Η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου παραμένει αβέβαιη, επηρεαζόμενη από τη χαμηλή ζήτηση, τις γεωπολιτικές εξελίξεις και τις μεταβαλλόμενες εμπορικές συνήθειες.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής εταιρείας EuroDry Ltd., Αριστείδης Πίττας, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου του 2025, που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου, ανέδειξε τις προκλήσεις που προέκυψαν από την πτώση της ναυλαγοράς, τονίζοντας ότι «η EuroDry υπήρξε πλήρως εκτεθειμένη, με αναμενόμενα χαμηλά αποτελέσματα για το τρίμηνο».
Πρόσθεσε ότι οι προοπτικές παραμένουν αβέβαιες λόγω της περιορισμένης ζήτησης από την Κίνα, της πτώσης στον τομέα του χάλυβα, της μειωμένης κατανάλωσης θερμικού άνθρακα και των συνεχιζόμενων συγκρούσεων στην Ουκρανία και τη Γάζα.
Ωστόσο, η εταιρεία επιλέγει να αποφεύγει τις μακροχρόνιες ναυλώσεις σε μη κερδοφόρα επίπεδα, προτιμώντας τις βραχυχρόνιες ευκαιρίες.
Η EuroDry συνεχίζει το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών, έχοντας επενδύσει μέχρι σήμερα 5,3 εκατ. δολάρια στην επαναγορά 334.674 μετοχών, στο πλαίσιο του εγκεκριμένου σχεδίου μέχρι 10 εκατ. δολαρίων.
Η διοίκηση διατηρεί μια στρατηγική ευελιξίας, αναζητώντας νέες επενδυτικές ευκαιρίες και ανανέωση του στόλου, με την πρόσφατη πώληση του πλοίου M/V Tasos να εντάσσεται σε ενέργειες αξιολόγησης κόστους και απόδοσης σχετικά με προγραμματισμένες συντηρήσεις.
Εξέλιξη μεγεθών
Για το πρώτο τρίμηνο του 2025, η EuroDry ανέφερε καθαρά έσοδα 9,2 εκατ. δολαρίων, μειωμένα κατά 36,2% από τα 14,4 εκατ. δολαρίων του πρώτου τριμήνου του 2024, λόγω των μειωμένων τιμών ναύλωσης.
Κατά μέσο όρο, στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2025, λειτουργούσαν 12,8 ιδιόκτητα πλοία, με μέσο ναύλο 7.167 δολ. ανά ημέρα, σε σύγκριση με 13,0 πλοία την αντίστοιχη περίοδο του 2024 με 12.455 δολ. ανά ημέρα.
Τα έξοδα ταξιδιού ανήλθαν σε 1,7 εκατ. δολάρια, κυρίως για πλοία που επανατοποθετούνται, συγκριτικά με 1,5 εκατ. δολ. την ίδια περίοδο του 2024.
Τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων αυξήθηκαν σε 6,6 εκατ. δολ. για το πρώτο τρίμηνο του 2025, από 6,2 εκατ. δολ. την αντίστοιχη περίοδο του 2024, κυρίως λόγω υψηλότερων εξόδων για ανταλλακτικά και συντήρηση.
Τα έξοδα απόσβεσης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 3,2 εκατ. δολ. συγκριτικά με 3,4 εκατ. δολ. την αντίστοιχη περίοδο το 2024.