• ΠΡΟΣΦΑΤΑ
Μεγάλη έρευνα της McKinsey για τον αντίκτυπο της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία

Σε… βαθύ γήρας ο παγκόσμιος στόλος τάνκερ

June 15, 2025
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προκάλεσε την πολύωρη διακοπή των δρομολογίων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προκάλεσε την πολύωρη διακοπή των δρομολογίων

June 25, 2025
Ο «έμπορος χαλιών» που βάζει ξανά το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ

Ο «έμπορος χαλιών» που βάζει ξανά το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ

June 25, 2025
Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις «υπέστησαν σοβαρές ζημιές» από τις αμερικανικές επιδρομές

Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις «υπέστησαν σοβαρές ζημιές» από τις αμερικανικές επιδρομές

June 25, 2025
Από αύριο επεκτείνεται πιλοτικά σε 3 κλάδους

Από αύριο επεκτείνεται πιλοτικά σε 3 κλάδους

June 25, 2025
Χάγη: Ο Ρούτε αποκάλεσε τον Τραμπ «μπαμπά» σε συνέντευξη Τύπου

Χάγη: Ο Ρούτε αποκάλεσε τον Τραμπ «μπαμπά» σε συνέντευξη Τύπου

June 25, 2025
500.000 ευρώ για εκσυγχρονισμό των κτηρίων του ΟΠΑ

500.000 ευρώ για εκσυγχρονισμό των κτηρίων του ΟΠΑ

June 25, 2025
Προσκάλεσε για δεύτερη φορά τον Τραμπ στο Μπάκιγχαμ

Προσκάλεσε για δεύτερη φορά τον Τραμπ στο Μπάκιγχαμ

June 25, 2025
57χρονη πέθανε την ώρα που έτρωγε με την κόρη της

66χρονος εντοπίστηκε νεκρός από σφαίρα στο κεφάλι

June 25, 2025
Αναλαμβάνω τα καθήκοντα του προέδρου της Προανακριτικής Επιτροπής με αίσθημα ευθύνης για την αναζήτηση της αλήθειας και με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας

Αναλαμβάνω τα καθήκοντα του προέδρου της Προανακριτικής Επιτροπής με αίσθημα ευθύνης για την αναζήτηση της αλήθειας και με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας

June 25, 2025
Κεραυνός σκότωσε τον γαμπρό σε παραλία

Κεραυνός σκότωσε τον γαμπρό σε παραλία

June 25, 2025
Μετά τις ύβρεις Τραμπ, η χυδαία χειρονομία του Τζέι ντι Βανς σε ομιλία στο Οχάιο (βίντεο)

Μετά τις ύβρεις Τραμπ, η χυδαία χειρονομία του Τζέι ντι Βανς σε ομιλία στο Οχάιο (βίντεο)

June 25, 2025
Επτά Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί στη Γάζα

Επτά Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί στη Γάζα

June 25, 2025
NeaGreece
Διαφημιστειτε
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτικήσ
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτικήσ
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Αρχική Ναυτιλία

Σε… βαθύ γήρας ο παγκόσμιος στόλος τάνκερ

June 15, 2025
in Ναυτιλία, ΤΑΝΚΕΡ
Μεγάλη έρευνα της McKinsey για τον αντίκτυπο της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία
Share on FacebookShare on Twitter

Ο παγκόσμιος στόλος δεξαμενόπλοιων αντιμετωπίζει την πρόκληση της συνεχώς αυξανόμενης γήρανσης, σύμφωνα με την έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers. Το ηλικιακό προφίλ των πλοίων σε όλες τις κατηγορίες αλλάζει ραγδαία, απαιτώντας άμεσες ενέργειες από τους φορείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Η έκθεση επισημαίνει πως, παρά το υγιές βιβλίο παραγγελιών που επιτρέπει την ανανέωση και επέκταση του στόλου, ο ρυθμός αύξησης των γηρασμένων πλοίων είναι ταχύτερος από εκείνον των νέων παραδόσεων.

Μέχρι το 2025, ο ενεργός στόλος δεξαμενόπλοιων θα φτάσει τα 7.735 πλοία, εκ των οποίων τα 1.366 – δηλαδή το 17,6% – είναι άνω των 21 ετών. Ωστόσο, η γήρανση δεν είναι ομοιόμορφη. Ειδικότερα, τα handy/MR1 έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό γήρανσης, με το 34% τους (279 από 829 πλοία) να είναι άνω των 21 ετών. Τα μικρά δεξαμενόπλοια ακολουθούν με 19% από 1.878 πλοία, ενώ η κατηγορία MR2 διατηρεί νεότερο προφίλ, με μόλις 11% του στόλου πάνω από 21 ετών. Άλλες κατηγορίες, όπως τα panamax/LR1, aframax/LR2, suezmax και VLCC/ULCC, παρουσιάζουν μέτρια ποσοστά γήρανσης, κυμαινόμενα μεταξύ 16% και 17%, δείχνοντας μια γενική ανοδική τάση.

