Σε μία προσπάθεια να μειώσει τις αρνητικές επιπτώσεις των δασμών στα αυτοκίνητα και τα ανταλλακτικά, η κυβέρνηση Τραμπ ανακοίνωσε μέτρα για τη στήριξη εταιρειών που επενδύουν στις Ηνωμένες Πολιτείες, λίγες ώρες πριν από την επίσκεψη του προεδρικού αξιωματούχου στο Μίσιγκαν.
Οι προτεινόμενες αλλαγές περιλαμβάνουν την ελάφρυνση δασμών σε εισαγόμενα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται σε αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ, ενώ μπορούν να αποτρέψουν και την προσθήκη επιπλέον δασμών σε εισαγόμενα οχήματα.
«Ο πρόεδρος Τραμπ προάγει μια ουσιαστική συνεργασία με τους εγχώριους κατασκευαστές και τους αναγκαίους Αμερικανούς εργαζόμενους», ανέφερε ο υπουργός Εμπορίου Χάουαρντ Λάτνικ. Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης επιστροφές δασμών που έχουν καταβληθεί για χάλυβα και αλουμίνιο. Ο Λευκός Οίκος επιβεβαίωσε το ρεπορτάζ, διευκρινίζοντας ότι η επίσημη ανακοίνωση θα γίνει σήμερα.
Ο Τραμπ στο Ντιτρόιτ
Η ανακοίνωση συνδυάζεται με την επίσκεψη του Τραμπ στο Μίσιγκαν, στο πλαίσιο των πρώτων 100 ημερών της προεδρίας του. Η πολιτεία φιλοξενεί τις τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ και περισσότερους από 1.000 σημαντικούς προμηθευτές.
Η απόφαση δείχνει μια τάση μεγαλύτερης ευελιξίας στο ζήτημα των δασμών, με φόντο τις ανησυχίες για αναταραχή στις αγορές και τον κίνδυνο επιβράδυνσης της οικονομίας. Οι CEO της General Motors, Μαίρη Μπάρα, και Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, χαιρέτησαν την πρωτοβουλία, επισημαίνοντας ότι θα ενισχύσει τις επενδύσεις και θα αμβλύνει τις επιπτώσεις στους καταναλωτές και προμηθευτές.
Την περασμένη εβδομάδα, μια συμμαχία εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων των GM, Toyota, Volkswagen και Hyundai, ζήτησε από την κυβέρνηση να αποφύγει την επιβολή 25% δασμού σε εισαγόμενα ανταλλακτικά, προειδοποιώντας ότι θα προκαλούσε αύξηση στις τιμές των αυτοκινήτων, υποχώρηση στις πωλήσεις και ρίσκο στην εφοδιαστική αλυσίδα.
«Οι περισσότεροι προμηθευτές δεν μπορούν να αντέξουν ξαφνικές διαταραχές λόγω δασμών, και αρκετοί βρίσκονται ήδη σε δύσκολη θέση», αναφερόταν στην επιστολή τους, προειδοποιώντας ότι η αποτυχία ενός μόνο προμηθευτή μπορεί να παραλύσει την παραγωγή ολόκληρης της αυτοκινητοβιομηχανίας.