• ΠΡΟΣΦΑΤΑ
100 δισ. δολάρια το 2035 τα πρόστιμα από τα μεσοπρόθεσμα μέτρα του ΙΜΟ για τα καύσιμα

100 δισ. δολάρια το 2035 τα πρόστιμα από τα μεσοπρόθεσμα μέτρα του ΙΜΟ για τα καύσιμα

May 28, 2025
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προκάλεσε την πολύωρη διακοπή των δρομολογίων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προκάλεσε την πολύωρη διακοπή των δρομολογίων

June 25, 2025
Ο «έμπορος χαλιών» που βάζει ξανά το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ

Ο «έμπορος χαλιών» που βάζει ξανά το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ

June 25, 2025
Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις «υπέστησαν σοβαρές ζημιές» από τις αμερικανικές επιδρομές

Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις «υπέστησαν σοβαρές ζημιές» από τις αμερικανικές επιδρομές

June 25, 2025
Από αύριο επεκτείνεται πιλοτικά σε 3 κλάδους

Από αύριο επεκτείνεται πιλοτικά σε 3 κλάδους

June 25, 2025
Χάγη: Ο Ρούτε αποκάλεσε τον Τραμπ «μπαμπά» σε συνέντευξη Τύπου

Χάγη: Ο Ρούτε αποκάλεσε τον Τραμπ «μπαμπά» σε συνέντευξη Τύπου

June 25, 2025
500.000 ευρώ για εκσυγχρονισμό των κτηρίων του ΟΠΑ

500.000 ευρώ για εκσυγχρονισμό των κτηρίων του ΟΠΑ

June 25, 2025
Προσκάλεσε για δεύτερη φορά τον Τραμπ στο Μπάκιγχαμ

Προσκάλεσε για δεύτερη φορά τον Τραμπ στο Μπάκιγχαμ

June 25, 2025
57χρονη πέθανε την ώρα που έτρωγε με την κόρη της

66χρονος εντοπίστηκε νεκρός από σφαίρα στο κεφάλι

June 25, 2025
Αναλαμβάνω τα καθήκοντα του προέδρου της Προανακριτικής Επιτροπής με αίσθημα ευθύνης για την αναζήτηση της αλήθειας και με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας

Αναλαμβάνω τα καθήκοντα του προέδρου της Προανακριτικής Επιτροπής με αίσθημα ευθύνης για την αναζήτηση της αλήθειας και με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας

June 25, 2025
Κεραυνός σκότωσε τον γαμπρό σε παραλία

Κεραυνός σκότωσε τον γαμπρό σε παραλία

June 25, 2025
Μετά τις ύβρεις Τραμπ, η χυδαία χειρονομία του Τζέι ντι Βανς σε ομιλία στο Οχάιο (βίντεο)

Μετά τις ύβρεις Τραμπ, η χυδαία χειρονομία του Τζέι ντι Βανς σε ομιλία στο Οχάιο (βίντεο)

June 25, 2025
Επτά Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί στη Γάζα

Επτά Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί στη Γάζα

June 25, 2025
NeaGreece
Διαφημιστειτε
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτικήσ
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτικήσ
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Αρχική Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

100 δισ. δολάρια το 2035 τα πρόστιμα από τα μεσοπρόθεσμα μέτρα του ΙΜΟ για τα καύσιμα

May 28, 2025
in Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, Ναυτιλία, ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ, ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ
100 δισ. δολάρια το 2035 τα πρόστιμα από τα μεσοπρόθεσμα μέτρα του ΙΜΟ για τα καύσιμα
Share on FacebookShare on Twitter

Η μετάβαση στη βιώσιμη ναυτιλία είναι πια επιτακτική – και το κόστος είναι σημαντικό. Στην 5η και τελευταία ενότητα του 9ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της «Ναυτεμπορικής», κορυφαία στελέχη του κλάδου και ειδικοί σε τεχνολογικές και ρυθμιστικές εξελίξεις εξέτασαν το κρίσιμο ερώτημα: πώς διατηρείται η ανταγωνιστικότητα όταν τα περιβαλλοντικά κόστη αυξάνονται και το ρυθμιστικό πλαίσιο αλλάζει συνεχώς;

Σύμφωνα με την Ιωάννα Προκοπίου, CEO της Sea Traders, οι πρόσθετοι φόροι από τα προτεινόμενα μέτρα του ΙΜΟ για τα καύσιμα αναμένονται να φτάσουν τα 100 δισ. δολάρια έως το 2035. Σε αυτά τα κόστη, δεν περιλαμβάνονται οι επιπλέον χρεώσεις που επιφέρει ο κανονισμός FuelEU της Ε.Ε. Αυτό σημαίνει ότι, με τις τρέχουσες τιμές, το κόστος για τα πλοία θα μπορούσε να διπλασιαστεί μέχρι το 2035.

