Η διοίκηση του Ομίλου Fourlis αναφέρεται σε δυναμική εκκίνηση, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του Α’ τριμήνου 2025. Ο όμιλος παρουσίασε βελτιωμένη λειτουργική απόδοση και προχώρησε σε συστηματική εφαρμογή του στρατηγικού του πλάνου, που περιλαμβάνει την αποενοποίηση της Trade Estates καθώς και τη συνεχή επέκταση των δικών του δικτύων ΙΚΕΑ, INTERSPORT και Foot Locker.
Ο Δημήτρης Βαλαχής, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Fourlis, δήλωσε: «Παρά τις προσωρινές προκλήσεις στο ξεκίνημα του τριμήνου, η δραστηριότητα του ομίλου απέδειξε ανθεκτικότητα, υποστηριζόμενη από τη βελτίωση των περιθωρίων και τη σωστή διαχείριση των εξόδων. Οι θετικές τάσεις του Β’ τριμήνου ενισχύουν την εμπιστοσύνη μας, παραμένοντας επικεντρωμένοι στην κερδοφόρα ανάπτυξη, την επιχειρησιακή αριστεία και τη δημιουργία μακροχρόνιας αξίας.»
Η ανάλυση των πωλήσεων του ομίλου για το Α’ τρίμηνο του 2025 δείχνει ότι ανήλθαν σε 118,2 εκατ. ευρώ, με αύξηση 1,7% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η βελτίωση του μικτού κέρδους υποστηρίζεται από την αποδοτικότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα και το καλύτερο μείγμα προϊόντων. Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 46,7% το Α’ τρίμηνο του 2025, έναντι 44,5% την ίδια περίοδο το 2024.
Ο έλεγχος των λειτουργικών εξόδων και η λειτουργική αποδοτικότητα οδήγησαν σε βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων του ομίλου, με τις λειτουργικές ζημίες να μειώνονται σε 2,5 εκατ. ευρώ το Α’ τρίμηνο 2025, από 3,0 εκατ. ευρώ το Α’ τρίμηνο 2024, καταγράφοντας βελτίωση 16,8% σε ετήσια βάση. Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες (capex) του Ομίλου ήταν 6,0 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 2,2 εκατ. ευρώ αφορούσαν συντήρηση, ενώ 3,8 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη των δικτύων ΙΚΕΑ, Intersport και Foot Locker.
Πορεία
Ο κλάδος Οικιακού Εξοπλισμού και Επίπλων (καταστήματα ΙΚΕΑ) σημείωσε μείωση 0,6% στις πωλήσεις, λόγω κυβερνοεπίθεσης που προκάλεσε διαταραχές στον ανεφοδιασμό των καταστημάτων και τη λειτουργία ηλεκτρονικού εμπορίου από τον Δεκέμβριο 2024 έως τον Φεβρουάριο 2025.
Ο κλάδος Αθλητικών Ειδών παρουσίασε αύξηση 6,1% στις πωλήσεις το Α’ τρίμηνο του 2025 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024, αποδεικνύοντας μια δυναμική αρχή του έτους.
Οι πωλήσεις στον τομέα Υγείας & Ευεξίας ανήλθαν σε 0,7 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2025, από 0,4 εκατ. ευρώ το 2024, υποστηριζόμενες από υψηλά ποσοστά πιστότητας και μετατροπής σε πωλήσεις, καθώς και σπουδαία ανάπτυξη σε συγκρίσιμη βάση.
Καταστήματα κατά κλάδο
Για το Β’ τρίμηνο του 2025, η εταιρεία αναφέρει ότι οι πωλήσεις του ομίλου σημειώνουν αύξηση περίπου +6% από την αρχή του 2025 έως σήμερα (+14% στο Β’ τρίμηνο 2025 έως τώρα). Πωλήσεις στον τομέα Οικιακού Εξοπλισμού αυξήθηκαν κατά +3% από την αρχή του έτους (+9% στο Β’ τρίμηνο) και ο τομέας Αθλητικών Ειδών συνεχίζει δυναμικά με +12% από την αρχή του έτους (+20% στο Β’ τρίμηνο έως σήμερα).
Στον τομέα Οικιακού Εξοπλισμού και Επίπλων, μετά το νέο κατάστημα IKEA στην Πάτρα που άνοιξε τον Οκτώβριο 2024, νέο κατάστημα άνοιξε στο Ηράκλειο Κρήτης τον Απρίλιο 2025 και ένα κέντρο Σχεδιασμού και Παραγγελιών στο Pernik της Βουλγαρίας τον Μάρτιο 2025. Σχεδιάζεται επίσης σταδιακή ανάπτυξη «νέας γενιάς» καταστημάτων IKEA σε αστικές περιοχές, με προγραμματισμένη λειτουργία νέου καταστήματος IKEA στο Ελληνικό το 2028. Ο όμιλος διατηρεί 22 φυσικά καταστήματα στην Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο, συμπεριλαμβανομένων 15 καταστημάτων (10 μεγάλων & μεσαίων και 5 νέας γενιάς) και 7 Pick-up-and-Order Points, καθώς και 3 ηλεκτρονικά καταστήματα που εξυπηρετούν και τις τρεις χώρες.
Η κατηγορία Αθλητικών Ειδών του ομίλου περιλαμβάνει 120 καταστήματα INTERSPORT (64 στην Ελλάδα, 39 στη Ρουμανία, 11 στη Βουλγαρία και 6 στην Κύπρο) και ηλεκτρονικές πλατφόρμες σε όλες τις χώρες, καθώς και 9 καταστήματα Foot Locker (3 στη Βουλγαρία, 3 στην Ελλάδα και 3 στη Ρουμανία) με ηλεκτρονική πλατφόρμα στην Ελλάδα.
Στον τομέα Υγείας και Ευεξίας, με τη Holland & Barrett, ο όμιλος Fourlis έχει σήμερα 11 φυσικά καταστήματα στην Αθήνα, στο πλαίσιο ανανεωμένης στρατηγικής ανάπτυξης, που περιλαμβάνει το μοντέλο Shop-in-Shop στην ΑΒ Βασιλόπουλος και ηλεκτρονική πλατφόρμα για όλη την Ελλάδα. Σύντομα θα προστεθεί δραστηριότητα χονδρικής πώλησης, ξεκινώντας από συνεργασίες με την INTERPORT και επιλεγμένα καταστήματα AB Βασιλόπουλος.