Οι οδηγοί ταξί προχωρούν σε 48ωρη απεργία από τις 06:00 της Τετάρτης 28 Μαΐου μέχρι τις 06:00 της Παρασκευής 30 Μαΐου.
Καταγγέλλουν κυβερνητικές μεθοδεύσεις και ανεκπλήρωτες υποσχέσεις ενώ απαιτούν άμεσες λύσεις και συνάντηση με τον πρωθυπουργό.
Ανακοίνωση ΣΑΤΑ για την απεργία
«Δεν θα δεχτούμε καμία κρυφή ατζέντα από τον Κυρανάκη – ΠΟΕΙΑΤΑ. Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών κ. Κώστας Κυρανάκης αρνείται το διάλογο με το προεδρείο του ΣΑΤΑ, παρά τις καθημερινές μας αιτήσεις, και επιλέγει να συνομιλεί με τους “ήπιους” συνδικαλιστές της ΠΟΕΙΑΤΑ.
Αρχικά, ανακοίνωσε την ακύρωση της απόφασης για τη διέλευση των έμφορτων ταξί στις ειδικές λωρίδες. Ακολούθως, σκέφτεται να εφαρμόσει το επιζήμιο “Σουηδικό μοντέλο” για τον κλάδο μας. Επιπλέον, προτείνει τη χρήση των ταξί για την επιδότηση αλκοόλ, αποπροσανατολίζοντας την κοινή γνώμη από τα πραγματικά προβλήματα του κλάδου.
Το πολυαναμενόμενο “ερανιστικό νομοσχέδιο” που θα επιλύσει παλιές ανορθογραφίες παραμένει στο συρτάρι του κ. Κυρανάκη. Η Ομοσπονδία πολεμά να συνεργαστεί με το ΣΑΤΑ για την επίλυση των προβλημάτων.
Το Υπουργείο και η Ομοσπονδία θέλουν να αποφασίζουν για εμάς, χωρίς εμάς. Ποιες είναι οι κρυφές προθέσεις του Κυρανάκη;
Οι θέσεις μας είναι σαφείς και αμετάβλητες. Δεν παραχωρούμε τα μεταφορικά έργα που μας ανήκουν, ούτε διαπραγματευόμαστε την επαγγελματική μας υπόσταση.
Δεν είναι τυχαία η εμφάνιση παράνομης πιάτσας Uber δίπλα στην νόμιμη πιάτσα του Δ.Α.Α. “Ελ. Βενιζέλος”, μόλις έναν μήνα μετά την ανάληψη των καθηκόντων του κ. Κυρανάκη.
Η απεργία είναι η ύστατη αντίδρασή μας στον απαράδεκτο Υπουργό. Απαιτούμε την παύση της υποχρεωτικής ταξινόμησης νέων ταξί μόνο με μηδενικούς ρύπους από 1/1/2026.
Προβλημάτιζόμαστε γιατί η Κυβέρνηση επιτρέπει σε παράνομες εφαρμογές να λειτουργούν χωρίς φορολόγηση, εις βάρος των νόμιμων επαγγελματιών.
Ζητούμε καθαρό διαχωρισμό ανάμεσα στις υπηρεσίες των ταξί και των ενοικιαζόμενων οχημάτων με οδηγό, με σαφήνεια ότι τα ταξί προσφέρουν αστική μεταφορά.
Επιπλέον, ζητάμε αυστηρότερες ποινές και ελέγχους κατά της πειρατείας.
Χρειάζεται η σωστή εφαρμογή ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των ενοικιαζόμενων οχημάτων με οδηγό και η δημιουργία μητρώου γι’ αυτά.
Απαιτούμε νομοθετική ρύθμιση για το ποινικό μητρώο (Γενικής Χρήσης) για την ανανέωση της ειδικής άδειας.
Επιπλέον, πρέπει να επανεξεταστούν και να ψηφιοποιηθούν οι ειδικές άδειες, εισάγοντας τις στην πλατφόρμα GOV.GR WALLET.
Ζητάμε άμεση εφαρμογή της απόφασης του Υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
Θέλουμε αύξηση του κομίστρου σε αναλογία με την ποσοστιαία αύξηση του κατώτατου μισθού, που αποτελεί τη βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί.
Απαιτούμε την κατάργηση των αμφιλεγόμενων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και την άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.
Ζητάμε απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού οχήματος που ταξινομείται ως ΕΔΧ ταξί.
Επιθυμούμε μόνιμη μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί.
Απαιτούμε μείωση ΦΠΑ στο κόμιστρο των ταξί.
Ο αγώνας μας είναι και ενάντια στην ακρίβεια που πλήττει το εισόδημά μας.
Φτάνει πια με την κοροϊδία της κυβέρνησης – ζητάμε άμεσες λύσεις.
Το προεδρείο του ΣΑΤΑ έχει εξαντλήσει τις δυνατότητες διαλόγου με τον κ. Κυρανάκη. Στις 20 Μαΐου 2025, στείλαμε ανοιχτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό, κ. Μητσοτάκη, ζητώντας συνάντηση για να βρούμε άμεσες λύσεις στα κρίσιμα προβλήματα του κλάδου των ΕΔΧ ταξί.