Papadakis Press

Αυτά τα δεδομένα οδήγησαν τους παρευρισκόμενους να ζητήσουν ένα σαφές, απλό και δίκαιο ρυθμιστικό πλαίσιο, σχολιάζοντας τον αντίκτυπο των περιβαλλοντικών μέτρων στις καθημερινές λειτουργίες των ναυτιλιακών επιχειρήσεων.

Ενδεικτικά, η κα. Προκοπίου παρουσίασε στοιχεία σχετικά με την επιβάρυνση της εταιρείας της. Ένα Kamsarmax που καταναλώνει 6.000 τόνους VLSFO θα πληρώσει το πρώτο έτος 834.000 δολάρια, με το κόστος να φτάνει τα 3 εκατομμύρια δολάρια το 2035. «Μέχρι το 2028, ο ΙΜΟ θα επιβάλει το International Fuel Standard, δηλώνοντας ότι το ποσό που θα συγκεντρωθεί ως ποινές θα ανέρχεται μεταξύ 15-30 δισ. δολαρίων, φτάνοντας τα 100 δισ. δολάρια μέχρι το 2035».

Σχετικά με τη μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα σε ανανεώσιμες πηγές, η κα. Προκοπίου ανέφερε τους απαιτούμενους όγκους και τα διαθέσιμα αποθέματα: «Για πράσινη μεθανόλη απαιτούνται 440 εκατομμύρια τόνοι ετησίως, ενώ σήμερα έχουμε μόνο 3. Για πράσινη αμμωνία χρειαζόμαστε 470 εκατομμύρια τόνους, με διαθέσιμα μόλις 6,4 εκατομμύρια. Για πράσινο μεθάνιο ή LNG απαιτούνται 180 εκατομμύρια τόνοι, ενώ διαθέτουμε 0,01. Τέλος, για πράσινο υδρογόνο χρειάζονται 70 εκατομμύρια τόνοι και έχουμε 1,5».

Η ακτοπλοΐα

Ο CEO της Attica Group, Πάνος Δικαίος, υπογράμμισε την ανάγκη για ειδική μεταχείριση του κλάδου ακτοπλοΐας, σημειώνοντας ότι τα μέτρα της Ε.Ε. και του ΙΜΟ επηρεάζουν σημαντικά τις επιχειρήσεις.

Papadakis Press

Όπως ανέφερε, όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα περιβάλλον συνεχών πληθωριστικών πιέσεων, που επηρεάζουν τόσο το λειτουργικό κόστος των εταιρειών όσο και τους καταναλωτές, δηλαδή τους επιβάτες.

Ο Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Seanergy Maritime Holdings Corp., τόνισε την ανάγκη ενσωμάτωσης νέων τεχνολογιών στην ναυτιλία, αναφέροντας ότι η εταιρεία έχει ήδη εγκαταστήσει αισθητήρες και συστήματα από το 2025.

Papadakis Press

«Δέκα χρόνια μετά, αυτά τα συστήματα αποτελούν ένα αξιόπιστο εργαλείο με AI που έχει διευκολύνει τη διαδικασία και έχει συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου», τόνισε.

Η τεχνολογία

Σε ό,τι αφορά την τεχνολογία, ο Δημήτρης Αλεξάνδρου (Συνιδρυτής και Διευθυντής Επιχειρηματικής Καινοτομίας, Ubitech) απεφάνθηκε ότι η AI έχει επιφέρει επανάσταση στον τομέα της ναυτιλίας.

Papadakis Press

«Η τεχνητή νοημοσύνη έχει φέρει μεγάλες αλλαγές», τόνισε, αναφέροντας ότι υπάρχει σημαντική δυνατότητα ανάπτυξης εφαρμογών που θα ευνοήσουν τα καύσιμα και τη βιώσιμη μετάβαση.

Η κα. Ελίνα Λίτσα (Partner, Deals Services, Grant Thornton) επισήμανε πως η περιβαλλοντική συμμόρφωση των ναυτιλιακών εταιρειών να λειτουργεί και ως εργαλείο για τη διατήρηση της αξίας τους.

Papadakis Press
Tags: απόγιαδισδολάριαΙΜΟκαύσιμαμεσοπρόθεσμαμέτραπρόστιματαΤοτου
Προηγούμενο Άρθρο

Pierrakakis: The absorption of OPEKEPE by AADE creates a mechanism for subsidies to actual beneficiaries

Επόμενο Άρθρο

Εργκίν Αταμάν: «Έχουμε παίξει πολλές φορές φέτος με τον Ολυμπιακό

Επόμενο Άρθρο
Εργκίν Αταμάν: «Έχουμε παίξει πολλές φορές φέτος με τον Ολυμπιακό

Εργκίν Αταμάν: «Έχουμε παίξει πολλές φορές φέτος με τον Ολυμπιακό

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

  • ΣΧΕΤΙΚΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακολουθήστε Μας

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • LIFESTYLE

© 2025 NeaGreece.gr.