Η Realnews ερευνά το θέμα των τροχαίων δυστυχημάτων. Τα στατιστικά στοιχεία αποκαλύπτουν μια δραματική αύξηση των ατυχημάτων στους ελληνικούς δρόμους, με τη χώρα μας να συγκαταλέγεται στις επτά χειρότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναφορικά με τα θανατηφόρα τροχαία συμβάντα.
Από τον ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟ – ΠΗΓΗ: Realnews
Στους πρώτους τρεις μήνες του 2025, σημειώθηκαν 91 τροχαία ατυχήματα, με 100 θανάτους και 86 σοβαρούς τραυματισμούς, όπως αναφέρουν οι αρμόδιες Αρχές.
Παρά τους καθημερινούς ελέγχους της Τροχαίας, οι Έλληνες οδηγοί συνεχίζουν να παραβιάζουν τους κανόνες και να επιδεικνύουν επικίνδυνες συμπεριφορές, κυρίως σε κεντρικές οδικές αρτηρίες.
Τα επίσημα στοιχεία αποδεικνύουν ότι οι οδηγοί πίνουν και παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας, επιδεινώνοντας την κατάσταση. Ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι οι παραβάσεις έχουν αυξηθεί σημαντικά συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2024.
«Δυστυχώς, οι παραβάσεις του ΚΟΚ τα πρώτα αυτά μήνα αποκτούν ανησυχητικές διαστάσεις. Διαπιστώνουμε ότι οι οδηγοί δεν συμμορφώνονται. Εμείς εντείνουμε τους ελέγχους», δηλώνει αξιωματικός της Τροχαίας στη Realnews.
Οι υπηρεσίες επικεντρώνονται σε ελέγχους για παραβάσεις που σχετίζονται άμεσα με τροχαία ατυχήματα, όπως η υπερβολική ταχύτητα, η επικίνδυνη οδήγηση, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η χρήση κινητού τηλεφώνου και η μη χρήση ζώνης και κράνους.
Υπερβολική ταχύτητα
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας Αστυνόμευσης, το πρώτο τρίμηνο του 2025 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 1.657.233 έλεγχοι, σε σύγκριση με 1.549.577 το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Η μεγαλύτερη ανησυχία των Αρχών είναι οι παραβάσεις που αφορούν την υπερβολική ταχύτητα, την κατανάλωση αλκοόλ και τη χρήση κινητού τηλεφώνου. Το 2025 οι παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα ανήλθαν σε 92.336, ενώ το 2024 ήταν 77.439, με αύξηση 19,2%.
Οι παραβάσεις αλκοόλ το 2025 έφτασαν τις 8.071, ενώ το 2024 ήταν 7.710. Για τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας, το 2025 καταγράφηκαν 14.938 παραβάσεις, σε σύγκριση με 13.195 το 2024.
Η κατάσταση είναι καλύτερη όσον αφορά τη χρήση προστατευτικού κράνους και τη χρήση κινητού, αν και οι υπεύθυνοι επισημαίνουν ότι απαιτείται περισσότερη δουλειά. Σημαντική μείωση καταγράφηκε με 13.379 παραβάσεις για τη μη χρήση κράνους το 2025, σε σύγκριση με 15.068 το 2024. Κάτι παρόμοιο ισχύει και για τη χρήση κινητού, με 4.309 παραβάσεις το 2025, ενώ το 2024 ήταν 4.484.
Αυτόφωρο
Τα στοιχεία για τους οδηγούς που οδηγήθηκαν στο αυτόφωρο προκαλούν εντύπωση. Σύμφωνα με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, «τους τρεις μήνες του 2025, 5.189 οδηγοί οδηγήθηκαν στο αυτόφωρο, σε αντίθεση με 1.797 το 2024, αύξηση σχεδόν τριπλάσια. Στην Αττική, η αύξηση είναι 1.000%».
Η Αστυνομία καταγράφει αύξηση 52,8% στις παραβάσεις προτεραιότητας και 42,7% στις παραβιάσεις σημάτων τροχονόμου. Οι παραβάσεις για αντικανονικούς ελιγμούς αυξήθηκαν κατά 17%.
Αξιοσημείωτο είναι ότι από τις 14 έως τις 20 Απριλίου, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 130.000 έλεγχοι στις κεντρικές οδούς, με 7.814 παραβάσεις ταχύτητας, 1.287 για μη χρήση κράνους, 883 για μη χρήση ζώνης και 790 για οδήγηση χωρίς άδεια.
Καθημερινές τραγωδίες
Στη νύχτα της Τετάρτης, στο Ρέντη, 13χρονο κορίτσι έχασε τη ζωή του από αυτοκίνητο που οδηγούσε 21χρονος.
Το ατύχημα συνέβη λίγο μετά τη 1:30 π.μ., όταν το αυτοκίνητο του 21χρονου παρέσυρε το παιδί, τραυματίζοντάς το σοβαρά. Παρά τις προσπάθειες των γιατρών στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο της Νίκαιας, το κορίτσι κατέληξε.
Επίσης, την Κυριακή του Πάσχα, σημειώθηκε θανατηφόρο περιστατικό στον Ασπρόπυργο με συμβολή δύο αυτοκινήτων.
Στη Θεσσαλονίκη, 25χρονος οδηγός έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του και προκάλεσε ατύχημα σε κατάστημα.
Κρήτη
Η Κρήτη παρουσίασε πολλές παραβάσεις του ΚΟΚ κατά τη διάρκεια του Πάσχα, με 14.280 ελέγχους και 4.524 παραβάσεις.
Σημειώθηκαν 611 παραβάσεις ταχύτητας, 124 για μη χρήση κράνους, 138 για μη χρήση ζώνης, 125 για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, και άλλες.
Αλλαγή νοοτροπίας
Η Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», πιστεύει ότι για έναν κόσμο χωρίς τροχαία δυστυχήματα απαιτείται αλλαγή στη νοοτροπία των οδηγών.
«Είναι απαραίτητο οι οδηγοί να αλλάξουν συμπεριφορά, ενώ παράλληλα η πολιτεία να το υποστηρίξει. Πρέπει να γίνει προτεραιότητα η προστασία της ανθρώπινης ζωής», λέει η πρόεδρος.
Είναι αισιόδοξη και αναρωτιέται γιατί οι Έλληνες οδηγοί σέβονται τους νόμους στο εξωτερικό και προτείνει αυστηρότερους ελέγχους στην Ελλάδα.
Διαβάστε το πλήρες δημοσίευμα της Realnews