Το Πανεπιστήμιο της Πίζας έχει ζητήσει την τροποποίηση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ σχετικά με την τραγωδία στα Τέμπη, εστιάζοντας συγκεκριμένα στο τμήμα που ασχολείται με τα αίτια της πυρόσφαιρας. Με επιστολή του, το ίδρυμα καλεί τον οργανισμό να αποφεύγει κάθε αναφορά σε αυτό, καθώς δεν υπάρχει υπογεγραμμένη συμφωνία μεταξύ τους.
Η επιστολή του καθηγητή Gabriele Landucci συζητήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Συμβουλίου του Εθνικού Οργανισμού Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή.
Απρ 2025, 1:34 μ.μ., ο χρήστης «Gabriele Landucci <[email protected]>» έγραψε:
Καλημέρα
το ακόλουθο κείμενο:
“47 Αναζητήθηκε εξωτερική τεχνογνωσία, ιδίως για τα πιθανά αίτια και τις συνέπειες της πυρκαγιάς που εκδηλώθηκε αμέσως μετά τη σύγκρουση. Αυτό περιλάμβανε: εμπειρογνωμοσύνη από τα RI.SE Research Institutes of Sweden, το Πανεπιστήμιο της Γάνδης (Βέλγιο), το Πανεπιστήμιο της Πίζας (Ιταλία), τα RST Labs (Γερμανία), καθώς και τον Καθηγητή Χημικής Μηχανικής κ. Κωνσταντόπουλο.”
Αυτή η δήλωση ανήκει στην ενότητα που περιγράφει την «Ομάδα ερευνητών και πόροι». Το Πανεπιστήμιο της Πίζας και οι σχετικοί ανώνυμοι ειδικοί δεν έχουν υπογράψει καμία συμφωνία για αυτό.
Το εκδοθέν έγγραφο δεν έχει ελεγχθεί ούτε έχει εγκριθεί από το Πανεπιστήμιο της Πίζας.
Απαιτούνται οι εξής ενέργειες:
Να τροποποιηθεί η έκθεση, απομακρύνοντας το Πανεπιστήμιο της Πίζας από την Ενότητα 2.4.
Να επεξεργαστεί το υπόλοιπο κείμενο για να καταργηθούν δύο ακόμη αναφορές στο Πανεπιστήμιο της Πίζας (στις παραγράφους 478 και 488).
Να εξαιρεθούν μελλοντικές αναφορές στη συμμετοχή του Πανεπιστημίου της Πίζας στο θέμα αυτό, τόσο για το μέλλον όσο και αναδρομικά.
Δεν μπορεί να γίνει καμία αναφορά στο Πανεπιστήμιο της Πίζας χωρίς υπογεγραμμένη συμφωνία. Η προηγούμενη επικοινωνία μου με τον κ. Accou στις 9 Ιανουαρίου 2025 ήταν απλώς μια πληροφόρηση για ένα γενικό επιστημονικό ζήτημα, όχι σχετική με την υπόθεση των Τεμπών ή οποιαδήποτε άλλη.
Παρακαλώ ενημερώστε με,
Με εκτίμηση,
Gabriele Landucci
Καθηγητής Gabriele Landucci, PhD
Αναπληρωτής καθηγητής χημικής μηχανικής
Τμήμα Πολιτικών και Βιομηχανικών Μηχανικών, Πανεπιστήμιο της Πίζας
Λάρκο Λούτσιο Λαζαρίνο, 1, 56126, Πίζα, Ιταλία
Τηλ. +39-0502217907; e-mail: [email protected]
Μετάφραση της επιστολής
Καλημέρα
το ακόλουθο κείμενο:
«47 Αναζητήθηκε εξωτερική τεχνογνωσία, ιδίως σε σχέση με τα πιθανά αίτια και τις συνέπειες της πυρκαγιάς που εκδηλώθηκε αμέσως μετά τη σύγκρουση. Αυτή περιλάμβανε: εμπειρογνωμοσύνη από το RI.SE Research Institutes of Sweden, το Πανεπιστήμιο της Γάνδης (Βέλγιο), το Πανεπιστήμιο της Πίζας (Ιταλία), τα εργαστήρια RST Labs (Γερμανία), και τον Καθηγητή Χημικής Μηχανικής κ. Κωνσταντόπουλο.
