Η συζήτηση και η ψήφος για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ολοκληρώνεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, με τις τοποθετήσεις των κοινοβουλευτικών εκπροσώπων, των εισηγητών, των ειδικών αγορητών και του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη.
Η συνεδρίαση για το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις» ξεκίνησε χθες. Στην συζήτηση συμμετείχαν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο πρόεδρος της Νίκης Δημήτρης Νατσιός και η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας Ζωής Κωνσταντοπούλου, μεταξύ άλλων 49 βουλευτών που εγγράφηκαν για να εκφράσουν τις απόψεις τους.
Προστίθεται επίσης υπουργική τροπολογία που διευκολύνει την αποστολή φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων για σοβαρές ασθένειες στα σπίτια μέσω πιστοποιημένης ταχυμεταφορικής εταιρείας. Η τροπολογία περιλαμβάνει επίσης την ανανέωση συμβάσεων στον τομέα φύλαξης του ΟΣΕ και ΟΑΣΘ, καθώς και τη συντήρηση και αναβάθμιση του οδικού δικτύου στην περιοχή του Δήμου Θέρμης.
Η αναμενόμενη ψήφος για το σχέδιο νόμου αναμένεται να είναι υπέρ της Αρχής με ευρύτερη πλειοψηφία.
Νέος ΚΟΚ: Ποινές για κινητό, οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ και παραβίαση σηματοδότη
Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας επιβάλλει σκληρότερες ποινές για επικίνδυνες οδηγικές συμπεριφορές και διαχωρίζει την πρώτη παράβαση από τις επαναλαμβανόμενες.
«Οι νέες ρυθμίσεις στοχεύουν στην αντιμετώπιση παραβάσεων που συνδέονται με μεγάλο αριθμό ατυχημάτων, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η χρήση κινητού τηλεφώνου», υπογραμμίζουν κυβερνητικές πηγές.
Εισάγεται ένα κλιμακωτό σύστημα ποινών για σοβαρές παραβάσεις, όπως η οδήγηση με αλκοόλ, η παραβίαση φωτεινών σηματοδοτών, η χρήση κινητού και η υπέρβαση ταχύτητας.
«Στόχος είναι οι μετακινήσεις να γίνουν πιο ασφαλείς και να προστατευτούν οι ανθρώπινες ζωές», τονίζουν οι πηγές.
Ένα παράδειγμα είναι η χρήση κινητού, η οποία το 2024 κατεγράφη ως τρίτη αιτία τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα. Σε περίπτωση παράβασης, η ποινή περιλαμβάνει αφαίρεση άδειας οδήγησης και πρόστιμο που θα κλιμακώνεται.
Η ποινική διάσταση για ατυχήματα προέρχεται από το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα, με αυστηρές ποινές σε περιπτώσεις σοβαρών τραυματισμών ή θανάτων.
Η μη χρήση κράνους για δικυκλιστές και η οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ περιλαμβάνονται επίσης στις νέες ρυθμίσεις με τις αντίστοιχες ποινές να κλιμακώνονται ανάλογα με τις παραβάσεις.
Ειδικά για την οδήγηση υπό τη μέθη, οι ποινές είναι αυστηρές και διαχωρίζονται ανάλογα με την ποσότητα αλκοόλ στο αίμα.
Πρέπει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα νέα μέτρα, η παραβίαση STOP θα έχει ποινές που θα κλιμακώνονται επίσης, ανεξάρτητα από την πρόκληση ατυχήματος.
Ο νέος Κώδικας στέλνει ξεκάθαρο μήνυμα για την ενίσχυση της ασφάλειας στον δρόμο.