Η Safe Bulkers, που ανήκει στα συμφέροντα του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, εστιάζει σε διαρκείς επενδύσεις με ισχυρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, διαχειριζόμενη 47 πλοία και έχοντας σε εξέλιξη ένα ναυπηγικό πρόγραμμα 18 νεότευκτων πλοίων (15 τύπου kamsarmax και 3 τύπου post-panamax).
Η εταιρεία, εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, δημοσίευσε το ESG report για το 2024, που αναδεικνύει τη δέσμευσή της σε νέα οικολογικά πλοία και πράσινες αναβαθμίσεις του υπάρχοντος στόλου.
Από το 2018, η Safe Bulkers έχει επενδύσει στην καινοτομία με στόχο τη βελτίωση της περιβαλλοντικής απόδοσης των δραστηριοτήτων της.
Έχει δαπανήσει περίπου 546,6 εκατ. δολάρια μέχρι το 2024 για την αναβάθμιση συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος (BWTS), καθαρισμού καυσαερίων (EGCS), βελτίωσης της υδροδυναμικής του κύτους (hull ducts), ναυπήγησης νέων πλοίων και εφαρμογής οικολογικών χρωμάτων (ULFP), ενώ επιπλέον έχει δεσμεύσει 201,6 εκατ. δολάρια για περιβαλλοντικές επενδύσεις μέχρι το 2027.
Υψηλή ενεργειακή απόδοση
Στο μήνυμά του προς τους μετόχους, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, κ. Χατζηιωάννου, αναφέρεται στις νέες κανονιστικές εξελίξεις και στις πράσινες επενδύσεις της Safe Bulkers.

Κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Χατζηιωάννου τονίζει ότι η έκδοση του ESG report του 2024 συμπίπτει με την έγκριση του Παγκόσμιου Προτύπου Καυσίμων (Global Fuel Standard) από την 83η σύνοδο της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC 83) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
«Αν και υπάρχουν αβεβαιότητες και προκλήσεις στην εφαρμογή μέτρων, οι εταιρείες που επενδύουν σε σύγχρονους στόλους υψηλής ενεργειακής απόδοσης και χρησιμοποιούν εναλλακτικά πράσινα καύσιμα θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι του παραδοσιακού, γηρασμένου στόλου».
Ο κ. Χατζηιωάννου εξέφρασε επίσης υπερηφάνεια για το γεγονός ότι η Safe Bulkers δεν διαθέτει πλοία κατηγοριών «Ε» και «D» για το 2024, σύμφωνα με τις κατηγορίες εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του ΙΜΟ.
Αυτό οφείλεται στο εκτενές πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου, στη robust εταιρική διακυβέρνηση και στην ανταπόκριση στις ανάγκες της κοινωνίας μέσω δωρεών και προγραμμάτων για την κοινότητα.
Ο πρόεδρος της Safe Bulkers, δρ Λουκάς Μπαρμπαρής, σημειώνει ότι το ESG report προσφέρει «μια ολοκληρωμένη εικόνα των περιβαλλοντικών και κοινωνικών πρακτικών μας», αντικατοπτρίζοντας τη στρατηγική δέσμευσή μας για τη διαχείριση των περιβαλλοντικών κινδύνων.
Το «πράσινο» orderbook
Η εταιρεία ανανεώνει τον στόλο της με νεότευκτα πλοία που πληρούν τους κανονισμούς του IMO για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η Safe Bulkers προχωρά επίσης σε επιλεκτικές πωλήσεις παλαιότερων πλοίων. Το πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων Φάσης 3 NOx Tier III περιλαμβάνει συνολικά 18 πλοία, συμπεριλαμβανομένων συμβάσεων για δύο διπλού καυσίμου πλοία τύπου kamsarmax.
Η συνολική κεφαλαιακή δαπάνη του προγράμματος ανέρχεται σε περίπου 662,1 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων τα 486,2 εκατ. (73%) έχουν ήδη καταβληθεί.
Επιπλέον, η Safe Bulkers διαθέτει ενεργό βιβλίο παραγγελιών για έξι νέα kamsarmax πλοία, εκ των οποίων τα δύο θα είναι διπλού καυσίμου μεθανόλης.
Στο πλαίσιο αυτό, οι συνολικές επενδύσεις ανέρχονται σε περίπου 252,4 εκατ. δολάρια, με τα 76,5 εκατ. να έχουν ήδη καταβληθεί.
Μείωση του δείκτη AER
Για το 2024, η Safe Bulkers πέτυχε μείωση του ενεργειακού δείκτη AER κατά 6,09%, ενώ παρήγγειλε δύο πλοία που θα μπορούν να κινούνται με πράσινη μεθανόλη και αναμένει 11 bulk carriers φάσης ΙΙΙ του ΙΜΟ.