• Latest
Τα 23 νέα τρένα και το παρασκήνιο της συμφωνίας με τους Ιταλούς για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

Τα 23 νέα τρένα και το παρασκήνιο της συμφωνίας με τους Ιταλούς για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

May 18, 2025
Διάθεση των ΦΥΚ από τα ιδιωτικά φαρμακεία

Διάθεση των ΦΥΚ από τα ιδιωτικά φαρμακεία

May 19, 2025
Πούλησε το πλοίο «ΚΡΗΤΗ Ι» για ανακύκλωση

Πούλησε το πλοίο «ΚΡΗΤΗ Ι» για ανακύκλωση

May 19, 2025
Τιμάμε και υπερασπιζόμαστε από τη διαστρέβλωση την Αντιφασιστική Νίκη

Κουτσούμπας: Η Προανακριτική για τα Τέμπη να καταλήξει στις ποινικές ευθύνες που υπάρχουν για τους αρμόδιους υπουργούς

May 19, 2025
Η Ελληνική Λύση θα καταθέσει τη δική της πρόταση για την προανακριτική για το έγκλημα των Τεμπών

Πρέπει επιτέλους να ακουστούν οι συγγενείς και όχι τα κόμματα για τα Τέμπη

May 19, 2025
Ποιες είναι οι πέντε βασικές στρατηγικές για την ενίσχυση του brand loyalty

Ποιες είναι οι πέντε βασικές στρατηγικές για την ενίσχυση του brand loyalty

May 19, 2025
«Θα παρασχεθεί ό,τι χρειαστεί στον Δήμο για τις επόμενες ημέρες»

«Θα παρασχεθεί ό,τι χρειαστεί στον Δήμο για τις επόμενες ημέρες»

May 19, 2025
Ατεκμηρίωτη και νομικά αβάσιμη η πρόταση του ΠΑΣΟΚ

Ατεκμηρίωτη και νομικά αβάσιμη η πρόταση του ΠΑΣΟΚ

May 19, 2025
Τζο Μπάιντεν: «Είχε καρκίνο από την αρχή της προεδρίας του» λέει κορυφαίος ογκολόγος

Τζο Μπάιντεν: «Είχε καρκίνο από την αρχή της προεδρίας του» λέει κορυφαίος ογκολόγος

May 19, 2025
Τουλάχιστον 6 νεκροί από τις ισχυρές βροχές που πλήττουν το νότιο τμήμα της χώρας

Τουλάχιστον 6 νεκροί από τις ισχυρές βροχές που πλήττουν το νότιο τμήμα της χώρας

May 19, 2025
Η Χλόη συγκρούεται με τον Αρχιερατικό Επίτροπο

Η Χλόη συγκρούεται με τον Αρχιερατικό Επίτροπο

May 19, 2025
ΣΥΡΙΖΑ για παραίτηση Παπαδημητρίου: Η κυβέρνηση της ΝΔ είναι αδίστακτη

Πώς σχολιάζουν το αίτημα του ΠΑΣΟΚ για προανακριτική

May 19, 2025
Ο Μπεν Γκβίρ λέει ότι η επανέναρξη της βοήθειας στη Γάζα είναι ένα «σοβαρό και επικίνδυνο λάθος»

Ο Μπεν Γκβίρ λέει ότι η επανέναρξη της βοήθειας στη Γάζα είναι ένα «σοβαρό και επικίνδυνο λάθος»

May 19, 2025
NeaGreece
Advertisement
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Home Hellenic Train

Τα 23 νέα τρένα και το παρασκήνιο της συμφωνίας με τους Ιταλούς για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

info@neagreece.gr by [email protected]
May 18, 2025
in Hellenic Train, ΙΤΑΛΙΑ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ, ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ, οικονομία, ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ, ΤΡΕΝΑ
0
Τα 23 νέα τρένα και το παρασκήνιο της συμφωνίας με τους Ιταλούς για τον ελληνικό σιδηρόδρομο
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ξεκινά ο σχεδιασμός για την αναβάθμιση των ελληνικών σιδηροδρομικών μεταφορών, έπειτα από τη συμφωνία που επιτεύχθηκε στη Ρώμη, όπου η ελληνική πλευρά εξασφάλισε τη θετική απάντηση των Ιταλών για άμεσες επενδύσεις.

