Η επανάληψη θεωρείται μήτηρ της μάθησης, γι’ αυτό το παρακάτω κείμενο σκοπεύει να επαναλάβει κάποιες προσωπικές απόψεις που μπορεί να συμβάλουν στη διαδικασία αυτή.
Με την εκδήλωση του εμπορικού πολέμου και τις απειλές του Τραμπ για επιβολή δασμών παγκοσμίως, είχαμε επισημάνει ότι ο Αμερικανός πρόεδρος παίζει πόκερ, με την Κίνα να είναι ο μοναδικός του αντίπαλος στο τραπέζι και να κρατά ισχυρά χαρτιά. Με την πάροδο του χρόνου, το Πεκίνο απάντησε επανειλημμένα στην μπλόφα της Ουάσινγκτον, αποδεικνύοντας ότι τα ατού του είναι ακόμη πιο ισχυρά. Η Κίνα ρίχνει τώρα στο τραπέζι το πιο δυνατό χαρτί της: τον νέο εμπνευσμένο σχεδιασμό για την ενίσχυση της παραγωγής προηγμένων τεχνολογικών προϊόντων, ξεκινώντας από το 2026, στο πλαίσιο μιας ανανεωμένης εκστρατείας “Made in China 2025”. Αυτό αποδεικνύει ότι η αμερικανική πίεση για την εξισορρόπηση της κινεζικής οικονομίας έχει αποτύχει. Ταυτόχρονα, εκμεταλλευόμενη την παραγωγική της δυναμική, η Κίνα έχει ξεκινήσει έναν πόλεμο τιμών στην αυτοκινητοβιομηχανία, με την BYD να πρωτοστατεί. Ο στόχος αυτής της στρατηγικής είναι διπλός: να επιταχύνει την ενοποίηση της κινεζικής βιομηχανίας και να αποδυναμώσει τους διεθνείς ανταγωνιστές, κυρίως στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Η Κίνα δεν διστάζει να βλάψει ακόμη και τον ισχυρότερο κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, προκειμένου να «υποτάξει» τον ανταγωνισμό.
Όσον αφορά τις κινήσεις του Τραμπ, έχουμε μια σαφή εικόνα. Το ίδιο ισχύει και για τη στάση της Ευρώπης στο σφοδρό αυτό ανταγωνισμό, η οποία κάποια στιγμή θα πρέπει να αποκαλύψει τα χαρτιά της.