• Latest
14 δισ. και 150.000 θέσεις εργασίας η συμβολή της «γαλανόλευκης» ναυτιλιακής βιομηχανίας στην ελληνική οικονομία

14 δισ. και 150.000 θέσεις εργασίας η συμβολή της «γαλανόλευκης» ναυτιλιακής βιομηχανίας στην ελληνική οικονομία

May 28, 2025
Στη φάκα της ΑΑΔΕ 2,5 εκατομμύρια λαθραία τσιγάρα στους Κήπους

Στη φάκα της ΑΑΔΕ 2,5 εκατομμύρια λαθραία τσιγάρα στους Κήπους

May 31, 2025
Πρόσκρουση πλοίου στο λιμάνι της Τήνου

Πρόσκρουση πλοίου στο λιμάνι της Τήνου

May 31, 2025
Το No1 σνακ για απώλεια βάρους και ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, σύμφωνα με ειδικό

Το No1 σνακ για απώλεια βάρους και ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, σύμφωνα με ειδικό

May 31, 2025
Στη Δαμασκό ο ΥΠΕΞ της Σαουδικής Αραβίας, υπόσχεται να βοηθήσει στην ανοικοδόμηση της χώρας

Στη Δαμασκό ο ΥΠΕΞ της Σαουδικής Αραβίας, υπόσχεται να βοηθήσει στην ανοικοδόμηση της χώρας

May 31, 2025
Public consultation on the draft law banning the sale of tobacco and alcohol to minors

Public consultation on the draft law banning the sale of tobacco and alcohol to minors

May 31, 2025
Champions League: Επεισόδια στο μετρό του Μονάχου μεταξύ των οπαδών της Παρί και της Ίντερ

Champions League: Επεισόδια στο μετρό του Μονάχου μεταξύ των οπαδών της Παρί και της Ίντερ

May 31, 2025
Poleman στη Βαρκελώνη ο Πιάστρι

Poleman στη Βαρκελώνη ο Πιάστρι

May 31, 2025
Θα αναθεωρήσει τη συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με το Ισραήλ όσο αυτό απαγορεύει την είσοδο ανθρωπιστικής βοήθειας στην Γάζα

Η Ε.Ε. είναι έτοιμη να ανταποδώσει αν δεν εξευρεθεί αμοιβαία αποδεκτή λύση

May 31, 2025
Συγχαρητήρια στη Βουλιαγμένη, αιχμές για ΚΟΕ

Συγχαρητήρια στη Βουλιαγμένη, αιχμές για ΚΟΕ

May 31, 2025
Πλοίο προσέκρουσε στον προβλήτα του λιμένα του νησιού – Ταλαιπωρία για 40 επιβάτες

Πλοίο προσέκρουσε στον προβλήτα του λιμένα του νησιού – Ταλαιπωρία για 40 επιβάτες

May 31, 2025
Το απλό κόλπο για να γίνουν ξανά καθαρές και αφράτες με 2 υλικά από την κουζίνα σας

Το απλό κόλπο για να γίνουν ξανά καθαρές και αφράτες με 2 υλικά από την κουζίνα σας

May 31, 2025

In Parliament, the new Highway Code: Driving with the use of a mobile phone and driving under the influence of alcohol are penalized

May 31, 2025
NeaGreece
Advertisement
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Home ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ

14 δισ. και 150.000 θέσεις εργασίας η συμβολή της «γαλανόλευκης» ναυτιλιακής βιομηχανίας στην ελληνική οικονομία

info@neagreece.gr by [email protected]
May 28, 2025
in ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΝΗΟΛΟΓΙΟ, ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ, Ναυτιλία, ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ
0
14 δισ. και 150.000 θέσεις εργασίας η συμβολή της «γαλανόλευκης» ναυτιλιακής βιομηχανίας στην ελληνική οικονομία
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η καθοριστική συμβολή της ελληνόκτητης ποντοπόρου ναυτιλίας στην παγκόσμια και εγχώρια οικονομία καταγράφεται σε στοιχεία από τη μελέτη της McKinsey & Company, που παρουσιάστηκε από τον κ. Απόστολο Ζαμπέλα, Partner και Leader of Shipping Practice, στο 9ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της «Ν».

