ «μπαμπά» σε συνέντευξη Τύπου

Χάγη: Ο Ρούτε αποκάλεσε τον Τραμπ «μπαμπά» σε συνέντευξη Τύπου

June 25, 2025
500.000 ευρώ για εκσυγχρονισμό των κτηρίων του ΟΠΑ

500.000 ευρώ για εκσυγχρονισμό των κτηρίων του ΟΠΑ

June 25, 2025
Προσκάλεσε για δεύτερη φορά τον Τραμπ στο Μπάκιγχαμ

Προσκάλεσε για δεύτερη φορά τον Τραμπ στο Μπάκιγχαμ

June 25, 2025
57χρονη πέθανε την ώρα που έτρωγε με την κόρη της

66χρονος εντοπίστηκε νεκρός από σφαίρα στο κεφάλι

June 25, 2025
Αναλαμβάνω τα καθήκοντα του προέδρου της Προανακριτικής Επιτροπής με αίσθημα ευθύνης για την αναζήτηση της αλήθειας και με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας

Αναλαμβάνω τα καθήκοντα του προέδρου της Προανακριτικής Επιτροπής με αίσθημα ευθύνης για την αναζήτηση της αλήθειας και με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας

June 25, 2025
Κεραυνός σκότωσε τον γαμπρό σε παραλία

Κεραυνός σκότωσε τον γαμπρό σε παραλία

June 25, 2025
Μετά τις ύβρεις Τραμπ, η χυδαία χειρονομία του Τζέι ντι Βανς σε ομιλία στο Οχάιο (βίντεο)

Μετά τις ύβρεις Τραμπ, η χυδαία χειρονομία του Τζέι ντι Βανς σε ομιλία στο Οχάιο (βίντεο)

June 25, 2025
Επτά Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί στη Γάζα

Επτά Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί στη Γάζα

June 25, 2025
NeaGreece
Διαφημιστειτε
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτικήσ
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτικήσ
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Αρχική ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ

«…Η ελευθερία είναι μια επίπονη διαδικασία…»

May 21, 2025
in ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ, ΘΕΑΤΡΟ, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«…Η ελευθερία είναι μια επίπονη διαδικασία…»
Share on FacebookShare on Twitter


© Η παράνομη χρήση ή ιδιοποίηση αυτού του περιεχομένου απαγορεύεται σύμφωνα με τη νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας, επισείοντας σοβαρές αστικές και ποινικές ευθύνες για τους παραβάτες.

Ποια είναι τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και την αναπαράστασή της; Ποια μηχανήματα—γλωσσικά, ψυχολογικά και πολιτισμικά—δημιουργούν και συντηρούν τα ζωτικά ψέματα που είναι απαραίτητα για την ανθρώπινη κοινωνία;

Ο Θοδωρής Αμπαζής επιστρέφει στο Θέατρο Τέχνης, σκηνοθετώντας την πρεμιέρα του νέου έργου του Γρηγόρη Λιακόπουλου, «Σιωπή». Δημιουργεί μία ατμοσφαιρική παράσταση γεμάτη υπαρξιακή αγωνία και υποδόριο χιούμορ [Πεσμαζόγλου 5, Αθήνα].

Είχαμε τη χαρά να μιλήσουμε μαζί του.

Πείτε μας λίγα λόγια για το έργο;
«Η “Σιωπή” είναι ένα σύγχρονο θεατρικό έργο που εστιάζει στον μηχανισμό της αναπαράστασης και την υπαρξιακή διάβρωση που προκαλεί, εάν αυτή γίνει συνθήκη ζωής. Δύο γυναίκες, ηθοποιοί και συγκάτοικοι, έχουν σταματήσει να επικοινωνούν φυσικά. Η καθημερινότητά τους γεμίζει από επαναλαμβανόμενες μιμήσεις σκηνών γνωστών ταινιών, με τη ζωή τους να βιώνεται μέσα από φιλμικές αναπαραστάσεις. Όταν η μία προσπαθεί να αποδράσει από αυτόν τον κύκλο, αντιμετωπίζει την ανάγκη για μια νέα γλώσσα επικοινωνίας και την επανεφεύρεση του εαυτού της.»

Ποιες είναι οι σκέψεις και τα συναισθήματα που σας προκάλεσε το έργο;
«Το κείμενο του Γρηγόρη δίνει μια υποβλητική και υπαινικτική σκηνική ατμόσφαιρα, γεμάτη λεπτές μετατοπίσεις και ψυχική ένταση. Αποκαλύπτει πώς οι πολιτισμικές αναφορές και οι ρόλοι που υιοθετούμε διαμορφώνουν εν αγνοία μας την ταυτότητά μας. Ένα καίριο ερώτημα προκύπτει: Είμαστε ποτέ αληθινοί εαυτοί μας ή απλώς η αντανάκλαση των αναγνωσμένων εικόνων;»

Πώς περιγράφετε τις δύο ηρωίδες;
«Οι ηρωίδες του έργου είναι δύο γυναίκες ηθοποιοί, συγκάτοικοι σε μια σχεδόν ασφυκτική συνύπαρξη. Έχουν μοιραστεί ένα σιωπηλό κώδικα επιβίωσης. Η καθημερινότητά τους έχει γίνει μια παράσταση, οι ρόλοι τους συνδέονται κυρίως με μιμήσεις. Η Τζωρτζίνα θέλει να βρει μια αλήθεια πέρα από τις μιμήσεις, ενώ η Καλλιρόη φαίνεται πιο συμφιλιωμένη με αυτή τη κατάσταση. Μαζί σχηματίζουν ένα σπαρακτικό δίπολο που αποκαλύπτει την ανάγκη τους για έκφραση εντός αυτής της σιωπής.»

