• Latest
Τα Στενά του Ορμούζ ο νέος «ύφαλος» για τη ναυσιπλοΐα

Τα Στενά του Ορμούζ ο νέος «ύφαλος» για τη ναυσιπλοΐα

June 16, 2025
Glykeria trapped in Israel amid conflict with Iran: How and when she plans to return to Greece

Glykeria trapped in Israel amid conflict with Iran: How and when she plans to return to Greece

June 16, 2025
Over 700,000 plot cleanup declarations submitted in Greece

Over 700,000 plot cleanup declarations submitted in Greece

June 16, 2025
«Το Ιράν δεν κερδίζει τον πόλεμο, πρέπει να μιλήσει για αποκλιμάκωση πριν να είναι αργά»

«Το Ιράν δεν κερδίζει τον πόλεμο, πρέπει να μιλήσει για αποκλιμάκωση πριν να είναι αργά»

June 16, 2025
Ιράν: «Η κρατική τηλεόραση είναι ζωντανά, ξανά στον αέρα»

Ιράν: «Η κρατική τηλεόραση είναι ζωντανά, ξανά στον αέρα»

June 16, 2025
Το Ιράν να διαπραγματευτεί «προτού να είναι πολύ αργά»

Το Ιράν να διαπραγματευτεί «προτού να είναι πολύ αργά»

June 16, 2025
Όχι σε στρατηγική επιβράβευσης και νομιμοποίησης αυτού που παρανόμως βρίσκεται εδώ

Όχι σε στρατηγική επιβράβευσης και νομιμοποίησης αυτού που παρανόμως βρίσκεται εδώ

June 16, 2025
Χτύπημα Ισραήλ στην ιρανική κρατική τηλεόραση – Η στιγμή που η παρουσιάστρια εγκαταλείπει το στούντιο (Βίντεο)

Χτύπημα Ισραήλ στην ιρανική κρατική τηλεόραση – Η στιγμή που η παρουσιάστρια εγκαταλείπει το στούντιο (Βίντεο)

June 16, 2025
Άγιος Παντελεήμων: Νέες συλλήψεις διακινητών ναρκωτικών

Άγιος Παντελεήμων: Νέες συλλήψεις διακινητών ναρκωτικών

June 16, 2025
Κάθειρξη 8 ετών σε 31χρονο που χτύπησε μέχρι θανάτου και στραγγάλισε 64χρονο

Κάθειρξη 8 ετών σε 31χρονο που χτύπησε μέχρι θανάτου και στραγγάλισε 64χρονο

June 16, 2025
Υπηρέτησε με ήθος και συνέπεια τα εθνικά συμφέροντα ως επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας

Η πραγματικότητα διαψεύδει, ξανά, τις κυβερνητικές θριαμβολογίες για το αναπτυξιακό «success story»

June 16, 2025
Ουκρανία: Η «τελική προσφορά» των ΗΠΑ για τερματισμό του πολέμου και ο άνθρωπος πίσω απ’ αυτή

Τραμπ: Διέταξε να ενταθούν οι επιχειρήσεις κατά μεταναστών σε πόλεις-οχυρά «της άκρας αριστεράς»

June 16, 2025
Ηράκλειο: Τμήμα μπαλκονιού κατέρρευσε στο κέντρο της πόλης

Ηράκλειο: Τμήμα μπαλκονιού κατέρρευσε στο κέντρο της πόλης

June 16, 2025
NeaGreece
Advertisement
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Home CONTAINERSHIPS

Τα Στενά του Ορμούζ ο νέος «ύφαλος» για τη ναυσιπλοΐα

info@neagreece.gr by [email protected]
June 16, 2025
in CONTAINERSHIPS, ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ, ΔΙΩΡΥΓΑ ΣΟΥΕΖ, ΕΡΥΘΡΑ ΘΑΛΑΣΣΑ, ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ, Ναυτιλία, ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ, ΠΛΟΙΑ, ΣΤΕΝΑ ΟΡΜΟΥΖ, ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΙΡΑΝ - ΙΣΡΑΗΛ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ, ΧΟΥΘΙ
0
Τα Στενά του Ορμούζ ο νέος «ύφαλος» για τη ναυσιπλοΐα
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Αυξημένος είναι ο κίνδυνος για τη ναυσιπλοΐα στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής, καθώς η σύγκρουση Ισραήλ – Ιράν συνεχίζεται, δημιουργώντας νέες προκλήσεις για τη διεθνή ναυτιλία.

Παρά το ότι η εμπορική κυκλοφορία στη μεταφορά πετρελαίου συνεχίζεται μέσω των στρατηγικά σημαντικών Στενών του Ορμούζ, η ανησυχία για την ασφάλεια των πλοίων είναι έντονη.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, δήλωσε σε πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξή του ότι η ανάφλεξη της έντασης Ισραήλ – Ιράν επηρεάζει τις τιμές και τις μεταφορές παγκοσμίως, με αυξήσεις των τιμών του πετρελαίου έως και 10% σε λίγες ημέρες, προκαλώντας σοβαρές ανησυχίες σε βιομηχανίες, τρόφιμα και εισιτήρια.

Επίσης, ανέφερε ότι η κυβέρνηση εξετάζει σχέδια για την ασφαλή απομάκρυνση Ελλήνων πολιτών από το Ισραήλ ή το Ιράν, ενώ έχουν ήδη σταλεί τρία ειδικά σήματα με οδηγίες σε ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία που πλέουν εντός ή κοντά στα Στενά του Ορμούζ.