Αξιοσημείωτα, η συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας στην οικονομία της χώρας εκτιμάται σε 14 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ οι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν ετησίως περίπου 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια σε άλλους τομείς της ελληνικής οικονομίας. Σημαντικό είναι ότι η ελληνική ναυτιλία παρέχει 150.000 θέσεις εργασίας στη χώρα.

Επιπλέον, στη μελέτη αναφέρεται το «ελληνικό παράδοξο», αφού η Ελλάδα, αν και αντιπροσωπεύει λιγότερο από 0,3% του παγκόσμιου ΑΕΠ, ελέγχει περίπου το 20% της παγκόσμιας ποντοπόρου ναυτιλίας, αναδεικνύοντας το στρατηγικό της ρόλο στην διεθνή αγορά. Αυτή η αδιαμφισβήτητη επιρροή υπογραμμίζει τη σημασία της ναυτιλίας για τη χώρα, καθώς επηρεάζει μία στις 15 θέσεις εργασίας στον εγχώριο ιδιωτικό τομέα. Συγκεκριμένα, η ποντοπόρος ναυτιλία αποτελεί έναν κύριο πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, ανάλογα με την αυτοκινητοβιομηχανία για τη Γερμανία ή τη βιομηχανία ωρολογοποιίας για την Ελβετία.

Η μελέτη της McKinsey & Company επισημαίνει επίσης κάποιες παρεμβάσεις που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη διατήρηση και ενίσχυση της θέσης της ελληνικής ναυτιλίας. Ειδικότερα, μπορούν να προκύψουν επιπλέον 3-4 δισεκατομμύρια δολάρια ετήσια επίδραση, κυρίως μέσω της επέκτασης της βάσης των Ελλήνων ναυτικών, των ναυπηγείων και της ναυτιλιακής τεχνολογίας. Αυτό είναι εφικτό με στρατηγική τοποθέτηση σε έναν εξελισσόμενο παγκόσμιο εμπορικό χάρτη και την προώθηση συνεργασιών και συμμαχιών για τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας, με στόχο την καινοτομία.

Η θέση της ελληνικής ναυτιλίας στην παγκόσμια σκηνή

Σύμφωνα με την ανάλυση, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέχει περίπου το 32% της παγκόσμιας ναυτιλιακής χωρητικότητας, με μόλις 10-20% των παγκόσμιων εμπορικών ροών να διέρχονται από ευρωπαϊκά λιμάνια. Από αυτή την χωρητικότητα, περίπου τα δύο τρίτα ανήκουν σε ελληνικά συμφέροντα, καθιστώντας την Ελλάδα παγκόσμιο ηγέτη στη θαλάσσια μεταφορά φορτίων.

Ο ελληνικός στόλος ξεπερνά τα 5.000 πλοία, καθιστώντας τον έναν από τους μεγαλύτερους και πιο σημαντικούς παγκοσμίως. Περισσότερο από 26% των θαλάσσιων εισαγωγών αργού πετρελαίου στην Ευρώπη πραγματοποιούνται με ελληνικά δεξαμενόπλοια, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας δεξαμενόπλοιων. Επιπλέον, το 21% της παγκόσμιας δεξαμενής Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) είναι ελληνικής ιδιοκτησίας, καλύπτοντας σημαντικό μέρος των ευρωπαϊκών ενεργειακών αναγκών.

Η ελληνική ναυτιλία ελέγχει σχεδόν το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας στην ποντοπόρο ναυτιλία, αποδεικνύοντας την τεχνογνωσία και στρατηγική διορατικότητα του κλάδου. Η συνολική αξία του ελληνικού ναυτιλιακού ενεργητικού ανέρχεται μεταξύ 140 και 180 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με ετήσια έσοδα που κυμαίνονται από 40 έως 50 δισεκατομμύρια δολάρια.

