• Latest
Σε ρότα πράσινου υδρογόνου η Κομισιόν

Σε ρότα πράσινου υδρογόνου η Κομισιόν

May 25, 2025
Οι Ρώσοι εθνικιστές καλούν τον Πούτιν να συνεχίσει τον πόλεμο με το Κίεβο

Το ελικόπτερο του Πούτιν δέχθηκε επίθεση με drones κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στο Κουρσκ

May 25, 2025
Κίτρινα νύχια με μύκητες – Πώς να τους αντιμετωπίσετε γρήγορα και αποτελεσματικά

Κίτρινα νύχια με μύκητες – Πώς να τους αντιμετωπίσετε γρήγορα και αποτελεσματικά

May 25, 2025
Final Four: Ένταση στις κερκίδες πριν από τον αγώνα Ολυμπιακού

Final Four: Ένταση στις κερκίδες πριν από τον αγώνα Ολυμπιακού

May 25, 2025
Αέρας ανανέωσης για 3 ζώδια

Αέρας ανανέωσης για 3 ζώδια

May 25, 2025
Λαμία: Σπίτι τυλίχτηκε στις φλόγες τα ξημερώματα

Λαμία: Σπίτι τυλίχτηκε στις φλόγες τα ξημερώματα

May 25, 2025
Η Ρενάτα επιτίθεται στην Πανδώρα

Η Ρενάτα επιτίθεται στην Πανδώρα

May 25, 2025
Κουτσούμπας: O οργανωμένος λαός μπορεί να βάλει τη δική του σφραγίδα στις εξελίξεις, μαζί με τους κομμουνιστές

Κουτσούμπας από την Σάμο: Το νησί εκπέμπει “SOS”

May 25, 2025
«Τα πάθη τα σεπτά» έφεραν επί σκηνής τα πάθη των Ποντίων, όμοια με του Χριστού

«Τα πάθη τα σεπτά» έφεραν επί σκηνής τα πάθη των Ποντίων, όμοια με του Χριστού

May 25, 2025
Μόνο εμείς έχουμε τη δύναμη να προσφέρουμε στον λαό μια αξιόπιστη προοδευτική πρόταση διακυβέρνησης

Ο Νίκος Ανδρουλάκης στο στούντιο του Realfm 97,8 σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στον Νίκο Χατζηνικολάου – Τη Δευτέρα στις 10:00

May 25, 2025
Η Ν.Δ. καταθέτει δική της πρόταση για προανακριτική

Η Ν.Δ. καταθέτει δική της πρόταση για προανακριτική

May 25, 2025
Τσάμπι Αλόνσο: Υπέγραψε στην Ρεάλ Μαδρίτης

Τσάμπι Αλόνσο: Υπέγραψε στην Ρεάλ Μαδρίτης

May 25, 2025
Κρήτη: Πάνω από 200 νέες αφίξεις μεταναστών σε ένα 24ωρο

Κρήτη: Πάνω από 200 νέες αφίξεις μεταναστών σε ένα 24ωρο

May 25, 2025
NeaGreece
Advertisement
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Home Ναυτιλία

Σε ρότα πράσινου υδρογόνου η Κομισιόν

info@neagreece.gr by [email protected]
May 25, 2025
in Ναυτιλία, ΠΛΟΙΑ, ΥΔΡΟΓΟΝΟ
0
Σε ρότα πράσινου υδρογόνου η Κομισιόν
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε χρηματοδότηση 992 εκατομμυρίων ευρώ για 15 έργα πράσινου υδρογόνου σε πέντε χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου στις 20 Μαΐου, περιλαμβάνοντας και τον τομέα της ναυτιλίας για δραστηριότητες ανεφοδιασμού καυσίμων.

Τα 15 επιλεγμένα έργα, που καλύπτουν πέντε χώρες του ΕΟΧ, θα χρηματοδοτηθούν μέσω του Ταμείου Καινοτομίας της ΕΕ, το οποίο υποστηρίζεται από το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ). Αυτά τα έργα αναμένεται να συμβάλουν σημαντικά στη βιώσιμη μετάβαση της Ευρώπης.

Μέσα σε μια δεκαετία, στοχεύουν στην παραγωγή περίπου 2,2 εκατομμυρίων τόνων ανανεώσιμου υδρογόνου, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί σε τομείς όπως οι μεταφορές, η χημική βιομηχανία και η παραγωγή μεθανόλης και αμμωνίας, συμβάλλοντας στη μείωση πάνω από 15 εκατομμυρίων τόνων εκπομπών CO₂.

Η πρόσφατη δημοπρασία εισήγαγε ειδικό προϋπολογισμό για έργα ναυτιλίας, ενισχύοντας τις λύσεις που προωθούν το πράσινο υδρογόνο στους θαλάσσιους μεταφορείς.

Από τις οκτώ σχετικές προτάσεις, τρεις νορβηγικές επιλέχθηκαν και συνολικά έλαβαν 96,7 εκατ. ευρώ:

  • RjukanH2 από τη Norwegian Hydrogen,
  • Gen2-LH2 από την Gen2Energy,
  • HammerfestH2 από την Green H.

