• Latest
Προβολή της Ελλάδας στη Σουηδία

Tourism: Greece’s promotion in Sweden

May 20, 2025

Bus blunder: Panathinaikos team bus driver in Abu Dhabi

May 21, 2025
Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία των οχημάτων στη λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας

Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία των οχημάτων στη λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας

May 21, 2025
Μία από τις πολλές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης για την συγκάλυψη των ευθυνών της

Οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού δεν μπορούν να κρύψουν την πραγματικότητα που βιώνει ο λαός στην Υγεία

May 21, 2025

Outdoor photography exhibition: The beauty of Natura 2000 areas in the heart of Athens

May 21, 2025
Εκατό φορτηγά με αλεύρι, παιδικές τροφές και ιατρικό εξοπλισμό εισήλθαν σήμερα στη Γάζα

Εκατό φορτηγά με αλεύρι, παιδικές τροφές και ιατρικό εξοπλισμό εισήλθαν σήμερα στη Γάζα

May 21, 2025
Μέλος του ιρλανδικού ραπ συγκροτήματος Kneecap κατηγορείται για τρομοκρατία

Μέλος του ιρλανδικού ραπ συγκροτήματος Kneecap κατηγορείται για τρομοκρατία

May 21, 2025
Τραμπ για την ινδική πυραυλική επίθεση κατά του Πακιστάν: «Είναι κρίμα»

Η θεωρία του 3D-σκακιού για τους δασμούς του Τραμπ αποτυγχάνει και ο χρόνος τελειώνει

May 21, 2025
Ποδοσφαιριστής της χρονιάς στη Γερμανία ο Χάρι Κέιν

Ποδοσφαιριστής της χρονιάς στη Γερμανία ο Χάρι Κέιν

May 21, 2025
Οριοθετήθηκε η φωτιά σε δασική έκταση στην Εύβοια

Οριοθετήθηκε η φωτιά σε δασική έκταση στην Εύβοια

May 21, 2025
Η Νο1 συνήθεια των 20 λεπτών που «επιβραδύνει τη συρρίκνωση του εγκεφάλου» και μειώνει τον κίνδυνο άνοιας

Η Νο1 συνήθεια των 20 λεπτών που «επιβραδύνει τη συρρίκνωση του εγκεφάλου» και μειώνει τον κίνδυνο άνοιας

May 21, 2025
Αυτοί οι 2-3 μήνες της προανακριτικής ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για σόου και εργαλειοποίηση ενός τραγικού δυστυχήματος

«Χρησιμοποιεί τις χειρότερες των πρακτικών των κομμάτων του άκρατου λαϊκισμού»

May 21, 2025
Επέκταση συμβολαίου στον Φλικ μέχρι το 2027

Η Μπαρτσελόνα ανανέωσε το συμβόλαιο του Φλικ

May 21, 2025
NeaGreece
Advertisement
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Home English

Tourism: Greece’s promotion in Sweden

info@neagreece.gr by [email protected]
May 20, 2025
in English
0
Προβολή της Ελλάδας στη Σουηδία
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

The focus of two professional events in Stockholm in May 2025 was on promoting sustainable tourism and highlighting experiential travel in Greece to the Swedish audience. The Greek National Tourism Organisation (GNTO) Scandinavia Service actively participated in these events.

1. Resebranschens Vårmöte – May 13 – Stockholm

With an increasing interest from the Scandinavian market in Greek holidays, the GNTO took part in the annual conference organized by the Association of Swedish Travel Agents (Svenska Resebyraforeningen, SRF) for the second time this year on May 13.

The event attracted over 200 industry professionals and media representatives, focusing on enhancing tourism development in the Swedish market relative to other Scandinavian countries, as well as improving connectivity, infrastructure, and accessibility.

Accompanied by Greek music, the event concluded with a dinner featuring delicious Greek cuisine for all attendees.

Didrik von Seth, CEO of SRF, expressed his gratitude to the GNTO for its participation.

Eftychia Christina Aivalioti, head of the GNTO Foreign Service for Scandinavia, addressed the attendees, outlining the key components of the GNTO’s international promotion strategy.

During B2B meetings with tourism organizations, media representatives, and travel agencies, participants learned about Greece’s year-round tourism offerings.

2. ANTOR ANNUAL EVENT “MEET THE WORLD” – May 15 – Stockholm

On May 15, the GNTO Scandinavia Office also participated in the “MEET THE WORLD” B2B event.

This gathering featured over 25 national tourism organizations, including Spain, France, Portugal, Mexico, Tunisia, Cyprus, and Poland, alongside 60 buyers and media representatives.

Workshops facilitated discussions between the GNTO Office and members of the Swedish media (including Vagabond, Travel News, and First Class), as well as travel agencies like Ticket.se and Lime Travel. The event highlighted the growing interest in Greece among Scandinavian travelers.

In the second segment, travel writer and communication consultant Hanna Anfelter delivered a presentation on sustainable tourism development, emphasizing the role of specialized tourism types—a key aspect of the GNTO’s promotional strategy.

Tags: GreecespromotionSwedenTourism
Previous Post

Τέμπη: «Προέτρεψε επιβάτες να αλλάξουν τις καταθέσεις τους»

Next Post

Ο επανεξοπλισμός της Ευρώπης θα πρέπει να γίνει με χώρες που σέβονται και ασπάζονται το αξιακό πλαίσιο της ΕΕ

info@neagreece.gr

[email protected]

Next Post
Υπηρέτησε με προσήλωση και ζήλο τα εθνικά συμφέροντα

Ο επανεξοπλισμός της Ευρώπης θα πρέπει να γίνει με χώρες που σέβονται και ασπάζονται το αξιακό πλαίσιο της ΕΕ

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

Navigate Site

  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

Follow Us

No Result
View All Result

© 2025 NeaGreece.gr.