• ΠΡΟΣΦΑΤΑ
Σούπερ μάρκετ: Οι τιμές βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων

Σούπερ μάρκετ: Οι τιμές βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων

May 13, 2025
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προκάλεσε την πολύωρη διακοπή των δρομολογίων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προκάλεσε την πολύωρη διακοπή των δρομολογίων

June 25, 2025
Ο «έμπορος χαλιών» που βάζει ξανά το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ

Ο «έμπορος χαλιών» που βάζει ξανά το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ

June 25, 2025
Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις «υπέστησαν σοβαρές ζημιές» από τις αμερικανικές επιδρομές

Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις «υπέστησαν σοβαρές ζημιές» από τις αμερικανικές επιδρομές

June 25, 2025
Από αύριο επεκτείνεται πιλοτικά σε 3 κλάδους

Από αύριο επεκτείνεται πιλοτικά σε 3 κλάδους

June 25, 2025
Χάγη: Ο Ρούτε αποκάλεσε τον Τραμπ «μπαμπά» σε συνέντευξη Τύπου

Χάγη: Ο Ρούτε αποκάλεσε τον Τραμπ «μπαμπά» σε συνέντευξη Τύπου

June 25, 2025
500.000 ευρώ για εκσυγχρονισμό των κτηρίων του ΟΠΑ

500.000 ευρώ για εκσυγχρονισμό των κτηρίων του ΟΠΑ

June 25, 2025
Προσκάλεσε για δεύτερη φορά τον Τραμπ στο Μπάκιγχαμ

Προσκάλεσε για δεύτερη φορά τον Τραμπ στο Μπάκιγχαμ

June 25, 2025
57χρονη πέθανε την ώρα που έτρωγε με την κόρη της

66χρονος εντοπίστηκε νεκρός από σφαίρα στο κεφάλι

June 25, 2025
Αναλαμβάνω τα καθήκοντα του προέδρου της Προανακριτικής Επιτροπής με αίσθημα ευθύνης για την αναζήτηση της αλήθειας και με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας

Αναλαμβάνω τα καθήκοντα του προέδρου της Προανακριτικής Επιτροπής με αίσθημα ευθύνης για την αναζήτηση της αλήθειας και με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας

June 25, 2025
Κεραυνός σκότωσε τον γαμπρό σε παραλία

Κεραυνός σκότωσε τον γαμπρό σε παραλία

June 25, 2025
Μετά τις ύβρεις Τραμπ, η χυδαία χειρονομία του Τζέι ντι Βανς σε ομιλία στο Οχάιο (βίντεο)

Μετά τις ύβρεις Τραμπ, η χυδαία χειρονομία του Τζέι ντι Βανς σε ομιλία στο Οχάιο (βίντεο)

June 25, 2025
Επτά Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί στη Γάζα

Επτά Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί στη Γάζα

June 25, 2025
NeaGreece
Διαφημιστειτε
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτικήσ
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτικήσ
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Αρχική ΑΚΡΙΒΕΙΑ

Σούπερ μάρκετ: Οι τιμές βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων

May 13, 2025
in ΑΚΡΙΒΕΙΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ, οικονομία, ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ, ΤΙΜΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Σούπερ μάρκετ: Οι τιμές βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων
Share on FacebookShare on Twitter

Η χρηματική δαπάνη παραμένει το κύριο κριτήριο για την επιλογή τροφίμων, με την ποιότητα να κερδίζει έδαφος, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)

Η έρευνα διεξήχθη τον Φεβρουάριο του 2025 και εξερεύνησε διάφορα θέματα σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών και τις αγορές τους.

Πόσο συχνά επισκέπτονται οι καταναλωτές τα σούπερ μάρκετ

Πηγή: ΙΕΛΚΑ

Γενικά, παρατηρείται σταθερότητα στους βασικούς παράγοντες αγοραστικής συμπεριφοράς. Οι καταναλωτές επισκέπτονται κατά μέσο όρο 3,2 σούπερ μάρκετ την εβδομάδα, ελαφρώς αυξημένα σε σχέση με πέρυσι, καταγραφόμενοι περίπου 13 επισκέψεις μηνιαίως. Αυτές οι επισκέψεις πραγματοποιούνται σε περίπου 2,2 διαφορετικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, υποδεικνύοντας τις πολυκαναλικές τάσεις.

Μειωμένη εβδομαδιαία δαπάνη

Εντυπωσιακό είναι ότι, παρά τις ανατιμήσεις, οι καταναλωτές δηλώνουν μικρότερη εβδομαδιαία δαπάνη, κάτι που μπορεί να οφείλεται σε μικρότερες αγορές ή σε αύξηση δαπανών σε άλλα είδη. Πιο συγκεκριμένα, τα αρτοπωλεία καταγράφουν τις περισσότερες μηνιαίες επισκέψεις με 10, ακολουθούμενα από καφετέριες με 6, μίνι μάρκετ με 5,5, και εξειδικευμένα καταστήματα με περίπου 4.

Μέσος όρος μηνιαίων επισκέψεων

Πηγή: ΙΕΛΚΑ

Κριτήρια επιλογής τροφίμων από τους καταναλωτές

Πηγή: ΙΕΛΚΑ

Η έρευνα αποκαλύπτει μια διαφοροποίηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή τροφίμων από τους καταναλωτές παρουσιάζονται σταδιακά. Η χρηματική δαπάνη παραμένει το κύριο κριτήριο με 47%, αν και σημειώνει μείωση σε σχέση με το 2024. Η ποιότητα έρχεται δεύτερη, με το 30% των καταναλωτών να την επισημαίνει, σημειώνοντας αύξηση συγκριτικά με πέρσι. Αυτό δείχνει ότι οι καταναλωτές αρχίζουν να δίνουν λιγότερη σημασία στην τιμή απ’ ότι πέρυσι, με τη διαφορά ανάμεσα στα δύο κριτήρια να κλείνει σημαντικά.

Προτίμηση χαμηλών τιμών έναντι προσφορών και εκπτώσεων

Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές δείχνουν σαφώς προτίμηση στις χαμηλές τιμές παρά στις προσφορές. Από το 2017 έως το 2022, η πλειοψηφία προτιμούσε προσφορές, αλλά από το 2023 και ύστερα, οι περισσότεροι δεν επιζητούν πια προσφορές, με μόνο το 19% να τις προτιμά.

Ωστόσο, το 58% των καταναλωτών δηλώνει ότι αναζητά ενεργά προσφορές στο σούπερ μάρκετ, αριθμός που παραμένει σχεδόν σταθερός τα τελευταία 5 χρόνια. Οι καταναλωτές αξιοποιούν τις προωθητικές ενέργειες, αλλά προτιμούν τις χαμηλές τιμές από τις εκπτώσεις.

Συμπερασματικά, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, «οι τάσεις στην αγοραστική συμπεριφορά έχουν υποστεί μικρές αλλαγές το 2025, με μια σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα».

Tags: βασικόγιαΕπιλογήκριτήριομάρκετοισούπερτηντιμέςτροφίμων
Προηγούμενο Άρθρο

ΔΕΗ: Αναπτύσσει τα συστήματα ΑΙ

Επόμενο Άρθρο

«Επείγουσα ανάγκη για νέο, οργανωμένο και συνεκτικό μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης»

Επόμενο Άρθρο
«Επείγουσα ανάγκη για νέο, οργανωμένο και συνεκτικό μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης»

«Επείγουσα ανάγκη για νέο, οργανωμένο και συνεκτικό μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης»

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

  • ΣΧΕΤΙΚΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακολουθήστε Μας

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • LIFESTYLE

© 2025 NeaGreece.gr.