Οι Ηνωμένες Πολιτείες απέστειλαν επιστολή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επιδεικνύοντας την προθυμία τους να συμμετάσχουν σε διαπραγματεύσεις για το εμπορικό τους διαμάχη, όπως αποκάλυψαν τέσσερις Ευρωπαίοι διπλωμάτες στο Politico.
Αυτή είναι η πρώτη συγκεκριμένη και θετική δέσμευση από την κυβέρνηση Τραμπ, από την εποχή που οι δύο πλευρές σταμάτησαν την επιβολή ανταποδοτικών δασμών. Η επιστολή αντανακλά την προθυμία της ΕΕ να προτείνει πιθανές παραχωρήσεις, όπως δήλωσαν οι διπλωμάτες.
«Το πρόβλημα ήταν η έλλειψη καθοδήγησης από την αμερικανική πλευρά, που πάντα ζητούσε μια προσφορά από την ΕΕ για να προχωρήσει σε διαπραγμάτευση», ανέφερε ένας από τους διπλωμάτες.
Η επιστολή ακολουθεί την παρουσίαση ενός καταλόγου πιθανών παραχωρήσεων από την Κομισιόν την προηγούμενη εβδομάδα, ο οποίος περιλαμβάνει κανονιστική ανακούφιση και κοινές προσπάθειες περιορισμού της κινεζικής υπερπαραγωγής. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, απογοητευμένη από την απουσία δέσμευσης από την κυβέρνηση Τραμπ, είχε προτείνει επίσης ανταποδοτικούς δασμούς σε αμερικανικά προϊόντα αξίας 95 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Τον Απρίλιο, ο Τραμπ επέβαλε έναν κύριο δασμό 10%, μαζί με 25% σε εισαγωγές αυτοκινήτων και μετάλλων.
Εάν οι δύο πλευρές δεν καταλήξουν σε συμφωνία έως τις αρχές Ιουλίου, θα εφαρμοστεί ένας υψηλότερος δασμός 20%, καθώς ο Τραμπ επιδιώκει να εξισορροπήσει το διατλαντικό εμπορικό έλλειμμα, για το οποίο κατηγορεί ευθέως την ΕΕ.














