Ο CEO της JPMorgan, Jamie Dimon, σε μια εσωτερική συνάντηση με πολλές αποκαλύψεις, απευθύνθηκε στους υπαλλήλους που ανησυχούσαν για την επιστροφή στο γραφείο, λέγοντας ότι δεν τον απασχολεί. «Έχω βαρεθεί», δήλωσε. «Δουλεύω επτά ημέρες την εβδομάδα από την αρχή της πανδημίας και αναρωτιέμαι πού είναι όλοι οι άλλοι όταν έρχομαι στο γραφείο;»
Ορισμένοι υπάλληλοι συνεχίζουν να συμπεριφέρονται σαν να είναι ακόμα το 2021, πιστεύοντας ότι μπορούν να επισημάνουν τα ζητήματά τους λόγω των ελλείψεων στην αγορά εργασίας και της αύξησης των παραιτήσεων. Αυτό είναι λάθος!
Από την αναζήτηση ταλέντων στον πόλεμο κατά των ταλέντων
Ο μακροχρόνιος ανταγωνισμός μεταξύ αμερικανικών εταιρειών για την προσέλκυση ταλέντων έχει τώρα μετατραπεί σε πόλεμο κατά των ταλέντων, σύμφωνα με την Wall Street Journal.
Μόλις πρόσφατα, οι εργοδότες επαίνεσαν τους υπαλλήλους ως το πιο πολύτιμο κεφάλαιο τους, σε σημείο που κάποιοι προσλάμβαναν εργαζομένους προτού τους δώσουν συγκεκριμένα καθήκοντα. Σήμερα, με την οικονομία να βρίσκεται υπό αβεβαιότητα, οι διευθυντές λένε στους υπαλλήλους τους ότι πρέπει να εργάζονται πιο σκληρά, να παραπονιούνται λιγότερο και να είναι ευγνώμονες που έχουν ακόμα εργασία.
Τα παράπονα; Είναι δική σας ευθύνη
«Η ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής είναι δικό σας θέμα», δήλωσε η Emma Grede, συνιδρύτρια της Skims και CEO της Good American.
Μετά από την πρόσφατη περικοπή πάνω από 1.000 θέσεων εργασίας, ο διευθύνων σύμβουλος της Starbucks, Brian Niccol, τόνισε ότι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειές τους και να «αναλάβουν την ευθύνη για την ανάπτυξη της εταιρείας».
Αυτή η αλλαγή στον τόνο δείχνει μια μετατόπιση ισχύος, καθώς οι εταιρείες μειώνουν το προσωπικό τους. Με τις θέσεις εργασίας να είναι πιο δύσκολο να βρεθούν, πολλοί υπάλληλοι βλέπουν τα προνόμιά τους να χάνονται και τα παράπονά τους να αγνοούνται.
«Αποδεχθείτε την κατάσταση»
Η τελευταία περίπτωση συνέβη σε μια δύσκολη συνάντηση όλου του προσωπικού της Uber τον περασμένο μήνα. Η εταιρεία είχε αλλάξει πρόσφατα τους όρους για τη χορήγηση άδειας με αποδοχές από πέντε σε οκτώ χρόνια εργασίας, γεγονός που προκάλεσε διαμαρτυρίες. Ο διευθύνων σύμβουλος Dara Khosrowshahi συνέστησε σε όσους αντιτίθενται στις αλλαγές να τις αποδεχτούν.
Αμέσως μετά τη συνεδρίαση, η Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού Nikki Krishnamurthy ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα συζητήσει με ορισμένους υπαλλήλους την ασεβή συμπεριφορά τους κατά την εκφορά των απόψεών τους.
«Τρεις δουλειές σε μία»
Υπάλληλοι όπως ο Donnie Donselman, που πρόσφατα εργάστηκε σε τεχνολογική εταιρεία, παρατηρούν τη νέα δυναμική εξουσίας. Όταν υποβάλλει αιτήσεις για θέσεις στον τομέα της τεχνολογίας, ο 47χρονος έχει παρατηρήσει ότι πολλές εταιρείες απαιτούν από τους υποψηφίους να αναλάβουν τόσες πολλές αρμοδιότητες, που η θέση είναι σχεδόν «τρεις θέσεις σε μία».
Η υπερβολική αυστηρότητα των διευθυντών αποκαλύπτει τη χαλαρή σχέση μεταξύ υπαλλήλων και στελεχών, όπως επισημαίνει ο Michael McCutcheon, αναπληρωτής καθηγητής εφαρμοσμένης ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης και executive coach.
«Κανείς δεν είναι αναντικατάστατος»
Ο πρώην πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, Ντόναλντ Τραμπ, και ο σύμβουλός του Έλον Μασκ, έχουν συμβάλει στη δημιουργία αυτού του πιο επιθετικού τόνου, ενώ προσπαθούν να μειώσουν το προσωπικό της ομοσπονδιακής κυβέρνησης.
«Όλοι είναι αναντικατάστατοι», είχε πει ο Τραμπ αμέσως μετά την εκλογή του.
Οι εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) επηρεάζουν επίσης την κατάσταση. Ο διευθύνων σύμβουλος της Shopify, Tobi Lütke, δήλωσε πρόσφατα στους υπαλλήλους ότι η εταιρεία δεν θα προσλάβει νέο προσωπικό εκτός αν οι διευθυντές αποδείξουν ότι η AI δεν μπορεί να εκτελεί τις απαιτούμενες εργασίες. Άλλοι ηγέτες προειδοποιούν τους υπαλλήλους να ενσωματώσουν περισσότερο την AI στην εργασία τους, αλλιώς θα αντιμετωπίσουν συνέπειες.
«Οι εργαζόμενοι θα ξαναβρούν ευκαιρίες»
Κατά τον Charles A. O’Reilly, καθηγητή διοίκησης στο Στάνφορντ, οι εργαζόμενοι θα έχουν και πάλι την ευκαιρία τους. Όταν η αγορά ανακάμψει και η ζήτηση για προσωπικό αυξηθεί, οι διευθύνοντες σύμβουλοι θα αρχίσουν να επαναλαμβάνουν τη σημασία των εργαζομένων, και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι θα το εκμεταλλεύονται», είπε.
Προς το παρόν, ωστόσο, ορισμένα στελέχη πιστεύουν ότι λιγότεροι υπάλληλοι θα τους βοηθήσουν να είναι πιο παραγωγικοί.
naftemporiki.gr