Παγκοσμίως, υπάρχουν περίπου 60.000 υπερωκεάνια πλοία άνω των 1.000 gross tonnage (GT), με περισσότερες από 11.000 εταιρείες να δραστηριοποιούνται στην ποντοπόρο ναυτιλία. Η συνολική αξία ενεργητικού των σκαφών ξεπερνά τα 1,1 έως 1,3 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο, με τα συνολικά ετήσια έσοδα του κλάδου να εκτιμώνται από 400 έως 450 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η ελληνική ναυτιλία παραμένει ένας από τους κύριους μοχλούς της ελληνικής οικονομίας, με σημαντική επιρροή σε διεθνές και εθνικό επίπεδο. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, τα ελληνόκτητα πλοία αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό ποσοστό των παγκόσμιων «τόνων-μιλίων», δηλαδή του συνδυασμού του βάρους φορτίου και της απόστασης μεταφοράς. Πιο συγκεκριμένα:

  • Το 16% των παγκόσμιων τόνων-μιλίων των δεξαμενόπλοιων προέρχεται από ελληνικά πλοία.
  • Το 16% των τόνων-μιλίων των χύδην φορτηγών καλύπτεται από την ελληνική πλοιοκτησία.
  • Το 27% των τόνων-μιλίων στη μεταφορά LNG (Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου) πραγματοποιείται από ελληνικά πλοία.

Η παρουσία αυτή είναι αναμφισβήτητα εντυπωσιακή σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και κρίσιμη για την ελληνική οικονομία. Εντυπωσιακό είναι επίσης ότι περίπου 15% αυτής της απασχόλησης προέρχεται από μη ναυτιλιακές δραστηριότητες, δείχνοντας τη διάσταση των παρενεργειών.

Απασχόληση και μισθοδοσία:

  • Το 10% του συνολικού ιδιωτικού μισθολογίου στην Ελλάδα σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με τον ναυτιλιακό τομέα.
  • Το 6% της συνολικής ιδιωτικής απασχόλησης προέρχεται από τον ναυτιλιακό τομέα.

Οι ναυτιλιακές θέσεις εργασίας προσφέρουν τριπλάσιους μισθούς από τον μέσο όρο της χώρας. Για παράδειγμα, ο μέσος ετήσιος μισθός για χερσαίες ναυτιλιακές θέσεις φτάνει περίπου τα 55.000 ευρώ, ενώ για τους ναυτικούς ο μέσος ετήσιος μισθός κυμαίνεται γύρω από τα 65.000 ευρώ, κάνοντάς τους έναν από τους πιο κερδοφόρους τομείς στην ελληνική αγορά εργασίας.

Οι θέσεις εργασίας που δημιουργούνται περιλαμβάνουν:

  • Άμεσες θέσεις: 20.000 στον τομέα της διαχείρισης πλοίων (ship management), 17.000 ναυτικοί σε ελληνόκτητα πλοία και 9.000 θέσεις στο ευρύτερο ναυτιλιακό cluster (πρακτορεία, νομικές και τεχνικές υπηρεσίες, ναυλώσεις κ.λπ.).

Κοινωνική συνεισφορά

Η μελέτη υπογραμμίζει τη φιλανθρωπική δράση των Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι προσφέρουν σημαντικά ποσά που εκτιμώνται πάνω από 400-500 εκατομμύρια δολάρια ετησίως σε κοινωνικές πρωτοβουλίες. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στον τομέα της υγείας με 100-120 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, καθώς και στην εκπαίδευση με 50-60 εκατομμύρια δολάρια ανά έτος.

Tags: ΒιομηχανίαςΓαλανόλευκηςδισελληνικήεργασίαςθέσειςκαιναυτιλιακήςοικονομίαστηνσυμβολήτης
Previous Post

Μητσοτάκης στο Υπουργικό Συμβούλιο: Ιδρύεται Εθνική Αρχή εποπτείας της αγοράς στα πρότυπα της Σουηδίας

Next Post

Καταγράφηκαν οι πιο λεπτομερείς εικόνες του ηλιακού στέμματος (βίντεο)

info@neagreece.gr

[email protected]

Next Post
Καταγράφηκαν οι πιο λεπτομερείς εικόνες του ηλιακού στέμματος (βίντεο)

Καταγράφηκαν οι πιο λεπτομερείς εικόνες του ηλιακού στέμματος (βίντεο)

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

Navigate Site

  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

Follow Us

No Result
View All Result

© 2025 NeaGreece.gr.