Παράλληλα, σημείωσε ότι η επιχειρησιακή ετοιμότητα του Λιμενικού Σώματος είναι αυξημένη, καθώς δεν δείχνει να υπάρχει αποκλιμάκωση στις συγκρούσεις. «Πρωταρχική μας προτεραιότητα είναι η προστασία των ναυτικών μας και των πλοίων μας», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Οι ελληνικές ναυτιλιακές αρχές έχουν ήδη δώσει εντολή για τακτική ενημέρωση των διαδρομών κάθε έξι και δώδεκα ώρες, με έμφαση στην προστασία των Ελλήνων ναυτικών.

Το JMIC

Το κοινό κέντρο ναυτιλιακών πληροφοριών (JMIC), υπό την αιγίδα των ΗΠΑ, ανέφερε ότι τα Στενά του Ορμούζ παραμένουν ανοιχτά και η εμπορική κυκλοφορία συνεχίζεται ομαλά, προτείνοντας στις εταιρείες να επανεξετάσουν τα σχέδια έκτακτης ανάγκης για τη δρομολόγηση και την ευημερία του πληρώματος, σε περίπτωση σημαντικής κλιμάκωσης της κατάστασης.

Η Kpler, εταιρεία δεδομένων και ανάλυσης, παρακολουθεί τυχόν αλλαγές στην πορεία πλοίων, αν και είναι νωρίς για να εντοπιστούν αποκλίσεις μετά τις επιθέσεις του Ισραήλ.

Σύμφωνα με τον Jakob Larsen της BIMCO, όλο και περισσότεροι πλοιοκτήτες αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και τον Περσικό Κόλπο, εφαρμόζοντας αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας, επιβραδύνοντας τη ροή μεταφορών.

Το Στενό, από όπου περνά το 30% των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορών πετρελαίου, δεν έχει κλείσει επίσημα από το 1984, ωστόσο η τρέχουσα κρίση αναβιώνει σενάρια αποκλεισμού.

Αυστηρά πρωτόκολλα

Η BIMCO καλεί τους πλοιοκτήτες να εφαρμόσουν αυστηρότερα πρωτόκολλα ασφαλείας, καθώς σε περίπτωση κλιμάκωσης, είναι πιθανό πλοία που σχετίζονται με τις ΗΠΑ και το Ισραήλ να γίνουν στόχος επιθέσεων.

Αναλυτές σημειώνουν ότι κατά τη διάρκεια της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα πολλές άλλες ευάλωτες ναυτικές μονάδες υπήρξαν στόχοι επιθέσεων από τους Χούθι, χωρίς να σχετίζονται με ισραηλινά συμφέροντα.

Ο διευθυντής της Control Risks, Cormac McGarry, ανέφερε ότι η πλήρης κλειστή κατάσταση φαίνεται απίθανη, καθώς το Ιράν θα προκαλούσε μια σοβαρή αντίδραση από τα αραβικά κράτη του Κόλπου, το εμπόριο των οποίων θα επηρεαζόταν αρνητικά.

Ωστόσο, οι πρόσφατες πρακτικές για τη θαλάσσια ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα αποδεικνύουν ότι οι πλοιοκτήτες είναι επιφυλακτικοί, με αναγκαία εκτροπή φορτηγών πλοίων από τις επιθέσεις των Χούθι, παρά την προσφορά μείωσης 15% στα τέλη μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη Διώρυγα του Σουέζ.

Η κίνηση στη Διώρυγα του Σουέζ έχει μειωθεί κατά 60% σε σχέση με τα επίπεδα πριν από τις επιθέσεις των Χούθι.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία αποφεύγει τη Μέση Ανατολή, ακόμη και με τις ελπίδες για εκεχειρία, καθώς οι Χούθι δήλωσαν ότι δεν επιτίθενται σε πλοία. Ωστόσο, οι επιθέσεις του Ισραήλ έχουν καθυστερήσει τις ελπίδες επιστροφής στη φυσιολογική ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα.

Τα containerships

«Η επιστροφή των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην Ερυθρά Θάλασσα φαίνεται λιγότερο πιθανή. Αυτή η κατάσταση έχει σημαντικές επιπτώσεις στις τιμές των θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων, 18 μήνες μετά τις επιθέσεις των Χούθι στην περιοχή», δήλωσε ο Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της Xeneta.

Πρόσθεσε ότι η ασφάλιση πλοίων, φορτίου και πληρώματος πιθανόν να αυξηθεί, καθώς οποιαδήποτε διακοπή στη διαδρομή θα απαιτήσει αναγκαστικές αναδρομολογήσεις, κυρίως προς τα λιμάνια της δυτικής Ινδίας, προκαλώντας καθυστερήσεις, συμφόρηση και αυξημένα κόστη μεταφοράς.

Η νέα κλιμάκωση καθιστά ακόμη πιο απίθανη την επιστροφή των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην Ερυθρά Θάλασσα.

Σύμφωνα με στοιχεία της Xeneta, οι τιμές spot από την Άπω Ανατολή προς τη Βόρεια Ευρώπη έχουν αυξηθεί κατά 62%, ενώ προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ κατά 165% από τον Δεκέμβριο του 2023.

Tags: γιαναυσιπλοΐανέοςΟρμούζΣτενάτατητουύφαλος
Previous Post

Ημαθία: Πώς έγινε το τροχαίο στην Εγνατία με έναν 21χρονο νεκρό και 6 τραυματίες

Next Post

Διαρροή αερίου σε ξενοδοχειακό συγκρότημα στη Ρόδο

info@neagreece.gr

[email protected]

Next Post
Νεκρός 4χρονος που έπεσε με τον πατέρα του σε χαράδρα στη Νέδα

Διαρροή αερίου σε ξενοδοχειακό συγκρότημα στη Ρόδο

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

Navigate Site

  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

Follow Us

No Result
View All Result

© 2025 NeaGreece.gr.