• Latest
Σούπερ μάρκετ: Οι τιμές βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων

Σούπερ μάρκετ: Οι τιμές βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων

May 13, 2025
Γιώργος Παράσχος: Η ανάρτηση που πυροδότησε φήμες για την υγεία του

Γιώργος Παράσχος: Η ανάρτηση που πυροδότησε φήμες για την υγεία του

May 19, 2025
Άφησε υπονοούμενα ότι το πρόβλημα υγείας του Μπάιντεν ήταν ήδη γνωστό

Άφησε υπονοούμενα ότι το πρόβλημα υγείας του Μπάιντεν ήταν ήδη γνωστό

May 19, 2025
«Μέχρι το τελευταίο επεισόδιο δεν ήξερα ούτε εγώ ποιος είμαι»

«Μέχρι το τελευταίο επεισόδιο δεν ήξερα ούτε εγώ ποιος είμαι»

May 19, 2025
Βρετανία, Καναδάς και Γαλλία προσφέρουν «τεράστιο βραβείο» στη Χαμάς

Βρετανία, Καναδάς και Γαλλία προσφέρουν «τεράστιο βραβείο» στη Χαμάς

May 19, 2025
Γιάννης Μπέζος για Ναταλία Τσαλίκη: Είμαστε συνταξιδιώτες στον χρόνο της ζωής

Γιάννης Μπέζος για Ναταλία Τσαλίκη: Είμαστε συνταξιδιώτες στον χρόνο της ζωής

May 19, 2025
91 νεκροί σε βομβαρδισμούς και επιθέσεις του Ισραήλ

91 νεκροί σε βομβαρδισμούς και επιθέσεις του Ισραήλ

May 19, 2025
Αγαπήθηκε δίκαια από το κοινό, που είδε στο πρόσωπό του έναν από τους διαχρονικούς σταρ της οθόνης

Νίκος Γαλανός: Συγκινεί η Κατερίνα Μαραγκού για τον θάνατό του

May 19, 2025
«Και με τον αδελφό μου αν παίξουμε μαζί θα θέλω να τον σκοτώσω, όμως τον αγαπώ μέχρι θανάτου»

«Και με τον αδελφό μου αν παίξουμε μαζί θα θέλω να τον σκοτώσω, όμως τον αγαπώ μέχρι θανάτου»

May 19, 2025
Γιάννης Μπέζος: Οι προτάσεις που μου έκαναν μετά τους «Απαράδεκτους»

Γιάννης Μπέζος: Οι προτάσεις που μου έκαναν μετά τους «Απαράδεκτους»

May 19, 2025
Θεσσαλονίκη: Σε σοκ οι μαθητές μετά την επίθεση από εξωσχολικούς

Πάτρα: Νέο περιστατικό βίας μεταξύ ανηλίκων

May 19, 2025
Να μην «φύγουν» οι ΗΠΑ από τις διαπραγματεύσεις

Να μην «φύγουν» οι ΗΠΑ από τις διαπραγματεύσεις

May 19, 2025
Austriacard Holdings: Μειωμένο το Α’ τρίμηνο 2025

Austriacard Holdings: Μειωμένο το Α’ τρίμηνο 2025

May 19, 2025
NeaGreece
Advertisement
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Home ΑΚΡΙΒΕΙΑ

Σούπερ μάρκετ: Οι τιμές βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων

info@neagreece.gr by [email protected]
May 13, 2025
in ΑΚΡΙΒΕΙΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ, οικονομία, ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ, ΤΙΜΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
0
Σούπερ μάρκετ: Οι τιμές βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η χρηματική δαπάνη παραμένει το κύριο κριτήριο για την επιλογή τροφίμων, με την ποιότητα να κερδίζει έδαφος, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)

Η έρευνα διεξήχθη τον Φεβρουάριο του 2025 και εξερεύνησε διάφορα θέματα σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών και τις αγορές τους.