Τι συμβολίζει η έμμεση επικοινωνία τους;
«Η κωδικοποιημένη επικοινωνία τους αντανακλά την αποξένωση από τον ίδιο τους τον εαυτό και τους άλλους. Αντικαθιστά την αυθεντική έκφραση με επαναλαμβανόμενα πολιτισμικά μοτίβα. Αυτή η έμμεση γλώσσα είναι η άμυνά τους, μια σιωπή με λέξεις που δεν τους ανήκουν.»

Πού εστιάσατε στη σκηνοθεσία και τη μουσική σας;
«Στόχος μου είναι να δημιουργήσω μια υπαρξιακή παράσταση που προκαλεί αναστοχασμό γύρω από τη γλώσσα, την ελευθερία και την ταυτότητα. Η μουσική λειτουργεί ως ένα εργαλείο για την ερμηνεία των νοημάτων και η συνεργασία με τον συγγραφέα ήταν δημιουργική και ευχάριστη.»

Πότε ο άνθρωπος είναι ελεύθερος;
«Ελεύθερος γίνεται όταν σταματά να αναπαράγει τις επιταγές και τα σχήματα που του επιβάλλονται, όταν αντικρίζει τον εαυτό του έξω από τις έτοιμες αφηγήσεις. Είναι πραγματικά ο εαυτός του όταν τολμά να μείνει “γυμνός” από ρόλους.»

Σκέψεις για τον τίτλο “Σιωπή”;
«Ο τίτλος δεν αναφέρεται σε απουσία ήχου, αλλά κομίζει μια πολυδιάστατη έννοια για την αδυναμία ουσιαστικής επικοινωνίας. Σε έναν κόσμο εικόνας, η σιωπή είναι το υπόλειμμα μιας γλώσσας που έχει ξεθωριάσει.»

Λίγες λέξεις από το έργο;
«“Υπάρχουν ζωές τόσο περίπλοκες, που ούτε ο εαυτός τους δεν μπορεί να τις παίξει σωστά.”»

Πώς ξεκίνησε το δικό σας ταξίδι στην τέχνη;
«Δε θυμάμαι ακριβώς πότε. Από πάντα ήξερα ότι θα ασχοληθώ με τη μουσική και το θέατρο. Ήταν αυτονόητο για μένα, σαν η Τέχνη να με είχε επιλέξει.»

Μια μοναδική στιγμή από την καλλιτεχνική σας πορεία;
«Η πρεμιέρα του μπαλέτου “Ορφέας” στα Μπαλέτα της Στουτγάρδης το 1994, όπου η μουσική μου εκτελέστηκε από τη συμφωνική ορχήστρα.»

Επιρροές στη δουλειά σας;
«Stravinsky, Kandinsky, Chekhov.»

Ένα πρόσφατο βιβλίο που σας άρεσε;
«“Οι δωσίλογοι” του Μενέλαου Χαραλαμπίδη.»

Ένα διαχρονικά αγαπημένο βιβλίο;
«Nadja του Andre Breton.»

Αν δεν ήσασταν καλλιτέχνης, τι θα θέλατε να κάνετε;
«Οδηγός νταλίκας, καθώς μου αρέσει να ταξιδεύω.»

Κλείνουμε με στίχους από ένα αγαπημένο σας τραγούδι;
«“… και προχωρούσα μέσα στη νύχτα / χωρίς να γνωρίζω κανένα / κι ούτε κανένας, κι ούτε κανένας / με γνώριζε…” (“Δρόμοι παλιοί”, Θοδωράκης-Αναγνωστάκης).»

Ταυτότητα παράστασης

Σκηνοθεσία & μουσική: Θοδωρής Αμπαζής
Σκηνικά & Κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Σχεδιασμός Φωτισμών: Ιωάννα Ζέρβα
Βοηθός σκηνοθέτη: Θάνος Ψαρράς
Φωτογραφίες: Αναστασία Γιαννάκη
Προώθηση-επικοινωνία: Νατάσα Παππά
Οργάνωση & Εκτέλεση παραγωγής: Ομάδα Θεάτρου Όπερα

Παίζουν: Τζωρτζίνα Δαλιάνη, Καλλιρρόη Μυριαγκού

Πληροφορίες παράστασης

Ημέρες/ώρες:

Τετάρτη 20:00, Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο 21:00, Κυριακή 18:00

Εισιτήρια:

Τετάρτη-Πέμπτη: 14 Ευρώ (Ενιαία τιμή), 5 Ευρώ (Ατέλεια)

Παρασκευή: 15 Ευρώ (Ενιαία τιμή), 5 Ευρώ (Ατέλεια)

Σάββατο-Κυριακή: 18 Ευρώ (Ενιαία τιμή), 5 Ευρώ (Ατέλεια)

Ταμείο θεάτρου: 210 3228706

Προπώληση: https://www.more.com/gr-el/tickets/theater/siopi/

Tags: Διαδικασίαείναιελευθερίαεπίπονημια
Προηγούμενο Άρθρο

Αναταραχή στις αγορές από τις φήμες για επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν

Επόμενο Άρθρο

Πακιστάν: Επίθεση αυτοκτονίας σε σχολικό λεωφορείο στο Βελουχιστάν

Επόμενο Άρθρο
Πακιστάν: Επίθεση αυτοκτονίας σε σχολικό λεωφορείο στο Βελουχιστάν

Πακιστάν: Επίθεση αυτοκτονίας σε σχολικό λεωφορείο στο Βελουχιστάν

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

  • ΣΧΕΤΙΚΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακολουθήστε Μας

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • LIFESTYLE

© 2025 NeaGreece.gr.