Καθώς οι έρευνες για την τραγωδία της πτώσης του αεροσκάφους της Air India συνεχίζονται, αποκαλύπτονται διάφορα προβλήματα που είχε το συγκεκριμένο μοντέλο αεροσκαφών τα προηγούμενα χρόνια.
Το Boeing 787-8 Dreamliner, που εντάχθηκε στον στόλο της Air India το 2011, είναι 60 μέτρα μήκους, με άνοιγμα φτερών 197 ποδιών και χωρητικότητα 248 επιβατών. Με κινητήρες General Electric GEnx-1B/Rolls-Royce Trent 100, διαθέτει εμβέλεια 13,530 χλμ. Η Boeing αναφέρει ότι έχει μειώσει την κατανάλωση καυσίμου κατά 25% και έχει μεταφέρει πάνω από ένα δισεκατομμύριο επιβάτες τα τελευταία 14 χρόνια, εγκαινιάζοντας 425 νέες απευθείας διαδρομές παγκοσμίως.
Ωστόσο, το 2013, ένα αεροσκάφος 787 της Japan Airlines παρουσίασε δύο διαρροές καυσίμου, με αποτέλεσμα την καθήλωσή του. Παρόμοια θέματα παρατηρήθηκαν και με τις μπαταρίες ενός 787 της United Airlines, οδηγώντας στην καθήλωση του στόλου τους με απόφαση των κυβερνήσεων Ιαπωνίας και ΗΠΑ.
Τον Ιούλιο του 2013, ένα άδειο 787 των Ethiopian Airlines έπιασε φωτιά στο αεροδρόμιο Heathrow, λόγω βραχυκυκλώματος σε πομπό έκτακτης ανάγκης.
Στην Ινδία, η Boeing είχε προειδοποιήσει την Air India να αποφεύγει πτήσεις Dreamliner κοντά σε καταιγίδες σε μεγάλα υψόμετρα, λόγω του κινδύνου πάγου στους κινητήρες, γεγονός που οδήγησε στη διακοπή πτήσεων Δελχί-Τόκιο. Εν τω μεταξύ, ένα 787 της Air India αναγκάστηκε να επιστρέψει στο Δελχί λόγω ρωγμής στο παρμπρίζ του, ενώ δύο άλλα 787 καθηλώθηκαν λόγω ελέγχου κινητήρων που εξετάζονταν από την FAA.
Στα 14 πρώτα μήνες λειτουργίας του, ο στόλος Dreamliner της Air India αντιμετώπισε 136 μικρές δυσλειτουργίες. Η καθήλωση οδήγησε σε πρόσθετες δαπάνες για την Air India, καθώς χρειάστηκε να αντικαταστήσει αεροσκάφη και να καλύψει το κόστος λειτουργίας.
Αντιμετωπίζοντας τις ανησυχίες αυτές, η Boeing εισήγαγε ένα «πακέτο τροποποιήσεων» που περιλάμβανε αναβαθμίσεις λογισμικού και εξαρτημάτων μέσω 10ήμερης καθήλωσης για όλα τα Dreamliner.
Από το 2015 έως το 2024, οι πτήσεις 787 της Air India ανέφεραν 32 περιστατικά, συμπεριλαμβανομένων σβησίματος κινητήρα, δυσλειτουργιών ελέγχου, καπνού στην καμπίνα, και άλλων. Σε δύο περιπτώσεις, αυτά τα προβλήματα οδήγησαν σε ατυχήματα με τραυματισμούς, ενώ η μοιραία πτήση από το Αχμενταμπάντ είναι η μοναδική που προκάλεσε θανάτους.
Ανησυχίες
Με τη συμπλήρωση μιας δεκαετίας εμφανών βλαβών, ο μηχανικός της Boeing, Σαμ Σαλέπχουρ, δήλωσε ότι η εταιρεία χρησιμοποιούσε συντομεύσεις στην κατασκευή των 777 και 787 Dreamliner. Καταθέτοντας παράπονο στην FAA το 2024, δήλωσε πως τα πληρώματα δεν κάλυπταν gaps στην ένωση τμημάτων της ατράκτου, μειώνοντας τη διάρκεια ζωής των αεροσκαφών. Υποστήριξε επίσης ότι υπήρξε πίεση για έγκρισή έργων χωρίς επιθεώρηση. Η FAA διερευνά αυτούς τους ισχυρισμούς.
Το 2021, είχε φέρει στο φως παρόμοιο ζήτημα κακής συναρμολόγησης, με αποτέλεσμα την αναστολή παραδόσεων Dreamliner από την FAA και την Boeing. Ωστόσο, ύστερα από έρευνα και διαβεβαιώσεις ότι είχαν γίνει αλλαγές, οι παραδόσεις συνεχίστηκαν χωρίς καθήλωση αεροσκαφών.
Naftemporiki.gr