Προβλέψεις

Οι εκτιμήσεις για το 2029 είναι ακόμα πιο ανησυχητικές. Ο παγκόσμιος στόλος αναμένεται να φτάσει τα 8.948 πλοία, αλλά ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων άνω των 21 ετών θα εκτιναχθεί στα 3.023 πλοία – περίπου το 34% του συνόλου. Αυτή η αύξηση καταδεικνύει μια σημαντική μεταβολή στην ηλικιακή δομή του στόλου, σύμφωνα με την Xclusiv.

Τα δεδομένα υποδεικνύουν μεγάλη πίεση στην κατηγορία των handy/MR1, με το 56% του στόλου να αναμένεται να ξεπεράσει τα 21 χρόνια ως το 2029 – αύξηση 22 ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με το 2025. Τα μικρά δεξαμενόπλοια θα δουν επίσης αύξηση στο 37%. Η κατηγορία των panamax/LR1 θα γίνει η δεύτερη πιο γηρασμένη ομάδα τάνκερ, με ποσοστό 46%. Εντωμεταξύ, τα MR2 θα διπλασιάσουν σχεδόν το ποσοστό τους σε 27%, με τα aframax/LR2, suezmax και VLCC/ULCC να φτάνουν σε ποσοστά 31%, 25% και 26% αντίστοιχα.

Αυτή η αλλαγή είναι ιδιαίτερα έντονη στις μικρότερες κατηγορίες δεξαμενόπλοιων, οι οποίες φέρουν τη μεγαλύτερη πίεση γήρανσης και παρουσιάζουν τη ταχύτερη αύξηση των πλοίων μεγάλης ηλικίας. Η τάση αυτή πιθανόν να οφείλεται στον ήδη γηρασμένο στόλο και στους μειωμένους ρυθμούς ανανέωσης σε σύγκριση με άλλες κατηγορίες. Ακόμη και οι μεγαλύτερες κατηγορίες δεν παραμένουν ανεπηρέαστες, γεγονός που αποτυπώνει μια γενικευμένη τάση στον τομέα, με συνέπειες στην αποδοτικότητα και τη συμμόρφωση με διεθνείς κανονισμούς.

Στο πλαίσιο αυτό, οι συντάκτες της έκθεσης επισημαίνουν τις σοβαρές επιπτώσεις. Τα παλαιότερα πλοία – ιδίως αυτά άνω των 21 ετών – δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των ναυλωτών που δίνουν προτεραιότητα στην ενεργειακή αποδοτικότητα και τη συμμόρφωση με περιβαλλοντικά πρότυπα. Αυτό μπορεί να οδηγήσει περιορισμούς στη λειτουργία τους ή αποσύρσεις, καθώς οι κανονισμοί εκπομπών γίνονται ολοένα πιο αυστηροί.

Διεθνές orderbook

Επιπλέον, παρά το γεγονός ότι το παγκόσμιο orderbook δεξαμενόπλοιων περιλαμβάνει 1.213 νέα πλοία μέχρι το 2029, η γρήγορη γήρανση του στόλου εγείρει ανησυχίες ότι οι νέες παραδόσεις δεν θα είναι αρκετές για να αντισταθμίσουν τις αποσύρσεις. Οποιαδήποτε ανισορροπία μεταξύ διαλύσεων και νέων παραδόσεων μπορεί να προκαλέσει πιέσεις στην προσφορά.

Επιπλέον, τα στοιχεία δείχνουν ότι η δραστηριότητα διάλυσης πλοίων σε όλους τους τομείς είναι ιδιαίτερα χαμηλή προς το παρόν. Τα ναυπηγεία αντιμετωπίζουν αδύναμη ζήτηση χάλυβα και πιεσμένες τιμές, περιορίζοντας την ικανότητά τους να προσφέρουν υψηλότερες τιμές για παλιοσίδερο. Επιπλέον, η ανατίμηση του δολαρίου και η περιορισμένη ρευστότητα εμποδίζουν την ανταγωνιστικότητα των διαλυτηρίων σε ένα δύσκολο περιβάλλον αγοράς ναύλων.

Συνολικά, σε αυτό το μεταβαλλόμενο τοπίο, η ναυτιλιακή βιομηχανία καλείται να ανταποκριθεί στην πρόκληση της γήρανσης του στόλου, ισορροπώντας την ανάγκη για ανανέωση με τις απαιτήσεις βιωσιμότητας. Με την προοπτική του 2029, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι που θα καθορίσει την ανθεκτικότητά του και την ικανότητά του να ανταγωνίζεται για τις επόμενες δεκαετίες.

Tags: ΒαθύγήραςΠαγκόσμιοςΣεΣτόλοςτάνκερ
Προηγούμενο Άρθρο

Iran: Tehran’s life-and-death balancing act — Will it move toward an agreement with the U.S. or opt for a fight to the bitter end?

Επόμενο Άρθρο

Υλικές ζημιές από φωτιά σε σούπερ μάρκετ στον Νέο Παντελεήμονα

Επόμενο Άρθρο
Φωτιά τώρα σε εγκαταλελειμμένο κτίριο στην Αθήνα

Υλικές ζημιές από φωτιά σε σούπερ μάρκετ στον Νέο Παντελεήμονα

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

  • ΣΧΕΤΙΚΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακολουθήστε Μας

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • LIFESTYLE

© 2025 NeaGreece.gr.