αποτελεί μέρος της ενότητας που περιγράφεται ως «Ομάδα ερευνητών και πόροι». Το Πανεπιστήμιο της Πίζας και οι συναφείς ανώνυμοι εμπειρογνώμονες δεν υπέγραψαν καμία συμφωνία για αυτό.
Το έγγραφο που εκδόθηκε δεν ελέγχθηκε ούτε εγκρίθηκε από το Πανεπιστήμιο της Πίζας.
Χρειάζεται να γίνουν οι ακόλουθες ενέργειες:
Να τροποποιηθεί η έκθεση, αφαιρώντας κάθε αναφορά στο Πανεπιστήμιο της Πίζας από την Ενότητα 2.4.
Να επεξεργαστείτε το υπόλοιπο κείμενο ώστε να αφαιρεθούν οι δύο επιπλέον αναφορές στο Πανεπιστήμιο της Πίζας (στις παραγράφους 478 και 488).
Να αποκλειστεί οποιαδήποτε μελλοντική αναφορά σε συμμετοχή του Πανεπιστημίου της Πίζας στο συγκεκριμένο θέμα.
Δεν επιτρέπεται καμία αναφορά στο Πανεπιστήμιο της Πίζας χωρίς την ύπαρξη υπογεγραμμένης συμφωνίας.
Η προηγούμενη επικοινωνία μου ήταν καθαρά ενημερωτική και δεν σχετίζεται με την υπόθεση των Τεμπών.
Ο Χρήστος Παπαδημητρίου είχε ζητήσει να μην γίνονται υποθέσεις για τα αίτια της πυρόσφαιρας αν δεν υπάρχουν πιστοποιήσεις από ανώτατα επιστημονικά ιδρύματα
«Ο αναπληρωτής πρόεδρος τόνισε τη σο seriousness of the issue and recommended immediate action following this development and the effective disavowal of any reference to the University of Pisa in the report of the EODASAM, and to confirm the validity of the findings derived from the simulations of the accident using appropriate computational fluid dynamics (CFD) methods to look into the causes of the fireball, which is the only open point in the EODASAM report, in any possible way to ensure that the justification is scientifically substantiated and, to the extent possible, not disputable.
Furthermore, Mr. Papadimitriou reminded that with the minutes of February 26, 2025, the council had unanimously requested the investigation committee of the Tempi case to exclude the chapter that speculates on the causes of the fireball without certification from a higher scientific institution. The committee rejected this request and decided to proceed without delaying the relevant decision.
It was also reported that the EDAO, despite the explicit request from the investigating judge to deliver these elements and two related requests from Mr. Papadimitriou (from 27-3-25 and 28-3-2025 to the EDAO), still refuses to provide this valuable information as of 04/04/2025. The investigating judge has been officially informed of this refusal,” the minutes of the Organization’s Council meeting state.
“According to the chairperson of the railway sector, the council has the duty to proceed as soon as possible and in the most effective way to certify the results of the Committee’s report on the causes of the fireball at leading and reputable universities or related institutions in Greece or abroad.
The chairperson proposed investigating the exact cause of the fireball in Tempi by recognized institutions, especially the Democritus Institute and at least one other institution that it will select based on the question of what caused the fireball in Tempi if silicone oils are not to blame.
Regarding the aforementioned points, Mr. Petros Evgenikos, a board member, stated that the aforementioned email from the professor of the University of Pisa should be made known to the Investigation Committee, which had contacted the university and if what the academic claims is confirmed, necessary adjustments should be made to the approved report where required.
Furthermore, following the decisions of the board with minutes No. 14/2025, the organization must immediately assign the task to capable institutions that can confirm (or deny) the results of the specific simulations recorded in the final report. Finally, given the new information that has emerged since the presentation of the report, particularly the verification of the authenticity of the videos of the passenger train, which exclude the presence of flammable cargo of approximately 2.5 tons in the first open carriage after the second engine, it is proposed to investigate again – complementary to the published report – the possible causes of the fireball by a suitably specialized institution.
The council unanimously agreed with the above proposals,” concludes the minutes of the meeting.