Πτώση της μετοχής της Volkswagen στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης: Οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας από το Βόλφσμπουργκ διαπραγματεύονται γύρω στα 93 ευρώ, περίπου 13,3% χαμηλότερα από το 52 εβδομάδων υψηλό των 108,08 ευρώ, και παραμένει αβέβαιο αν αυτή η πτωτική πορεία θα συνεχιστεί.
Μέσα σε ένα πλαίσιο μακροχρόνιας εργασιακής διαμάχης, η Volkswagen ανακοίνωσε την πρόθεσή της να μειώσει σχεδόν το 25% των θέσεων εργασίας στη Γερμανία μέχρι το 2030. Αυτή η διαδικασία θα απαιτήσει χρόνο, καθώς οι απολύσεις για λειτουργικούς λόγους δεν θα πραγματοποιηθούν και θα προτιμηθούν οι πρόωρες και μερικές συντάξεις.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Ολιβερ Μπλούμ, εκτιμά ότι το 2025 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για τη VW. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι προκλήσεις προκύπτουν κυρίως από πολιτική αβεβαιότητα, αυξανόμενους εμπορικούς περιορισμούς και γεωπολιτικές εντάσεις. Οι επιπλέον αμερικανικοί δασμοί στις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ, για παράδειγμα, δεν έχουν ακόμα ενταχθεί στις προβλέψεις. Σημαντικά ζητήματα αντιμετωπίζει και η Porsche, το «μαργαρίτη» του ομίλου στη Στουτγάρδη, που καταβάλει μεγάλες δαπάνες για τη νέα χρονιά προκειμένου να αλλάξει την πορεία της.
Ωστόσο, το 2025 αναμένουν αύξηση στα έσοδα του ομίλου κατά 5% σε σχέση με τα 324,7 δισεκατομμύρια ευρώ της προηγούμενης χρονιάς.
«Εκτός των συνηθισμένων»
Για μια εταιρεία όπως η VW, που διαχειρίζεται 13 μάρκες παγκοσμίως, είναι κρίσιμης σημασίας να «δραστηριοποιείται εκτός των συνηθισμένων» προκειμένου να επιτύχει τους στόχους της. Το μυστικό όπλο της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι τα Currywurst, τα λουκάνικα με κάρι και κέτσαπ. «Πράγματι, το πιο δημοφιλές προϊόν της γερμανικής εταιρείας είναι τα λουκάνικα, ένα τυπικό γρήγορο φαγητό στη Γερμανία», σημειώνει η Bild.
Τα Currywurst παρασκευάζονται από το 1973 στο ιδιόκτητο κρεοπωλείο της VW στο Βόλφσμπουργκ και έχουν εξελιχθεί σε κάτι περισσότερο από ένα απλό πιάτο στην καντίνα. Έχουν αποκτήσει τον δικό τους κωδικό προϊόντος 199 398 500 A και έχουν δημιουργήσει μια ιδιότυπη λίστα παραγγελιών με χιλιάδες «πιστούς» πελάτες.
Η ιστορία του Currywurst ξεκινά το 1938, όταν ο Χίτλερ σχεδίασε το «αυτοκίνητο του λαού», το Volkswagen. Δημιούργησε μια σχεδιασμένη πόλη για τους εργαζόμενους του εργοστασίου. Μετά τον πόλεμο, το 1945, οι εργαζόμενοι επέστρεψαν για να παράγουν αυτοκίνητα. Η πόλη μετονομάστηκε σε Βόλφσμπουργκ και η αυτοκινητοβιομηχανία άνοιξε τη δική της κουζίνα, ώστε οι εργαζόμενοι να απολαμβάνουν ζεστό φαγητό. Το 1973, η εταιρεία πρόσθεσε το Currywurst στο μενού της.
Οι πωλήσεις του Currywurst έχουν εκτοξευτεί. Πρόσφατα, οι 13 μάρκες του ομίλου πούλησαν 9,03 εκατομμύρια αυτοκίνητα και το 2024, η Volkswagen πούλησε 8,5 εκατομμύρια Currywurst, επιβεβαιώνοντας την επιτυχία αυτή.
Η συνταγή σε χρηματοκιβώτιο
Δίπλα στο κρεοπωλείο της VW υπάρχει ένα «μνημείο» του λουκάνικου, ένα καταφύγιο πλούσιας ιστορίας και εκτίμησης για τους υπαλλήλους και τους επισκέπτες. Στη συγκεκριμένη αίθουσα βρίσκονται ιστορικές φωτογραφίες και παλιά μηχανήματα, καθώς και ένα χρηματοκιβώτιο που φυλάσσει το μυστικό της συνταγής του Currywurst, ακριβώς όπως τα σχέδια των αυτοκινήτων προτού κυκλοφορήσουν.
Μόνο δύο άτομα έχουν πρόσβαση στο χρηματοκιβώτιο: ο διευθυντής του εστιατορίου, Μάρκους Γκρέινερ, και ο Ντίτμαρ Σουλτς, επικεφαλής παραγωγής των τροφίμων.
Πολιτιστικό αγαθό
Η μυστική συνταγή θεωρείται «πολιτιστικό αγαθό» στη VW, όπως τονίζει ο Γκρέινερ: «Όλοι αγαπάμε το Currywurst και θέλαμε να του δώσουμε χώρο και θέση». Δεν αποτελεί μόνο σνακ, αλλά σημείο αναφοράς της εταιρικής κουλτούρας που έχει γίνει αναγνωρίσιμη σε παγκόσμιο επίπεδο.
Τα Currywurst της VW, μέχρι τώρα προσβάσιμα μόνο κατεψυγμένα και σε περιορισμένα καταστήματα στην Κάτω Σαξονία, θα γίνουν σύντομα έτοιμο γεύμα που θα διατίθεται σε σούπερ μάρκετ, αρχικά μόνο στη βορειοανατολική Γερμανία και αργότερα σε όλη τη χώρα.