Το Πολεμικό Ναυτικό ετοιμάζεται για την τελετή καθέλκυσης της τρίτης φρεγάτας FDI Belharra, η οποία θα γίνει τον Ιούνιο στο ναυπηγείο της Λοριάν στη Γαλλία. Στο enikos.gr μπορείτε να βρείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις σχετικά με τις νέες φρεγάτες και την κατάσταση των διαπραγματεύσεων για την τέταρτη φρεγάτα.
Από τον Χρήστο Μαζανίτη
Η αντίστροφη μέτρηση για την καθέλκυνση της τρίτης φρεγάτας FDI Belharra ΦΟΡΜΙΩΝ του Πολεμικού Ναυτικού έχει αρχίσει.
Σύμφωνα με ενημέρωση από στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας, στην οποία το enikos.gr ήταν παρόν, όλα είναι έτοιμα για τις 4 Ιουνίου, ημέρα κατά την οποία θα γίνει η καθέλκυση της τρίτης και πιο εξελιγμένης φρεγάτας ΦΟΡΜΙΩΝ.
Η ΦΟΡΜΙΩΝ, εκτός από τις προηγούμενες δύο, είναι η «ΗΝ» (Hellenic Navy) έκδοση, που καθόρισε τις προδιαγραφές για τις πρώτες φρεγάτες. Παρά τις καθυστερήσεις στην παράδοση, οι φρεγάτες αυτές θα ενσωματώσουν όλα τα χαρακτηριστικά που ζήτησε το Πολεμικό Ναυτικό, συμπεριλαμβανομένων 32 κελιά και αντιαεροπορικό πυραυλικό σύστημα RAM, καθώς και αερόφυλλα chaffs για την απόκρυψη από ραντάρ εχθρικών πυραύλων.
Η ψηφιακή καρδιά του πλοίου, γνωστή ως PSIM (Panoramic Sensor Intelligence Module), θα περιλαμβάνει όλους τους αισθητήρες, το προηγμένο σόναρ ανθυποβρυχιακού πολέμου ‘CAPTAS-4’ και το πλήρες ψηφιακό ραντάρ Sea Fire.
Ωστόσο, παρά τις ανεπίσημες διαβεβαιώσεις για την ύπαρξη του συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου ECM (Electronic CounterMeasures), η κατασκευάστρια εταιρεία δεν έχει δώσει σαφή απάντηση σε σχετική ερώτηση του enikos.gr.
Επιπλέον, η κατάσταση για την τέταρτη φρεγάτα FDI Belharra παραμένει ασαφής, παρά τις δηλώσεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια.
Σύμφωνα με εκπροσώπους της NAVAL, οι διαπραγματεύσεις με την ελληνική κυβέρνηση είναι σε εξέλιξη και δεν έχει κλειδώσει κάποια συμφωνία, ούτε η τιμή. Παρ’ όλα αυτά, η γαλλική πλευρά δείχνει ανοιχτή να συζητήσει τις διευκολύνσεις και παραμένει συγκρατημένα αισιόδοξη για την πρόοδο των διαπραγματεύσεων.
Η αισιοδοξία τους προέρχεται από την εμπλοκή 70 εταιρειών στην κατασκευή των τριών φρεγατών ΚΙΜΩΝ, ΝΕΑΡΧΟΣ και ΦΟΡΜΙΩΝ, οι οποίες συμμετέχουν στο 12% της συνολικής κατασκευής.
Πληροφορίες για την πρόοδο του προγράμματος ένταξης του πρώτου πλοίου, του ΚΙΜΩΝ, στον ελληνικό Στόλο είναι περιορισμένες.
Στη Γαλλία βρίσκονται ήδη 35 μέλη του πληρώματος που εκπαιδεύονται και μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα μεταβεί το υπόλοιπο πλήρωμα για τα πρώτα «Sea Trials», τις εν πλω δοκιμές.
Αναφορικά με ξένες παραγγελίες, οι υπεύθυνοι εκτιμούν ότι μόλις παραδοθεί το πρώτο πλοίο και αποδειχθούν οι πραγματικές του δυνατότητες, οι ενδιαφερόμενοι εξωτερικοί πελάτες θα προχωρήσουν σε παραγγελίες.
Σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα, η παραλαβή της πρώτης φρεγάτας ΚΙΜΩΝ αναμένεται το τελευταίο τρίμηνο του 2025, της δεύτερης ΝΕΑΡΧΟΣ το πρώτο εξάμηνο του 2026 και της τρίτης ΦΟΡΜΙΩΝ το δεύτερο εξάμηνο του 2026, πιθανότατα στο τελευταίο τρίμηνο.