Η Meta Platforms ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών στο α’ τρίμηνο του 2025, με ενίσχυση από τη robust διαφημιστική της δραστηριότητα και τη δέσμευση για περισσότερες επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη.
Παρά τις προκλήσεις από τον εμπορικό πόλεμο και την παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα, η Meta — μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp — παρουσίασε εντυπωσιακά αποτελέσματα, με έσοδα 42,3 δισ. δολαρίων, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις της Wall Street (41,4 δισ.).
Τα καθαρά κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 6,43 δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 37% σε σύγκριση με πέρυσι και υπερβαίνοντας την πρόβλεψη για 5,25 δολάρια.
Η μετοχή της Meta υπηρέτησε αύξηση 6% στις προσυνεδριακές συναλλαγές, σε αντίθεση με την πτωτική τάση της τεχνολογικής αγοράς, η οποία επηρεάζεται από γεωπολιτικές εντάσεις και την επιστροφή δασμών υπό την ηγεσία του Τραμπ.
Η διαφήμιση ως κινητήρας για την τεχνητή νοημοσύνη
Η Meta στηρίζεται σχεδόν πλήρως στη διαφήμιση για την υποστήριξη της στρατηγικής της στην τεχνητή νοημοσύνη. Το 98% των εσόδων της προέρχεται από διαφημιστικά, που συνεχίζουν να αυξάνονται, χάρη στη χρήση AI για την εξατομίκευση περιεχομένου και την στόχευση χρηστών.
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ τόνισε στους επενδυτές ότι η Meta είναι «σε καλή θέση να διαχειριστεί την αβεβαιότητα», υπογραμμίζοντας τις βελτιώσεις στην απόδοση των κοινωνικών εφαρμογών και τις αναγκαίες προσαρμογές της εφοδιαστικής αλυσίδας λόγω των δασμών.
Επιθετική στρατηγική ανάπτυξης
Η εταιρεία αύξησε τις προβλέψεις για τις κεφαλαιουχικές δαπάνες του 2025 σε 64–72 δισ. δολάρια (από 60–65 δισ. προηγουμένως), αναφέροντας την ανάγκη για εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας και τις πιέσεις από τις αυξήσεις τιμών στην προμήθεια hardware λόγω εμπορικών περιορισμών. Η CFO Σούζαν Λι ανέφερε ότι η Meta εστιάζει στην «βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας».
Οι αναλυτές, όπως ο Άντριου Ρόκκο από τη Zacks Investment Research, θεωρούν την αύξηση δαπανών ως θετική ένδειξη για τον τομέα της AI στο σύνολό της. «Ενώ πολλές εταιρείες αποφεύγουν να κάνουν προβλέψεις λόγω γεωπολιτικών πιέσεων, η Meta όχι μόνο προέβλεψε αλλά το έκανε με δυναμισμό», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Από το LlamaCon στην Meta AI: επιθετική ανάπτυξη και καινοτόμα προϊόντα
Μια ημέρα πριν την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, η Meta φιλοξένησε το πρώτο της συνέδριο “LlamaCon” στα κεντρικά της στο Menlo Park, εστιάζοντας στη τεχνητή νοημοσύνη. Τα μοντέλα Llama, που αποτελούν τον πυρήνα της στρατηγικής της Meta, έχουν ήδη κατεβεί 1,2 δισεκατομμύρια φορές, σύμφωνα με τον Chief Product Officer, Chris Cox.
Η Meta παρουσίασε επίσης την αυτόνομη εφαρμογή AI, “Meta AI”, ένα εργαλείο που αποσκοπεί στον άμεσο ανταγωνισμό με το ChatGPT της OpenAI και στη διαφοροποίηση από τις παραδοσιακές πλατφόρμες της (Facebook, Instagram, WhatsApp). Ο Ζάκερμπεργκ τόνισε ότι «η αυτόνομη εφαρμογή είναι κρίσιμη για την αμερικανική αγορά, όπου το WhatsApp δεν είναι τόσο κυρίαρχο».
Με την καθημερινή πρόσβαση 3,4 δισεκατομμυρίων χρηστών παγκοσμίως, η Meta παραμένει ηγέτιδα στη ψηφιακή επικοινωνία. Ωστόσο, η μάχη για την υπεροχή στην τεχνητή νοημοσύνη — και οι αντίστοιχες επενδύσεις — θα κρίνουν αν η εταιρεία θα παραμείνει στην κορυφή στη νέα εποχή.
Παρά τις διεθνείς πιέσεις και τις απειλές από οικονομικά προσιτές λύσεις AI από την Κίνα, η Meta φαίνεται αποφασισμένη να «ξοδέψει ό,τι χρειάζεται» για να εδραιώσει τη θέση της στο μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης. Προς το παρόν, η Wall Street ανταμείβει αυτή την προσήλωση.