Η πρόσφατη συμφωνία της Πειραιώς με την Qualco δείχνει την αυξανόμενη τάση των ελληνικών τραπεζών να συνεργάζονται με τεχνολογικούς παρόχους, προκειμένου να ψηφιοποιήσουν τις υπηρεσίες τους και να ενισχύσουν τη στεγαστική τους πίστη.
Οι στόχοι αυτών των πρωτοβουλιών περιλαμβάνουν την ενίσχυση της στεγαστικής αγοράς και την ευκολότερη διαδικασία αναζήτησης και αγοράς ακινήτου ή εκταμίευσης στεγαστικού δανείου για τον καταναλωτή, μειώνοντας τη γραφειοκρατία σε όλα τα στάδια.
Η συμφωνία της Πειραιώς
Η Τράπεζα Πειραιώς υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία με την Qualco για την ανάπτυξη πλατφόρμας ψηφιακών λύσεων, εστιάζοντας αρχικά στα στεγαστικά δάνεια. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Τράπεζας, η πλατφόρμα θα λειτουργήσει μέσω μίας νεοσύστατης εταιρείας, ελέγχωμένης κατά 51% από την Τράπεζα και 49% από την Qualco.
Η νέα πλατφόρμα, αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη, θα βελτιώσει την εμπειρία στεγαστικής χρηματοδότησης, απλοποιώντας τη διαδικασία από την αίτηση έως την εκταμίευση. Ο χρήστης θα μπορεί να ανεβάσει ψηφιακά όλα τα απαραίτητα έγγραφα για την αίτησή του, και με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, αυτά θα αξιολογούνται. Ο χρήστης θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθεί φυσικό κατάστημα. Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει επίσης την επεξεργασία δανείων και τη διερεύνηση ευκαιριών χρηματοδότησης για την τράπεζα.
Η Εθνική Τράπεζα και η Qualco
Στην ίδια κατεύθυνση, η Εθνική Τράπεζα είχε προχωρήσει σε συνεργασία με την Qualco για τη δημιουργία της Uniko, σχεδόν δύο μήνες νωρίτερα. Η νέα εταιρεία θα ακολουθήσει παρόμοιο μοντέλο με αυτό της Πειραιώς.
Η Uniko θα λειτουργεί ως ψηφιακός μεσίτης, προσφέροντας μια σύγχρονη και ολοκληρωμένη προσέγγιση στον τομέα των ακινήτων. Ανάμεσα στις υπηρεσίες της, θα περιλαμβάνεται η εκτίμηση και πιστοποίηση ακινήτων, αλλά και η νομική αξιολόγηση και χρηματοδότηση, βελτιώνοντας την εμπειρία του χρήστη μέσω κατάργησης της γραφειοκρατίας.
Οι smart-match υπηρεσίες της Eurobank
Ακόμα μία ενέργεια που προάγει την εμπειρία του πελάτη στην αγορά ακινήτων προέρχεται από την Eurobank. Πρόσφατα, η τράπεζα απέκτησε το 25% της Prosperty RE Ltd, μίας καινοτόμου εταιρείας τεχνολογίας που αναπτύσσει την πλατφόρμα “theprosperty.com”. Αυτή περιλαμβάνει smart-match υπηρεσίες για την προώθηση και διαχείριση τραπεζικών ακινήτων, κυρίως στο πρόγραμμα Σπίτι μου ΙΙ, που προτείνει ακίνητα κατάλληλα για τον καταναλωτή σε λίγα δευτερόλεπτα.
Επιπλέον, η Eurobank διαθέτει την πλατφόρμα real estate findyourproperty.gr, που εφαρμόζει παρόμοιες αρχές. Μέσω αυτών των πλατφορμών, η τράπεζα διευκολύνει την εμπειρία αναζήτησης ακινήτου και προσφέρει τη δυνατότητα αίτησης και προέγκρισης στεγαστικού δανείου online, με καθοδήγηση σε κάθε βήμα της διαδικασίας.
Η ψηφιακή εμπειρία της Attica Bank
Αρχές του 2025, και η Attica Bank προχώρησε σε συνεργασίες για την ίδια κατεύθυνση. Έγινε συνεργασία με τη Resolute Cepal Greece για την προώθηση 780 επιλεγμένων ακινήτων στο πρόγραμμα «Σπίτι μου 2». Στη συνέχεια, συνεργάστηκε με την Ask Wire για την ανάπτυξη μίας πλατφόρμας Banking-as-a-Service (BaaS) για το ίδιο πρόγραμμα, με την ονομασία «My Home», που επιτρέπει στους πελάτες να βρίσκουν διαθέσιμα ακίνητα με βάση τους όρους του προγράμματος.
Η Attica Bank δημιούργησε επίσης την προσωποποιημένη υπηρεσία Your Attica, προσφέροντας εξειδικευμένη υποστήριξη για την καθοδήγηση σε όλα τα στάδια της αίτησης δανείου.