Sure! Here’s a rewritten version of the content:
—
Το Πολεμικό Ναυτικό εισέρχεται σε αυξημένες προκλήσεις, καθώς δεν μπορεί να διαθέσει ικανό αριθμό φρεγατών, πυραυλακάτων και υποβρυχίων. Σύμφωνα με πηγές του enikos.gr, η φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ παραμένει στον ναύσταθμο Σαλαμίνας για πάνω από ένα χρόνο και “κανιβαλίζεται” για την εξεύρεση ανταλλακτικών για τις υπόλοιπες τρεις φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ.
Από τον Χρήστο Μαζανίτη
Με σήματα κινδύνου να ηχούν στο Πολεμικό Ναυτικό, οι προοπτικές διαγράφονται δύσκολες, με τον Στόλο να πλησιάζει σε περίοδο κρίσης που ενδέχεται να επηρεάσει την ικανότητά του για την προστασία των κυριαρχικών δικαιωμάτων.
Στη 37η συνεδρίαση του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου στις 12 Δεκεμβρίου 2024, αποφασίστηκε η παροπλισμός ενός σημαντικού αριθμού πλοίων και υποβρυχίων, μειώνοντας τον Στόλο κατά 15%. Αυτή πληροφορία δημοσιοποιήθηκε πρώτα από το enikos.gr και την Realnews.
Παρ’ όλα αυτά, οι τελευταίες εξελίξεις ανατρέπουν τους σχεδιασμούς, καθώς το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ) επαναξιολογεί την κατάσταση.
Η κατάσταση έχει αρχίσει με τη φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ (F-455), η οποία έχει παραμείνει στον ναύσταθμο Σαλαμίνας για τακτική συντήρηση. Πηγές αναφέρουν ότι έχουν αφαιρεθεί κομμάτια για να υποστηριχθούν οι υπόλοιπες φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ εν υπηρεσία.
Επιπλέον, αναφέρεται ότι κάθε φορά που μια από τις άλλες φρεγάτες εισέρχεται για συντήρηση, υπάρχει πιθανότητα να αρχίσει η διαδικασία “κανιβαλισμού” για την αποκατάσταση της ΣΑΛΑΜΙΣ.
Ωστόσο, υπάρχουν δισταγμοί στην ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού σχετικά με την αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών. Μετά τον προφορικό διαγωνισμό, που κατέθεσε η εταιρεία των ναυπηγείων Ελευσίνας τη χαμηλότερη προσφορά αλλά η διαδικασία εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ φαίνεται να έχει παγώσει για άγνωστο λόγο.
Τώρα, μεταξύ άλλων εναλλακτικών, εξετάζεται η αναβάθμιση μόνο δύο από τις τέσσερις φρεγάτες, με την τρίτη να προορίζεται για εκπαιδευτικούς σκοπούς και την τέταρτη να χρησιμοποιείται για ανταλλακτικά.
Αυτή η στρατηγική έχει ήδη απορριφθεί στο παρελθόν, όταν ο τότε Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνος Φλώρος την απέρριψε, κάτι που οδήγησε σε επιταχυνόμενες διαδικασίες για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων πλοίων.
Οι διαδικασίες για τον εκσυγχρονισμό είχαν ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023, αλλά στις αρχές του 2024, η πρόοδος σταμάτησε.
Εν τω μεταξύ, αν και η προσοχή εστιάζεται στην παραλαβή τριών νέων φρεγατών FDI Belharra, αυτές οι προσθήκες δεν αρκούν για να ανανεώσουν τον Στόλο, του οποίου οι ανάγκες για επιπλέον 6 δισ. ευρώ για την απόκτηση τριών ακόμη φρεγατών είναι επιτακτικές.
Η φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ (F-455) είναι τύπου ΜΕΚΟ 200 ΗΝ, γερμανικής σχεδίασης και παραλήφθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό τον Ιανουάριο του 1999.
Η ΣΑΛΑΜΙΣ είναι το δεύτερο πλοίο του Ναυτικού που φέρει αυτό το όνομα, ενώ το πρώτο ήταν ένα θωρηκτό που δεν παραδόθηκε ποτέ λόγω του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Το πρώτο πλοίο που ονομάστηκε «ΣΑΛΑΜΙΣ» ήταν ένα αντιτορπιλικό που παραχωρήθηκε από το Βρετανικό Ναυτικό κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, και παρέμεινε στην υπηρεσία του Στόλου μέχρι το 1951.
Η ονομασία «ΣΑΛΑΜΙΣ» τιμά την ομώνυμη νήσο, γνωστή για τη σημαντική ναυμαχία του 480 π.Χ.
—
Let me know if you need any further modifications!