Ο Όμιλος ElvalHalcor κατέγραψε εξαιρετικές επιδόσεις στο Α’ τρίμηνο του 2025, εκμεταλλευόμενος τις ευνοϊκές τιμές παρά την διόρθωση που παρατηρήθηκε τον Μάρτιο, καθώς και την ανάκαμψη της ζήτησης για αλουμίνιο και εύκαμπτη συσκευασία. Συνέχισε να ακολουθεί στρατηγική αποτελεσματικής διαχείρισης του κεφαλαίου κίνησης, μειώνοντας τον καθαρό δανεισμό κατά 95 εκατ. ευρώ από την 31η Μαρτίου 2024 και περιορίζοντας τις επενδύσεις.
Η διοίκηση της ελληνικής εισηγμένης επισημαίνει ότι ο ισολογισμός είναι καλά οργανωμένος, με θετικά στοιχεία ειδικά ως προς την κερδοφορία. Ο όμιλος ElvalHalcor σημειώνει αύξηση εσόδων και πολύ καλές τιμές πώλησης των προϊόντων του, εν μέσω πολλών προκλήσεων και γεωπολιτικής αβεβαιότητας.
Αποτελέσματα
Ο όμιλος παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 1,5%, με οργανική κερδοφορία (a-EBITDA) να φτάνει τα 63,8 εκατ. ευρώ, ενώ ο καθαρός δανεισμός μειώθηκε κατά 95 εκατ. ευρώ από την 31.03.2024. Τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε 45,3 εκατ. ευρώ, από 14,6 εκατ. ευρώ προηγουμένως. Τα ενοποιημένα κέρδη μετά φόρων ξεπέρασαν τα 41,6 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με 14,5 εκατ. ευρώ, και μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 40,3 εκατ. ευρώ από 12,9 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 930,9 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 14,0% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, κυρίως λόγω των υψηλότερων τιμών των μετάλλων.
Αναλυτικά, οι τιμές των μετάλλων στο LME παρέμειναν σε αυξημένα επίπεδα σε σύγκριση με το Α’ τρίμηνο του 2024. Η μέση τιμή του αλουμινίου ήταν 2.497 ευρώ/τόνο, αυξημένη κατά 23,3% από 2.025 ευρώ/τόνο, ενώ η μέση τιμή του χαλκού ανήλθε σε 8.875 ευρώ/τόνο, παρουσιάζοντας αύξηση 9,3%. Τέλος, η μέση τιμή του ψευδάργυρου διαμορφώθηκε στα 2.698 ευρώ/τόνο, από 2.547 ευρώ/τόνο, δηλαδή αύξηση 5,9%.
Κλάδος Αλουμινίου
Στον κλάδο του αλουμινίου, παρά τις αυξημένες τιμές ενέργειας που επηρεάζουν αρνητικά, η λειτουργική κερδοφορία του κλάδου αυξήθηκε, χάρη στο βελτιωμένο προϊόντικό μίγμα, την αυξημένη χρήση σκραπ και τις υψηλότερες τιμές κατεργασίας, κυρίως για τα προϊόντα εύκαμπτης συσκευασίας. Το επενδυτικό πρόγραμμα του κλάδου ήταν χαμηλότερο συγκριτικά με προηγούμενα έτη, φτάνοντας τα 11,6 εκατ. ευρώ στο Α’ τρίμηνο, έναντι 13,4 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Ο Γενικός Διευθυντής του Κλάδου Αλουμινίου, Νικόλαος Καραμπατέας, τόνισε: «Δίνοντας προτεραιότητα στην οργανική μας ανάπτυξη και διατηρώντας ένα ισορροπημένο μίγμα προϊόντων, ενισχύουμε την ανταγωνιστικότητά μας για να εξελισσόμαστε μαζί με τους πελάτες μας».
Κλάδος Χαλκού
Στον κλάδο του χαλκού, η ζήτηση σε τομείς όπως οι κατασκευές και οι μεταφορές παρέμεινε χαμηλή, γεγονός που επηρεάζει τον όγκο πωλήσεων του κλάδου, ο οποίος υπέστη μείωση 2% το Α’ τρίμηνο σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Οι αλλαγές στον όγκο πωλήσεων παρουσίασαν μικτές επιδόσεις, με τον τομέα των κατασκευών να σημειώνει αύξηση. Το επενδυτικό πρόγραμμα του κλάδου ανήλθε σε περίπου 4,5 εκατ. ευρώ στο Α’ τρίμηνο, από 6,6 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Ο Γενικός Διευθυντής του Κλάδου Χαλκού, Πάνος Λώλος, ανέφερε: «Ο Κλάδος μας απέδειξε για άλλη μια φορά ότι, σε ένα απαιτητικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον, το επιχειρηματικό μας μοντέλο, αναπτύσσοντας καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, διασφαλίζει τη σταθερή μας πορεία και επιτυχία. Παρά τις αντίξοες συνθήκες, διατηρήσαμε τη λειτουργική μας κερδοφορία σε υψηλά επίπεδα».