Στο Κουλούρι εντοπίστηκε τμήμα του κόκπιτ της δεύτερης ηλεκτρομηχανής της μοιραίας εμπορικής αμαξοστοιχίας, η οποία συγκρούστηκε με το επιβατηγό τρένο στα Τέμπη, σύμφωνα με πληροφορίες από τη «Ελευθερία» της Λάρισας.
Ο εντοπισμός αυτών των τμημάτων της καμπίνας έχει ιδιαίτερη σημασία για την έρευνα σχετικά με τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας, καθώς, όπως επισημαίνεται στο πρόσφατο πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), η επίμαχη καμπίνα φέρεται να έχει “εξαφανιστεί” μετά τη σύγκρουση. Αυτό έχει προκαλέσει εικασίες ότι το “άγνωστο καύσιμο” που προκάλεσε την καταστροφική φωτιά δεν μεταφερόταν στα ανοιχτά βαγόνια με τις λαμαρίνες, αλλά βρισκόταν στην “εξαφανισμένη” καμπίνα. Σύμφωνα με τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, η φωτιά που ξέσπασε ύστερα από τη σύγκρουση δυο αμαξοστοιχιών έχει οδηγήσει στο θάνατο 5 έως 8 επιβατών που βρισκόντουσαν στη θέση τους.
Στις σελίδες 39 και 40 του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αναφέρεται: «Το πίσω τμήμα του πρώτου βαγονιού μπορεί να αναγνωριστεί μεταξύ των υπολειμμάτων στην περιοχή Κουλούρι, ωστόσο το μπροστινό του τμήμα δεν είναι διαθέσιμο προς εξέταση, καθώς προφανώς έχει κοπεί σε μικρότερα κομμάτια για να διευκολυνθεί η μεταφορά του. Αυτή η διαδικασία δεν καταγράφηκε και δεν υπάρχουν φωτογραφίες αποτυπωμένες που να δείχνουν το βαγόνι στην αρχική του κατάσταση στον τόπο του ατυχήματος πριν γίνει η κοπή και η μετακίνηση του από άγνωστο φορέα.»
Επιπλέον, υπογραμμίζεται ότι «η πίσω καμπίνα του μηχανοδηγού της μηχανής 120-012 φαινόταν να έχει αποκοπεί από το υπόλοιπο όχημα και δεν μπορεί να αναγνωριστεί πλήρως ανάμεσα στα συντρίμμια, εκτός από ένα μικρό τμήμα της οροφής και τον πάνω προβολέα της (που βρίσκεται μπροστά από το πρώτο εμπορευματικό βαγόνι). Το υπόλοιπο τμήμα της καμπίνας δεν αναγνωρίζεται ως ενιαία δομή, ενώ ούτε η πρόσοψη με τον βαμμένο αριθμό ούτε οι δυο κόκκινοι προβολείς είναι ορατοί ανάμεσα στα συντρίμμια. Πιθανόν, η ελλείπουσα δομή να βρίσκεται ανάμεσα στα κατεστραμμένα και απανθρακωμένα υπολείμματα του Βαγονιού Εστιατορίου, καθώς σε αυτό το σημείο η φωτιά είχε καύσει τόσο έντονα, που κατέστρεψε ολοκληρωτικά το μπλε χρώμα της μηχανής, κάνοντάς την μη αναγνωρίσιμη.»
Πρωινές ώρες χθες, στο Κουλούρι πραγματοποίησαν έρευνες οι πυροσβέστες της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (ΔΑΕΕ) του Πυροσβεστικού Σώματος καθώς και δικαστικοί πραγματογνώμονες, οι οποίοι, σύμφωνα με τη «Ελευθερία», εντόπισαν κομμάτια (όπως καθίσματα) της καμπίνας και σχεδίαζαν να τα «συναρμολογήσουν» ώστε να μπορέσουν να διαπιστώσουν αν η παραμόρφωση της δεύτερης μηχανής προήλθε από τη σύγκρουση με το πίσω βαγόνι που μετέφερε λαμαρίνες ή από τη φωτιά.
Ο εφέτης-ανακριτής περιμένει τώρα την έκθεση της αυτοψίας από το κλιμάκιο της ΔΑΕΕ του Πυροσβεστικού Σώματος. Το κλιμάκιο αυτό, μαζί με μέλη της Χημικής Υπηρεσίας Λάρισας, βρέθηκε στην περιοχή από την Παρασκευή, στο πλαίσιο της πραγματογνωμοσύνης που διενήργησε ο εφέτης- ανακριτής, μετά την ανακοίνωση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, που δημοσιοποιήθηκε πριν από μόλις δέκα ημέρες, στις 27 Φεβρουαρίου 2025.
Έκθεση αυτοψίας
Κατά τη διάρκεια της προχθεσινής αυτοψίας, παρουσία του εφέτη-ανακριτή, μέλη του μικτού κλιμακίου της Χημικής Υπηρεσίας Λάρισας και Θεσσαλονίκης συγκέντρωσαν δείγματα από τα συντρίμμια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, τα οποία θα σταλούν για εργαστηριακή ανάλυση στη Χημική Υπηρεσία Αθηνών.
Αφού ολοκληρωθεί η χημική ανάλυση, το κλιμάκιο της ΔΑΕΕ θα παραδώσει την έκθεσή του στον εφέτη-ανακριτή, προκειμένου να διατυπωθεί ένα κρίσιμο ερώτημα για την πορεία της έρευνας: κατά πόσο η πίσω καμπίνα της δεύτερης μηχανής καταστράφηκε λόγω της σύγκρουσης με τη φορτάμαξα που μετέφερε λαμαρίνες ή εξαιτίας της φωτιάς που προκλήθηκε από το “άγνωστο καύσιμο” μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.