Πόσο συχνά επισκέπτονται οι καταναλωτές τα σούπερ μάρκετ

Πηγή: ΙΕΛΚΑ

Γενικά, παρατηρείται σταθερότητα στους βασικούς παράγοντες αγοραστικής συμπεριφοράς. Οι καταναλωτές επισκέπτονται κατά μέσο όρο 3,2 σούπερ μάρκετ την εβδομάδα, ελαφρώς αυξημένα σε σχέση με πέρυσι, καταγραφόμενοι περίπου 13 επισκέψεις μηνιαίως. Αυτές οι επισκέψεις πραγματοποιούνται σε περίπου 2,2 διαφορετικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, υποδεικνύοντας τις πολυκαναλικές τάσεις.

Μειωμένη εβδομαδιαία δαπάνη

Εντυπωσιακό είναι ότι, παρά τις ανατιμήσεις, οι καταναλωτές δηλώνουν μικρότερη εβδομαδιαία δαπάνη, κάτι που μπορεί να οφείλεται σε μικρότερες αγορές ή σε αύξηση δαπανών σε άλλα είδη. Πιο συγκεκριμένα, τα αρτοπωλεία καταγράφουν τις περισσότερες μηνιαίες επισκέψεις με 10, ακολουθούμενα από καφετέριες με 6, μίνι μάρκετ με 5,5, και εξειδικευμένα καταστήματα με περίπου 4.

Μέσος όρος μηνιαίων επισκέψεων

Πηγή: ΙΕΛΚΑ

Κριτήρια επιλογής τροφίμων από τους καταναλωτές

Πηγή: ΙΕΛΚΑ

Η έρευνα αποκαλύπτει μια διαφοροποίηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή τροφίμων από τους καταναλωτές παρουσιάζονται σταδιακά. Η χρηματική δαπάνη παραμένει το κύριο κριτήριο με 47%, αν και σημειώνει μείωση σε σχέση με το 2024. Η ποιότητα έρχεται δεύτερη, με το 30% των καταναλωτών να την επισημαίνει, σημειώνοντας αύξηση συγκριτικά με πέρσι. Αυτό δείχνει ότι οι καταναλωτές αρχίζουν να δίνουν λιγότερη σημασία στην τιμή απ’ ότι πέρυσι, με τη διαφορά ανάμεσα στα δύο κριτήρια να κλείνει σημαντικά.

Προτίμηση χαμηλών τιμών έναντι προσφορών και εκπτώσεων

Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές δείχνουν σαφώς προτίμηση στις χαμηλές τιμές παρά στις προσφορές. Από το 2017 έως το 2022, η πλειοψηφία προτιμούσε προσφορές, αλλά από το 2023 και ύστερα, οι περισσότεροι δεν επιζητούν πια προσφορές, με μόνο το 19% να τις προτιμά.

Ωστόσο, το 58% των καταναλωτών δηλώνει ότι αναζητά ενεργά προσφορές στο σούπερ μάρκετ, αριθμός που παραμένει σχεδόν σταθερός τα τελευταία 5 χρόνια. Οι καταναλωτές αξιοποιούν τις προωθητικές ενέργειες, αλλά προτιμούν τις χαμηλές τιμές από τις εκπτώσεις.

Συμπερασματικά, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, «οι τάσεις στην αγοραστική συμπεριφορά έχουν υποστεί μικρές αλλαγές το 2025, με μια σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα».

Tags: βασικόγιαΕπιλογήκριτήριομάρκετοισούπερτηντιμέςτροφίμων
Previous Post

ΔΕΗ: Αναπτύσσει τα συστήματα ΑΙ

Next Post

«Επείγουσα ανάγκη για νέο, οργανωμένο και συνεκτικό μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης»

info@neagreece.gr

[email protected]

Next Post
«Επείγουσα ανάγκη για νέο, οργανωμένο και συνεκτικό μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης»

«Επείγουσα ανάγκη για νέο, οργανωμένο και συνεκτικό μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης»

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

Navigate Site

  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

Follow Us

No Result
View All Result

© 2025 NeaGreece.gr.