Όταν η Κέιτ Σάλιβαν ξεκίνησε να φτιάχνει τα πρώτα της κοσμήματα στην κρεβατοκάμαρά της στα 19 της, δεν μπορούσε να φανταστεί ότι λίγα χρόνια αργότερα οι δημιουργίες της θα φοριούνταν από τη SZA στη σκηνή και τη Gigi Hadid σε παγκοσμίως διαδεδομένες φωτογραφίες.
Σήμερα, στα 26 της, η επιχείρησή της, The Sage Vintage, έχει πωλήσεις που ξεπερνούν τα 570.000 δολάρια μόνο για το 2024, ενώ όνειρο της είναι πλέον το επόμενο βήμα: ένα φυσικό κατάστημα και νέα σειρά ρούχων.
Η ιστορία της, όπως την αφηγείται στο CNBC Make It, ξεκινά το 2017, όταν αφήνει το πανεπιστήμιο, όπου σπούδαζε νευροεπιστήμη, και επιστρέφει στο πατρικό της έξω από το Σικάγο.
Η έμπνευση από τα παζάρια
Για να κερδίσει χρήματα, αρχίζει να πουλά ρούχα από thrift stores μέσω της πλατφόρμας Depop. Η πανδημία αλλάζει τα σχέδιά της, αναγκάζοντάς την να επαναστατήσει. Ένα παλιό σετ για χειροποίητα κοσμήματα φέρνει την έμπνευση για κάτι νέο.
«Άρχισα να αποσυναρμολογώ vintage κολιέ και να φτιάχνω charm necklaces – έτσι ξεκίνησαν όλα», λέει. Με τη βοήθεια του πατέρα της, αναζητά γούρια σε παζάρια και μεταποιεί κομμάτια που αρχικά πουλά στα 60-100 δολάρια. Το 2020, δημιουργεί τη δική της ιστοσελίδα, ονομάζοντάς την The Sage Vintage, εμπνευσμένο από τον σκύλο της, Sage, και αφήνει πίσω την ιδέα του «συμβατικού επαγγέλματος».
Μέχρι το τέλος του 2020, οι πωλήσεις της φτάνουν τα 70.000 δολάρια, αλλά η πραγματική εκτόξευση έρχεται το 2022, όταν συνεργάζεται με τη Haricot Vert από τη Νέα Υόρκη. Η πρώτη συλλογή των 30 μοναδικών κομματιών εξαντλείται σε μόλις πέντε λεπτά. Τα κοσμήματά της γίνονται viral στο Pinterest και το Instagram, και πολλές φορές δυσκολεύεται να αναγνωρίσει τις φωτογραφίες της στο feed της.
Η SZA και η Gigi Hadid
Η κορυφαία στιγμή δημοσιότητας έρχεται όταν η SZA φορεί το περιδέραιό της σε φεστιβάλ και η Gigi Hadid ζητά τρία custom κομμάτια – ένα «αδιανόητο» highlight για την καριέρα της, όπως το αποκαλεί.
Ωστόσο, οι απαιτήσεις αυξάνονται και η Σάλιβαν, εργάζοντας 14-16 ώρες την ημέρα, συνειδητοποιεί ότι χρειάζεται να αλλάξει στρατηγική.
Αντί για μοναδικά κομμάτια, αρχίζει να κατασκευάζει σειρές, φτιάχνοντας αντίγραφα vintage charms επιμεταλλωμένα με χρυσό και προσφέροντας πιο προσιτές επιλογές (με charms από 12 δολάρια), καθώς και custom κολιέ που κοστίζουν πάνω από 350 δολάρια – το πιο ακριβό κόσμημα στην ιστοσελίδα της κοστίζει 1.148 δολάρια.
Παρουσία στις μπουτίκ
Η μάρκα της αποκτά παρουσία σε φυσικά καταστήματα: η Anthropologie προμηθεύεται την πρώτη παρτίδα αξίας 1.500 δολαρίων, και μπουτίκ σε όλη τη χώρα ακολουθούν. Το 2023 μετακομίζει στο Αϊντάχο, αποκτά σπίτι και δημιουργεί εργαστήριο στον κήπο της με δάνειο 67.000 δολαρίων από το Shopify, το οποίο έχει ήδη αποπληρώσει κατά το ήμισυ.
Σήμερα, απασχολεί τρεις εξωτερικούς συνεργάτες, διατηρεί η ίδια τον δημιουργικό έλεγχο, εργάζεται πλέον «9 με 5» και σκοπεύει να πληρώνει τον εαυτό της με ετήσιο μισθό 100.000 δολαρίων από το 2025. Το επόμενο βήμα; Ένα φυσικό κατάστημα στο Σικάγο και η επιστροφή στον τομέα της ένδυσης, λανσάροντας μια νέα σειρά ρούχων.