Αυτά τα έργα προορίζονται για χρήση σε λιμενικές και δεξαμενιστικές δραστηριότητες, προάγοντας τις βιώσιμες θαλάσσιες μεταφορές.

Εθνική στήριξη

Παράλληλα, χώρες όπως η Ισπανία, η Λιθουανία και η Αυστρία ενεργοποιούν τις «Δημοπρασίες ως Υπηρεσία», προσφέροντας έως και 836 εκατ. ευρώ σε εθνική χρηματοδότηση για έργα που πληρούν τα κριτήρια της ΕΕ και δεν χρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο Καινοτομίας λόγω περιορισμένων δυνατοτήτων.

Οι επιλεγμένες προτάσεις θα περάσουν πλέον στη διαδικασία διαπραγμάτευσης και υπογραφής συμφωνιών επιχορήγησης με τον Ευρωπαϊκό Εκτελεστικό Οργανισμό για το Κλίμα, τις Υποδομές και το Περιβάλλον (CINEA), με την αναμενόμενη υπογραφή να είναι το φθινόπωρο του 2025.

Σύμφωνα με τους όρους της Επιτροπής, κάθε έργο πρέπει να καταφέρει να ολοκληρώσει την οικονομική του υποστήριξη εντός 2,5 ετών και να ξεκινήσει την παραγωγή υδρογόνου εντός πενταετίας.

Η επιχορήγηση προσφέρεται μέσω σταθερής πριμοδότησης για την παραγωγή πιστοποιημένου και επαληθευμένου πράσινου υδρογόνου για χρονικό διάστημα έως δέκα ετών.

Ταυτόχρονα, το λιμενικό σύστημα της Ευρώπης βρίσκεται σε ενεργή μετάβαση προς πιο βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις, όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Λιμένων (ESPO).

Το 48% των ευρωπαϊκών λιμένων έχει ήδη εγκαταστάσεις Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), ενώ το 16% σχεδιάζει την εγκατάσταση τους την επόμενη διετία.

Επιπλέον, ο τομέας του πράσινου υδρογόνου επεκτείνεται συνεχώς, με το 44% των λιμένων ήδη συμμετέχουν σε έργα υποδομής ή βρίσκονται σε αναπτυξιακό στάδιο.

Αυτά τα δεδομένα επιβεβαιώνουν τη crescente σημασία του υδρογόνου ως κεντρικού ενεργειακού παράγοντα για το μέλλον της ναυτιλίας.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης η ποικιλία καυσίμων που εξετάζονται. Εκτός από το υδρογόνο, οι λιμένες επενδύουν σε:

  • βιοκαύσιμα (26%),
  • συνθετικά καύσιμα (18%),
  • αμμωνία (17%),
  • μεθανόλη/μεθάνιο (6%).

Αυτή η τάση καταδεικνύει μια σαφή στροφή προς στρατηγικές πολυκαυσίμων, προκειμένου να προσφέρουν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα και ευελιξία στο ενεργειακό μίγμα της ναυτιλίας.

Οικονομικά κίνητρα από τους λιμένες

Η περιβαλλοντική διαφοροποίηση των λιμενικών τελών αναδεικνύεται όλο και περισσότερο στην ευρωπαϊκή ναυτιλία.

Σύμφωνα με την ESPO, το 61% των λιμένων παρέχει οικονομικά κίνητρα σε πλοία και ναυτιλιακές εταιρείες που υιοθετούν καθαρότερες πρακτικές, όπως η μείωση εκπομπών, η επιλογή πράσινων καυσίμων και η υπεύθυνη διαχείριση αποβλήτων.

Η περιβαλλοντική συνείδηση επεκτείνεται και στην ξηρά, με το 85% των λιμένων να διαθέτει σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη ολοκληρωμένων πράσινων μεταφορών τόσο στα λιμάνια όσο και εκτός αυτών.

Κατά την ESPO, οι λιμένες δεν είναι όλοι ίδιες: η γεωγραφική τους θέση, η σύνδεση με τη βιομηχανία και οι αστικές τους συνθήκες καθορίζουν την ικανότητά τους να εξελιχθούν σε ενεργειακά hubs.

Ορισμένοι λιμένες, κυρίως αυτοί που λειτουργούν ως βιομηχανικά clusters, έχουν μεγαλύτερη ικανότητα να προσελκύουν επενδύσεις και να ηγούνται της ενεργειακής μετάβασης.

Tags: ΚομισιόνπράσινουρόταΣευδρογόνου
Previous Post

Η Μάγια ανοίγει το κινητό του Άγη και βρίσκει κάποιες φωτογραφίες της Μαρίνας

Next Post

Μόνο με επίσημο συνοδό θα επιτρέπεται στο εξής να κυκλοφορούν οι διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι στο Πεντάγωνο

info@neagreece.gr

[email protected]

Next Post
Μόνο με επίσημο συνοδό θα επιτρέπεται στο εξής να κυκλοφορούν οι διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι στο Πεντάγωνο

Μόνο με επίσημο συνοδό θα επιτρέπεται στο εξής να κυκλοφορούν οι διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι στο Πεντάγωνο

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

Navigate Site

  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

Follow Us

No Result
View All Result

© 2025 NeaGreece.gr.