Η αναθεώρηση της σύμβασης με την ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane, μητρική της Hellenic Train, ξεκίνησε με κύριο στόχο την προμήθεια ασφαλών και σύγχρονων τρένων μέχρι το 2027.

23 νέα τρένα, συμπεριλαμβανομένων 8 υπεραστικών ταχείας κυκλοφορίας

Παρά τις αρχικές επιφυλάξεις, οι Ιταλοί συμφώνησαν να προχωρήσουν σε επενδυτικό πρόγραμμα 360 εκατ. ευρώ. Αυτό περιλαμβάνει την αγορά 23 νέων τρένων, εκ των οποίων 8 υπεραστικής ταχείας κυκλοφορίας και 15 προαστιακού τύπου. Η προμήθεια για τον Προαστιακό είναι η πρώτη από την έναρξη λειτουργίας του το 2004, λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Ανάγκη αντικατάστασης των παλαιών τρένων

Σύμφωνα με τη συμφωνία, τα νέα τρένα θα παραγγελθούν φέτος για να αντικαταστήσουν τα παλιά «ασημένια βέλη», ηλικίας 30 ετών, που είχε εισάγει η ιταλική εταιρεία το 2017. Η παλαιότητα των τρένων ευθύνεται για την κακή εικόνα του ελληνικού σιδηροδρόμου, με ημερήσιο ρεκόρ 1,7 βλαβών. Τα νέα τρένα θα έχουν όλα τα απαιτούμενα συστήματα ασφαλείας.

Το δεύτερο σκέλος της συμφωνίας περιλαμβάνει την κατασκευή σύγχρονων αμαξοστασίων για μακροχρόνια συντήρηση των τρένων, κάτι σημαντικό για την αναβάθμιση της συντήρησης του δικτύου.

Κωνσταντίνος Κυρανάκης: Νέα τρένα και υποδομές για το μέλλον

«Οι Ιταλοί κάνουν επενδύσεις, εμείς εργαζόμαστε σκληρά για να οικοδομήσουμε ένα σιδηρόδρομο αντάξιο των πολιτών. Νέα τρένα, νέα υποδομή και μια νέα αρχή για τη χώρα», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Η συνάντηση με τον Ματέο Σαλβίνι

Η πρόσφατη συνάντηση του κ. Κυρανάκη με τον Ιταλό αντιπρόεδρο και υπουργό Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι ήταν καθοριστική για τις διαπραγματεύσεις. Ο Κυρανάκης, σε συνεργασία με το Μέγαρο Μαξίμου, παρουσίασε όλα τα ελληνικά επιχειρήματα που τελικά έπεισαν την ιταλική πλευρά να δεσμευτεί για το επενδυτικό σχέδιο.

Η υπογραφή συμβάσεων 450 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας, με αυστηρό χρονοδιάγραμμα, βοήθησε στην επίτευξη της συμφωνίας, η οποία επιβεβαιώθηκε σε επόμενη συνάντηση μεταξύ του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της Ιταλίδας ομόλογού του Τζόρτζια Μελόνι.

Οι ελληνικές δεσμεύσεις

Η ελληνική πλευρά δεσμεύτηκε για σημαντικά έργα αναβάθμισης του δικτύου, όπως η εγκατάσταση αυτόματου συστήματος πέδησης ETCS και τηλεδιοίκησης, καθώς και το έργο υπογειοποίησης στα Σεπόλια. Νέες δικλίδες ασφαλείας θα είναι επίσης περιληπτα στο προσεχές νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου.

Οι υποχρεώσεις της Ferrovie dello Stato θα αποτυπωθούν στη νέα σύμβαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την Hellenic Train.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Tags: γιαελληνικόΙταλούςκαιμεΝέαπαρασκήνιοσιδηρόδρομοσυμφωνίαςτατηςΤοτοντουςτρένα
Previous Post

Απειλές, κομμένα δάχτυλα και wrench attacks στην ελίτ των cryptos

Next Post

Άσπα: Βάζει «φωτιά» με το νέο της τσιφτετέλι

info@neagreece.gr

[email protected]

Next Post
Άσπα: Βάζει «φωτιά» με το νέο της τσιφτετέλι

Άσπα: Βάζει «φωτιά» με το νέο της τσιφτετέλι

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

Navigate Site

  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

Follow Us

No Result
View All Result

© 2025 NeaGreece.gr.